Diplomová práce vychází z předpokladu, že podoba genderových stereotypů v tiskových
reklamách lifestylových časopisů se liší podle věku čtenářek.
Poznatky teoretické části diplomové práce čerpají z odborné literatury, která se zaměřuje
na problematiku biologických a genderových rozdílností mezi muži a ženami, otázky společnosti
a kultury, genderu a genderových stereotypů, masové komunikace a mediálního
působení, marketingové komunikace, vnímání reklamy a neverbálních signálů při komunikaci.
Teoretická část diplomové práce byla nastavena tak, aby tvořila základnu pro část praktickou.
Prostřednictvím kvantitativní a následné kvalitativní analýzy tiskové reklamy
v lifestylových titulech jsou zkoumány genderové, nonverbální a sémiotické prvky reklam
a vztahy mezi nimi za účelem sledování aspektů, jimiž se ženské genderové stereotypy
vyznačují.
Anotace v angličtině
The dissertation is based on the assumption that the form of female gender stereotypes in
print ads of lifestyle magazines are varied by age of readers.
Knowledges from the theoretical part are based on scientific literature, which focuses on
biological and gender differences between men and women, issues of culture and gender
stereotypes, mass communication and media exposure, marketing communications, advertising
and perception of nonverbal signals in communication.
The theoretical part of the thesis has been set to form the basis for the practical part.
Through quantitative and qualitative analysis of the subsequent print ads in lifestyle magazines
are examined by gender, and nonverbal semiotic aspects of the advertisements and
links between them. In order to monitor aspects, which are characterized by female gender
stereotypes.
Sex, gender, gender stereotypes, society, media, culture, perception, body language, mass
communications, marketing communications, advertising, advertising, quantitative research,
qualitative research.
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce vychází z předpokladu, že podoba genderových stereotypů v tiskových
reklamách lifestylových časopisů se liší podle věku čtenářek.
Poznatky teoretické části diplomové práce čerpají z odborné literatury, která se zaměřuje
na problematiku biologických a genderových rozdílností mezi muži a ženami, otázky společnosti
a kultury, genderu a genderových stereotypů, masové komunikace a mediálního
působení, marketingové komunikace, vnímání reklamy a neverbálních signálů při komunikaci.
Teoretická část diplomové práce byla nastavena tak, aby tvořila základnu pro část praktickou.
Prostřednictvím kvantitativní a následné kvalitativní analýzy tiskové reklamy
v lifestylových titulech jsou zkoumány genderové, nonverbální a sémiotické prvky reklam
a vztahy mezi nimi za účelem sledování aspektů, jimiž se ženské genderové stereotypy
vyznačují.
Anotace v angličtině
The dissertation is based on the assumption that the form of female gender stereotypes in
print ads of lifestyle magazines are varied by age of readers.
Knowledges from the theoretical part are based on scientific literature, which focuses on
biological and gender differences between men and women, issues of culture and gender
stereotypes, mass communication and media exposure, marketing communications, advertising
and perception of nonverbal signals in communication.
The theoretical part of the thesis has been set to form the basis for the practical part.
Through quantitative and qualitative analysis of the subsequent print ads in lifestyle magazines
are examined by gender, and nonverbal semiotic aspects of the advertisements and
links between them. In order to monitor aspects, which are characterized by female gender
stereotypes.
Sex, gender, gender stereotypes, society, media, culture, perception, body language, mass
communications, marketing communications, advertising, advertising, quantitative research,
qualitative research.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou základnu potřebnou k uchopení tématu se zaměřením na genderovou problematiku.
2. Definujte pojem gender a zabývejte se výskytem genderových prvků v printové reklamě.
3. Analyzujte vybraná genderová specifika ve zvolených lifestylových titulech.
4. Na základě zvolené analýzy definujte svá zjištění týkající se výskytu genderových prvků ve zvolených lifestylových titulech.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou základnu potřebnou k uchopení tématu se zaměřením na genderovou problematiku.
2. Definujte pojem gender a zabývejte se výskytem genderových prvků v printové reklamě.
3. Analyzujte vybraná genderová specifika ve zvolených lifestylových titulech.
4. Na základě zvolené analýzy definujte svá zjištění týkající se výskytu genderových prvků ve zvolených lifestylových titulech.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Jiří, HOLEŠ, Jan. Sémiotika. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. 363 s. ISBN 80-7178-832-5.
De Pelsmacker, P., Gunes, M., Van den Bergh, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0.
OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender, společnost. Praha : Portál, 2000. 176 s. ISBN 80-7178-403-6.
RENZETTI, C., M., CURRAN, D. J. Ženy, muži a společnost. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2003. 642 s. ISBN 80-246-0525-2.
SLIPP, Samuel. Freudovská mystika. Praha : Triton, 2007. 246 s. ISBN 978-80-7254-891-0.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2002. 264 s. ISBN 80-247-0402-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. Jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2003. 122 s. ISBN 80-247-0557-5.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Jiří, HOLEŠ, Jan. Sémiotika. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. 363 s. ISBN 80-7178-832-5.
De Pelsmacker, P., Gunes, M., Van den Bergh, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0.
OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender, společnost. Praha : Portál, 2000. 176 s. ISBN 80-7178-403-6.
RENZETTI, C., M., CURRAN, D. J. Ženy, muži a společnost. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2003. 642 s. ISBN 80-246-0525-2.
SLIPP, Samuel. Freudovská mystika. Praha : Triton, 2007. 246 s. ISBN 978-80-7254-891-0.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2002. 264 s. ISBN 80-247-0402-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. Jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a.s., 2003. 122 s. ISBN 80-247-0557-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (doc. Šramová):
1. Naozaj je puberta vymedzená vekom do 19 rokov a ranná dospelosť do 39 rokov? Podľa akého autora? Pozdná dospelosť nie je - je iba ranná a stredná?
2. Príloha III je "srovnání gest"?
Odpovědi: Studentka odpověděla na obě položené otázky.
Doplňující otázka:
Weberová, Ph.D. - Jaká disciplína se zabývá vůní? Otázka zodpovězena.