Diplomová práce se skládá ze tří základních částí. Teoretická část je zaměřena na dva celky. Prvním z nich je přiblížení problematiky divadla a provozování divadelní činnosti. Druhý celek se zabývá marketingem služeb, umění, marketingovou komunikací. Vše je zpracováno s ohledem na využití v rámci divadelní praxe. V závěru teoretické části jsou definovány výzkumné metody, které jsou využity v rámci části praktické. Závěrem praktické části je analýza současného stavu komunikace Divadla Bolka Polívky. Výsledky marketingového výzkumu jsou východiskem k návrhu projektu komunikační kampaně.
Anotace v angličtině
This diploma thesis consists of three parts. The theoretical part concentrates on the questions of theatre and theatre managements. In addition, it deals with marketing of services, arts and marketing communication. The main emphasis in this part has been placed on the possibility of utilization in the theatre practice. Finally, the theoretical part defines research methods used in the practical part. The practical part analyses the current state of communication in the Bolek Polívka Theatre. Results of this marketing research are then used as the basis for the proposal of the communication campaign.
Klíčová slova
propagace, komunikace, Public relations, divadlo, image
Klíčová slova v angličtině
promotion, communication, Public relations, theatre, image
Rozsah průvodní práce
112 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se skládá ze tří základních částí. Teoretická část je zaměřena na dva celky. Prvním z nich je přiblížení problematiky divadla a provozování divadelní činnosti. Druhý celek se zabývá marketingem služeb, umění, marketingovou komunikací. Vše je zpracováno s ohledem na využití v rámci divadelní praxe. V závěru teoretické části jsou definovány výzkumné metody, které jsou využity v rámci části praktické. Závěrem praktické části je analýza současného stavu komunikace Divadla Bolka Polívky. Výsledky marketingového výzkumu jsou východiskem k návrhu projektu komunikační kampaně.
Anotace v angličtině
This diploma thesis consists of three parts. The theoretical part concentrates on the questions of theatre and theatre managements. In addition, it deals with marketing of services, arts and marketing communication. The main emphasis in this part has been placed on the possibility of utilization in the theatre practice. Finally, the theoretical part defines research methods used in the practical part. The practical part analyses the current state of communication in the Bolek Polívka Theatre. Results of this marketing research are then used as the basis for the proposal of the communication campaign.
Klíčová slova
propagace, komunikace, Public relations, divadlo, image
Klíčová slova v angličtině
promotion, communication, Public relations, theatre, image
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace zejména se zaměřením na public relations Divadla Bolka Polívky, spol. s r.o. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na vybranou cílovou skupinu a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u vybrané cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu public relations divadla.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové strategie public relations Divadla Bolka Polívky, spol. s r.o. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu této strategie dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace zejména se zaměřením na public relations Divadla Bolka Polívky, spol. s r.o. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na vybranou cílovou skupinu a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u vybrané cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu public relations divadla.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové strategie public relations Divadla Bolka Polívky, spol. s r.o. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu této strategie dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi.
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, O.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6 (brož.)
DVOŘÁK, J.: Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN: 80?86102-53.x
HORŇÁK, P. Reklama. teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010. 320 s. ISBN: 978-80-904273-3-4
PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a kultura. Zlín: UTB ve Zlíně, FMK, 2005. 156 s. ISBN 80-7318-252-1
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. 239 s. SBN 978-80-247-2866-7
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, O.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6 (brož.)
DVOŘÁK, J.: Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN: 80?86102-53.x
HORŇÁK, P. Reklama. teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010. 320 s. ISBN: 978-80-904273-3-4
PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a kultura. Zlín: UTB ve Zlíně, FMK, 2005. 156 s. ISBN 80-7318-252-1
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. 239 s. SBN 978-80-247-2866-7
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce, Bačuvčík, Ph.D.
Představuje osobnost Bolka Polívky v nějakém smyslu také ohrožení pro novou PR strategii, kterou navrhujete? Jak lze toto riziko eliminovat?
Otázky dle posudku oponenta práce, Ph.Dr. Gregarová
1. Vzhledem k popsanému personálnímu vybavení DBP a řízení marketingu - odpovídá kvalifikace současného pracovníka PR a propagace očekávání ředitele a reálným potřebám divadla?
2. Nepochopila jsem přesně, jak jste definovala popsanou cílovou skupinu žen (kromě toho, že sledují TV seriály, čtou soft bulvár a rády postavy ze seriálů uvidí v divadle). Mohla byste, prosím, upřesnit?
3. Kdo bude rozhodovat o udělení cen Post skriptum?
4. Dopis sponzorům cen Post skriptum: předpokládám, že se jedná o první kontakt s event. sponzory a bude následovat osobní návštěva, při které bude přijatelným způsobem vyjádřena žádost o "finanční podporu" nejen o "podporu", jak je uvedeno. Je to tak?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky, avšak prezentace nebyla do takové míry přesvědčivá, aby studentka mohla být ohodnocena A-výborně.
Nebyly položeny doplňující otázky.