Diplomová práce se zabývá komunikační strategií v oblasti cestovního ruchu v kraji Vyso-čina. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska k marketingovým komunika-cím, k cestovnímu ruchu a k marketingu cestovního ruchu. Důraz je kladen na komunikační strategii, které je věnována i praktická a projektová část. V praktické části je charakteri-zován kraj Vysočina s důrazem na cestovní ruch. V této oblasti je provedena analýza sou-časného stavu, po které následuje i analýza vnějšího prostředí PESTEL a strategická situ-ační analýza SWOT doplněná kauzální analýzou. Dále jsou zde rozebrány komunikační aktivity kraje v oblasti cestovního ruchu. Projektová část obsahuje konkrétní návrh komu-nikační strategie pro kraj Vysočina v oblasti cestovního ruchu, která se opírá o poznatky z praktické části.
Anotace v angličtině
Master thesis deals with the communication strategy of the tourism department in The Vy-sočina Region. A theoretical basis for marketing communications, tourism and marketing for tourism are mentioned in the theoretical section. Emphasis is placed on communication strategy which can be also found in the practical and project section. The characteristics of The Vysočina Region together with the characteristics of the tourism department and its communication activities are stated in the practical section. Analysis of curent situation in the field of tourism followed by the analysis of the macro-environment PESTEL and strategic situation analysis SWOT accompanied by causal analysis are also listed here.
The project section involves a specific proposal of a communication strategy for the tourism department in The Vysočina Region which is based on the knowledge deduced from the practical section.
Klíčová slova
cestovní ruch, kraj Vysočina, komunikační strategie, marketingový a komunikační mix, Vysočina Tourism, krajský úřad
Klíčová slova v angličtině
tourism, The Vysočina Region, communication strategy, marketing and communication mix, Vysočina Tourism, regional government
Rozsah průvodní práce
107
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií v oblasti cestovního ruchu v kraji Vyso-čina. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska k marketingovým komunika-cím, k cestovnímu ruchu a k marketingu cestovního ruchu. Důraz je kladen na komunikační strategii, které je věnována i praktická a projektová část. V praktické části je charakteri-zován kraj Vysočina s důrazem na cestovní ruch. V této oblasti je provedena analýza sou-časného stavu, po které následuje i analýza vnějšího prostředí PESTEL a strategická situ-ační analýza SWOT doplněná kauzální analýzou. Dále jsou zde rozebrány komunikační aktivity kraje v oblasti cestovního ruchu. Projektová část obsahuje konkrétní návrh komu-nikační strategie pro kraj Vysočina v oblasti cestovního ruchu, která se opírá o poznatky z praktické části.
Anotace v angličtině
Master thesis deals with the communication strategy of the tourism department in The Vy-sočina Region. A theoretical basis for marketing communications, tourism and marketing for tourism are mentioned in the theoretical section. Emphasis is placed on communication strategy which can be also found in the practical and project section. The characteristics of The Vysočina Region together with the characteristics of the tourism department and its communication activities are stated in the practical section. Analysis of curent situation in the field of tourism followed by the analysis of the macro-environment PESTEL and strategic situation analysis SWOT accompanied by causal analysis are also listed here.
The project section involves a specific proposal of a communication strategy for the tourism department in The Vysočina Region which is based on the knowledge deduced from the practical section.
Klíčová slova
cestovní ruch, kraj Vysočina, komunikační strategie, marketingový a komunikační mix, Vysočina Tourism, krajský úřad
Klíčová slova v angličtině
tourism, The Vysočina Region, communication strategy, marketing and communication mix, Vysočina Tourism, regional government
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k marketingovým komunikacím destinace cestovního ruchu, zohledněte trendy, možnosti a limity jejich aplikace ve veřejné správě.
2. Stanovte cíle, metody, hypotézy práce.
3. Charakterizujte kraj Vysočina a dosavadní komunikační aktivity Vysočina Tourism.
4. Na základě sběru sekundárních zdrojů dat analyzujte situaci, dotační možnosti a strategická východiska pro kraj Vysočina.
5. Ze závěrů analýz vyvoďte návrh komunikační strategie pro kraj Vysočina s důrazem na podporu cestovního ruchu a stanovte komunikační plán na vymezené období.
6. Verifikujte hypotézy,formulujte závěry, doporučení a limity aplikace vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k marketingovým komunikacím destinace cestovního ruchu, zohledněte trendy, možnosti a limity jejich aplikace ve veřejné správě.
2. Stanovte cíle, metody, hypotézy práce.
3. Charakterizujte kraj Vysočina a dosavadní komunikační aktivity Vysočina Tourism.
4. Na základě sběru sekundárních zdrojů dat analyzujte situaci, dotační možnosti a strategická východiska pro kraj Vysočina.
5. Ze závěrů analýz vyvoďte návrh komunikační strategie pro kraj Vysočina s důrazem na podporu cestovního ruchu a stanovte komunikační plán na vymezené období.
6. Verifikujte hypotézy,formulujte závěry, doporučení a limity aplikace vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; BOWEN, John; MAKEN, James C. Marketing for hospitality and tourism. 3 rd ed. Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall, 2003. 893 s. ISBN 0-13-099611-4.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1 vyd. Praha : Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1 vyd. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : Jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1 vyd. Praha : Grada, 2006. 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 12 vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 719 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; BOWEN, John; MAKEN, James C. Marketing for hospitality and tourism. 3 rd ed. Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall, 2003. 893 s. ISBN 0-13-099611-4.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1 vyd. Praha : Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1 vyd. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : Jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1 vyd. Praha : Grada, 2006. 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 12 vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 719 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1.Jak kontroluje a usměrňuje Krajský úřad aktivity agentury Vysočina Tourism? (Gregarová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Kdo by měl koordinovat a realizovat Váš návrh komunikační strategie, tedy komu je určen? (Gregarová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.S, 93: píšete že realizace projektu by byla finančně dosti nákladná. Při zvažován í jednotlivých komunikačních nástrojů jste zohlednila možnosti čerpání financí z Evropských fondů. Mohla byste při obhajobě zmínit alespoň přibližnou výši nákladů na projekt Ochutnejte Vysočinu? (Gregarová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4.V čem vidíte největší riziko ohrožení projektu? (Gregarová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.