Ústředním bodem diplomové práce je koncept projektu s názvem UTB ? Univerzita, co Tě Baví?, jehož cílem je komunikace s potenciálními uchazeči o studium na Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část práce představuje vstupní bod pro pochopení problematiky marketingu škol. Objasňuje, jak probíhá komunikace neziskových organizací, konkrétně škol, jak vnitřní tak i externí komunikace. První část dále popisuje z teoretického hlediska konkurenci škol, image školy a nábor studentů. Náplní praktické části jsou marketingových analýzy, které zkoumají samotnou komunikaci UTB, konkurenční prostředí vysokých veřejných škol a také, jak se mění počet přihlášených uchazečů v průběhu let. První dvě části představují zdrojová data, díky nimž je vypracovaná třetí, projektová část. Podstatou projektové části je, na základě získaných poznatků, které jsou obsaženy v teoretické a praktické části, nastínit projekt na podporu komunikace UTB s potenciálními uchazeči o studium. Tento projekt je navrhnut tak, aby byl originální, jedinečný a pro cílovou skupinu také dostatečně atraktivní.
Anotace v angličtině
The principal point of my dissertation is concept of the project calls ?UTB ? Univerzita, co Tě baví?, whose aim is communication with potential candidates for study on Tomas Bata University. The theoretical part presents the basics of school marketing. It clears up the basic principles how works communication in non profit sector, internal and external communication. First part describes school competition, image of the school and student recruitment. The practical part consist marketing analyses which examine communication on UTB, competitive environment of colleges, and number of applicants over the years. The first two parts represent the source information, which are developed by third part of the project. The essence of the project is based on lessons learned, which are included in the theoretical and practical part, to outline a project to support TBU communication with potential candidates. This project is designed to be an original, unique, and the for target group also attractive enough.
school marketing, marketing of non-profit sector, educational institution, school climate, image, communication, competition, recruitment of students, potential candidates, SWOT analysis, market map of the battlefield, marketing analyses, demographic curve, internet, word-of-mouth, trade fair, multimedia presentation, motivation, costs
Rozsah průvodní práce
85 s. (120.591)
Jazyk
CZ
Anotace
Ústředním bodem diplomové práce je koncept projektu s názvem UTB ? Univerzita, co Tě Baví?, jehož cílem je komunikace s potenciálními uchazeči o studium na Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část práce představuje vstupní bod pro pochopení problematiky marketingu škol. Objasňuje, jak probíhá komunikace neziskových organizací, konkrétně škol, jak vnitřní tak i externí komunikace. První část dále popisuje z teoretického hlediska konkurenci škol, image školy a nábor studentů. Náplní praktické části jsou marketingových analýzy, které zkoumají samotnou komunikaci UTB, konkurenční prostředí vysokých veřejných škol a také, jak se mění počet přihlášených uchazečů v průběhu let. První dvě části představují zdrojová data, díky nimž je vypracovaná třetí, projektová část. Podstatou projektové části je, na základě získaných poznatků, které jsou obsaženy v teoretické a praktické části, nastínit projekt na podporu komunikace UTB s potenciálními uchazeči o studium. Tento projekt je navrhnut tak, aby byl originální, jedinečný a pro cílovou skupinu také dostatečně atraktivní.
Anotace v angličtině
The principal point of my dissertation is concept of the project calls ?UTB ? Univerzita, co Tě baví?, whose aim is communication with potential candidates for study on Tomas Bata University. The theoretical part presents the basics of school marketing. It clears up the basic principles how works communication in non profit sector, internal and external communication. First part describes school competition, image of the school and student recruitment. The practical part consist marketing analyses which examine communication on UTB, competitive environment of colleges, and number of applicants over the years. The first two parts represent the source information, which are developed by third part of the project. The essence of the project is based on lessons learned, which are included in the theoretical and practical part, to outline a project to support TBU communication with potential candidates. This project is designed to be an original, unique, and the for target group also attractive enough.
school marketing, marketing of non-profit sector, educational institution, school climate, image, communication, competition, recruitment of students, potential candidates, SWOT analysis, market map of the battlefield, marketing analyses, demographic curve, internet, word-of-mouth, trade fair, multimedia presentation, motivation, costs
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu vysokých škol, komunikaci vysokých škol a specifika cílové skupiny (středoškolšní studenti v posledním ročníku studia). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujete analýzu současného stavu komunikace Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a také současný stav komunikace konkurence (tzn. ostatních veřejných vysokých škol na území České republiky). Formulujte silné a slabé stránky současného stavu komunikace UTB ve Zlíně a silné a slabé stránky současného stavu komunikace konkurence.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh projektu, který by komunikoval prostřednictvím UTB s potenciálními uchazeči o studium. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace, otázku financovatelnosti, personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu vysokých škol, komunikaci vysokých škol a specifika cílové skupiny (středoškolšní studenti v posledním ročníku studia). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujete analýzu současného stavu komunikace Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a také současný stav komunikace konkurence (tzn. ostatních veřejných vysokých škol na území České republiky). Formulujte silné a slabé stránky současného stavu komunikace UTB ve Zlíně a silné a slabé stránky současného stavu komunikace konkurence.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh projektu, který by komunikoval prostřednictvím UTB s potenciálními uchazeči o studium. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace, otázku financovatelnosti, personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc : Hanex, 2008. 209 s. ISBN 978-80-7409-010-3.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 258 s. ISBN 8072610104.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. 173 s. ISBN 978-80-7041-083-7.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc : Hanex, 2008. 209 s. ISBN 978-80-7409-010-3.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 258 s. ISBN 8072610104.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. 173 s. ISBN 978-80-7041-083-7.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce,
Co se stane, když účastníci akce nesplní svou hlavní povinnost - neodprezentují akci svým spolužákům na střední škole? Jak tomu účinně předejít?
Otázky dle posudku oponenta práce,
1.Z hlediska efektivity projektu a zpětné vazby pro UTB - jak zjistíme, že prezentace se ve třídách uskutečnila?
2. Jak bude zajištěna kontinuita projektu, pokud bude úspěšný?
3. Strana 73 - Rizika projektu: zájem UTB jako celku ještě nemusí znamenat zájem jednotlivých fakult. Kdo bude v tomto smyslu s fakultami jednat?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.