Cílem diplomové práce je zjistit, co znamenají pro mladé lidi (digitální domorodce) značky. Zda je upřednostňují oproti neznačkovému zboží, jaké je jejich spotřebitelské chování
a na základě čeho se při nákupu rozhodují, co je ovlivňuje. Veškeré pojmy související s tímto tématem jsou představeny v teoretické části. Práce dále představuje nová média, zejména sociální sítě. Právě tyto prostředky komunikace jsou dané cílové skupině velmi blízké. Součástí práce je návrh komunikace konkrétní značky při cílení na digitální spotře-bitele s využitím sociálních médií doplněných klasickými prostředky komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis aims to find out what does the term brand (product) mean for young people (di-gital natives). If they prefer a branded product to no-branded, what is their consumer beha-vior like and what affects their buying decision. All terms related to this theme are presen-ted in the theoretical part. The thesis also presents new media, especially social networks. Exactly these means of communication are very close to the target group. The goal of this work is to design a specific brand communications targeting the digital consumer, using social media supplemented with traditional means of communication.
Brand, consumer, branded products, digital natives, young people, communication, prefe-rences, image, social site, Facebook, digital consumer, consumer behaviour.
Rozsah průvodní práce
96 s.,10 s. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zjistit, co znamenají pro mladé lidi (digitální domorodce) značky. Zda je upřednostňují oproti neznačkovému zboží, jaké je jejich spotřebitelské chování
a na základě čeho se při nákupu rozhodují, co je ovlivňuje. Veškeré pojmy související s tímto tématem jsou představeny v teoretické části. Práce dále představuje nová média, zejména sociální sítě. Právě tyto prostředky komunikace jsou dané cílové skupině velmi blízké. Součástí práce je návrh komunikace konkrétní značky při cílení na digitální spotře-bitele s využitím sociálních médií doplněných klasickými prostředky komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis aims to find out what does the term brand (product) mean for young people (di-gital natives). If they prefer a branded product to no-branded, what is their consumer beha-vior like and what affects their buying decision. All terms related to this theme are presen-ted in the theoretical part. The thesis also presents new media, especially social networks. Exactly these means of communication are very close to the target group. The goal of this work is to design a specific brand communications targeting the digital consumer, using social media supplemented with traditional means of communication.
Brand, consumer, branded products, digital natives, young people, communication, prefe-rences, image, social site, Facebook, digital consumer, consumer behaviour.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte zaměření práce.
2. Proveďte rešerši dostupné literatury.
3. Vypracujte teoretickou část se zaměřením na spotřebitelské chování, stanovte cíl práce a hypotézy.
4. V analytické části analyzujte digital natives jako cílovou skupinu se zaměřením na vnímání značkových předmětů a jejich spotřebitelské chování.nl{}
5. Zhodnoťte výsledky analytické části a vyvoďte závěry (vč. Doporučení), potvrďte nebo vyvraťte zvolené hypotézy.
6. Proveďte návrh na zlepšení komunikace konkrétní značky při cílení na digital natives.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte zaměření práce.
2. Proveďte rešerši dostupné literatury.
3. Vypracujte teoretickou část se zaměřením na spotřebitelské chování, stanovte cíl práce a hypotézy.
4. V analytické části analyzujte digital natives jako cílovou skupinu se zaměřením na vnímání značkových předmětů a jejich spotřebitelské chování.nl{}
5. Zhodnoťte výsledky analytické části a vyvoďte závěry (vč. Doporučení), potvrďte nebo vyvraťte zvolené hypotézy.
6. Proveďte návrh na zlepšení komunikace konkrétní značky při cílení na digital natives.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, Vl., KOUDELKA, J.: Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). 2002. ISBN 80-7179-577-1.
BÁRTOVÁ, H., KOUDELKA, J.: Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu, 1. vydání. Praha VŠE 1994, ISBN 80-7079-460-7
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. 284 s. ISBN 80-2470393-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Psychologie reklamy. 3.rozšířené a aktualizované vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5. PALFREY, John ; GASSER, Urs . Born digital : understanding the first generation of digital natives. M : Basic Books, 2008. 375 s.
LINDSTORM, Martin. Brand Sense : How to Build Powerful Brands Through Touch, Taste, Smell, Sight and Sound. United Kingdom: Kogan Page Limited, 2005. 227 s. ISBN 0-7494-4371-5.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, Vl., KOUDELKA, J.: Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). 2002. ISBN 80-7179-577-1.
BÁRTOVÁ, H., KOUDELKA, J.: Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu, 1. vydání. Praha VŠE 1994, ISBN 80-7079-460-7
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : Jak zákazníci nakupují. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. 284 s. ISBN 80-2470393-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Psychologie reklamy. 3.rozšířené a aktualizované vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5. PALFREY, John ; GASSER, Urs . Born digital : understanding the first generation of digital natives. M : Basic Books, 2008. 375 s.
LINDSTORM, Martin. Brand Sense : How to Build Powerful Brands Through Touch, Taste, Smell, Sight and Sound. United Kingdom: Kogan Page Limited, 2005. 227 s. ISBN 0-7494-4371-5.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (PhDr. Gregarová):
1. Jak hodnotíte nabídku odborné literatury z oblasti nových médií?
2. Bylo by možné alespoň přibližně stanovit celkový počet oslovených respondentů vlastního výzkumu (při požadované návratnosti 100 vyplněných dotazníků)?
3. K 32. otázce vlastního dotazníku: vysvětlit graf na s. 59 - dosažené vzdělání. Zejména procento VŠ studentů.
4. Existuje nějaká vhodná metoda k použití v el. dotazníku, která by alespoň částečně ověřila věrohodnost odpovědí a do jisté míry eliminovala míru "žádané" stylizace respondentů?
5. Projekt - s. 85, kdy uvažujete o prvním zjištění úspěšnosti kampaně?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na otázky oponentky.