Diplomová práce Product placement v české audiovizuální tvorbě definuje pojem product placement a klade jej do souvislostí s audiovizuální tvorbou. Práce pojímá tři hlediska pro-duct placementu ? audiovizuální, marketingové a divácké. V teoretické části jsou stanove-ny hypotézy, které jsou rozhodující při studiu tématu. Teoretická část práce také obsahuje potřebný odborný základ, na němž je postavena část praktická, konkr. analýza product pla-cementu ve filmu Rafťáci. Projektová část je postavena na původním dotazníkovém šetření, které zkoumá divácký postoj a vliv product placementu na nákupní chování spotřebitelů. V závěru práce jsou vyslovena doporučení pro další vývoj.
Anotace v angličtině
The thesis Product Placement in Czech Audiovisual Production defines the term Product Placement and puts it to context with audiovisual production. The thesis studies three points of view ? audiovisual, marketing and viewer?s perspective. The theoretical part pro-vides hypothesis which are crucial for the study of the topic. The theoretical part also con-tains the needed expert basis which is necessary for the practical part ? analysis of Product Placement in movie Raftaci. The project part is built on an original survey which researches the viewer?s perspective and impact of Product Placement on customer´s behavior. There are made recommendations for further development in conclusion.
product placement, audiovisual production, financing of audiovisual production, communication campaign, product, brand, viewer, consumer, analysis, survey
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Product placement v české audiovizuální tvorbě definuje pojem product placement a klade jej do souvislostí s audiovizuální tvorbou. Práce pojímá tři hlediska pro-duct placementu ? audiovizuální, marketingové a divácké. V teoretické části jsou stanove-ny hypotézy, které jsou rozhodující při studiu tématu. Teoretická část práce také obsahuje potřebný odborný základ, na němž je postavena část praktická, konkr. analýza product pla-cementu ve filmu Rafťáci. Projektová část je postavena na původním dotazníkovém šetření, které zkoumá divácký postoj a vliv product placementu na nákupní chování spotřebitelů. V závěru práce jsou vyslovena doporučení pro další vývoj.
Anotace v angličtině
The thesis Product Placement in Czech Audiovisual Production defines the term Product Placement and puts it to context with audiovisual production. The thesis studies three points of view ? audiovisual, marketing and viewer?s perspective. The theoretical part pro-vides hypothesis which are crucial for the study of the topic. The theoretical part also con-tains the needed expert basis which is necessary for the practical part ? analysis of Product Placement in movie Raftaci. The project part is built on an original survey which researches the viewer?s perspective and impact of Product Placement on customer´s behavior. There are made recommendations for further development in conclusion.
product placement, audiovisual production, financing of audiovisual production, communication campaign, product, brand, viewer, consumer, analysis, survey
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte si potřebnou odbornou literaturu a legislativu, ze které vycházejte při formlulování teoretické části práce. Stanovte hypotézy, na jejichž základě budete oblast zkoumat. Informace v teoretické části by měly být zásadní pro další části práce.
2. V praktické části práce rozveďte a analyzujte product placement na konkrétních příkladech filmů či televizní tvorby.
3. V projektové části hloubkově prozkoumejte oblast audiovizuální tvorby ve vztahu k product placementu, aby mohly být v závěru práce úspěšně verifikovány hypotézy stanovené v první části práce.
4. V závěru uveďte, jaký výsledek práce na tématu přinesla, příp. předneste předpoklady a doporučení pro budoucí vývoj.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte si potřebnou odbornou literaturu a legislativu, ze které vycházejte při formlulování teoretické části práce. Stanovte hypotézy, na jejichž základě budete oblast zkoumat. Informace v teoretické části by měly být zásadní pro další části práce.
2. V praktické části práce rozveďte a analyzujte product placement na konkrétních příkladech filmů či televizní tvorby.
3. V projektové části hloubkově prozkoumejte oblast audiovizuální tvorby ve vztahu k product placementu, aby mohly být v závěru práce úspěšně verifikovány hypotézy stanovené v první části práce.
4. V závěru uveďte, jaký výsledek práce na tématu přinesla, příp. předneste předpoklady a doporučení pro budoucí vývoj.
Seznam doporučené literatury
GALICIAN, Mary-Lou. Handbook of product placement in the mass media : New strategies in marketing theory, practice, trends and ethics. Routledge: The Haworth Press, 2004. 288 p.
KELLER, Kevin Lane; KOTLER, Philip. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s.
LEHU, Jean-Marc. Branded Entertainment : Product placement & brand strategy in entertainment business. London: Kogan Page Publishers, 2007. 266p.
SEGRAVE, Kerry. Product placement in Hollywood film: A History. McFarland, 2004. 244 p.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2010. 208 s.
Seznam doporučené literatury
GALICIAN, Mary-Lou. Handbook of product placement in the mass media : New strategies in marketing theory, practice, trends and ethics. Routledge: The Haworth Press, 2004. 288 p.
KELLER, Kevin Lane; KOTLER, Philip. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s.
LEHU, Jean-Marc. Branded Entertainment : Product placement & brand strategy in entertainment business. London: Kogan Page Publishers, 2007. 266p.
SEGRAVE, Kerry. Product placement in Hollywood film: A History. McFarland, 2004. 244 p.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2010. 208 s.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V posudcích byly položeny níže uvedené otázky (Ing. Hudský - ot. č. 1 - 3, Horňák - ot. č. 4 - 5) :
1. Co je podle vás důležitější při product placementu ve filmu nebo TV pořadu: jeho maximální propojení s reklamní kampaní na produkt při uvedení filmu do kin/TV nebo naopak ponechat ho jako podprahové vnímání a prezentaci ve spojitosti s filmem se vyhýbat?
2. Jaké jsou hlavní rozdíly mezi uplatněním product placementu ve filmu a TV pořadu a to jak finanční tak obsahové?
3. Proč by podle vás měli marketéři zařazovat product placement do svých marketingových mixů a jaké jsou jeho výhody ve srovnání s klasickou reklamou a/nebo novými médii?
4. Napriek skutočnosti, že product placement je legislatívne povolený ako aj v mnohom relatívne užitočný, považuje ho autorka za etický?
5. Vedela by autorka stanoviť mieru využitia product placementu vo filmovom diele, resp. Určiť moment kedy je z časového hľadiska ešte znesiteľný a kedy už výsostne rušivý?
V rámci diskuse o filmové a televizní regulaci product placement (Navrátilová, Ph.D.)
Doplňující otázky:
doc. Štarchoň: Lze product placement využívat i jinde než ve filmové a televizní tvorbě? Otázka zodpovězena.
Na obhajobě byl přítomen vedoucí práce Ing. Hudský, který zdůraznil kvality práce. Zkušební komise zohlednila vysokou úroveň prezentace a rozhodla pro hodnocení práce stupněm výborně.