Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření neziskového a úspěšného projektu. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů z oblasti neziskového sektoru a jeho zdroje financování. Dále specifika projektového řízení a nové trendy používané
v komunikaci neziskového sektoru. Praktická část analyzuje projekty Percipio
z hlediska životního cyklu projektu. Součástí praktické části je dotazníkové šetření, jehož výsledky se zaměřují na konfrontaci prvních dvou ročníků Percipio z hlediska organizace. Projektová část se zabývá plánováním neziskového projektu na základě zjištění provedených v předchozích částech práce.
Anotace v angličtině
This diploma paper focuses on creation of a non-profit and successful project. The theoret-ical part is oriented on a definition of ideas from non-profit segment and its financial re-sources. Then it is oriented on specifics in project control and new trends used in commu-nication in non-profit sector. Practical part analyses project Percipio and its life cycle. The part of this work is questionary survey. Its outcomes focus on confrontation of the first two years of Percipio and its organizational aspect. Project part focuses on creation of a non-profit project on basis of findings made in previous parts of this thesis.
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření neziskového a úspěšného projektu. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů z oblasti neziskového sektoru a jeho zdroje financování. Dále specifika projektového řízení a nové trendy používané
v komunikaci neziskového sektoru. Praktická část analyzuje projekty Percipio
z hlediska životního cyklu projektu. Součástí praktické části je dotazníkové šetření, jehož výsledky se zaměřují na konfrontaci prvních dvou ročníků Percipio z hlediska organizace. Projektová část se zabývá plánováním neziskového projektu na základě zjištění provedených v předchozích částech práce.
Anotace v angličtině
This diploma paper focuses on creation of a non-profit and successful project. The theoret-ical part is oriented on a definition of ideas from non-profit segment and its financial re-sources. Then it is oriented on specifics in project control and new trends used in commu-nication in non-profit sector. Practical part analyses project Percipio and its life cycle. The part of this work is questionary survey. Its outcomes focus on confrontation of the first two years of Percipio and its organizational aspect. Project part focuses on creation of a non-profit project on basis of findings made in previous parts of this thesis.
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikacích a formulujte teoretická východiska pro analýzu projektu Percipio.
2. Charakterizujte cíl diplomové práce a stanovte pracovní hypotézy ve vztahu k zadanému tématu.
3. Proveďte analýzu realizovaných ročníků projektu Percipio v konfrontaci s požadavky neziskového sektoru vzhledem ke specifikám komunikačních aktivit a projektovému řízení.
4. Ověřte dotazníkovým šetřením na základě zpětné vazby efektivitu 2. ročníku projektu Percipio (Percipio theatre show) a proveďte konfrontaci výsledků s výsledky dotazníkového šetření realizovaného u 1. ročníku projektu Percipio (Percipio fashion show).
5. Identifikujte účel, cíl a přínosy projektu Percipio.
6. Na podkladě výsledků analýzy a dotazníkového šetření verifikujte pracovní hypotézy a vyvoďte závěry.
7. Navrhněte ideální koncept neziskového projektu a možnosti řešení problémových oblastí směrem do budoucnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikacích a formulujte teoretická východiska pro analýzu projektu Percipio.
2. Charakterizujte cíl diplomové práce a stanovte pracovní hypotézy ve vztahu k zadanému tématu.
3. Proveďte analýzu realizovaných ročníků projektu Percipio v konfrontaci s požadavky neziskového sektoru vzhledem ke specifikám komunikačních aktivit a projektovému řízení.
4. Ověřte dotazníkovým šetřením na základě zpětné vazby efektivitu 2. ročníku projektu Percipio (Percipio theatre show) a proveďte konfrontaci výsledků s výsledky dotazníkového šetření realizovaného u 1. ročníku projektu Percipio (Percipio fashion show).
5. Identifikujte účel, cíl a přínosy projektu Percipio.
6. Na podkladě výsledků analýzy a dotazníkového šetření verifikujte pracovní hypotézy a vyvoďte závěry.
7. Navrhněte ideální koncept neziskového projektu a možnosti řešení problémových oblastí směrem do budoucnosti.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., KOTLER, Philip. Strategic marketing for nonprofit organisations. 6th edition. New Jersey : [s.n.], 2003. 536 s. ISBN 0-13-041977-x.
HANNAGAN, Tim.J. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1996. 195 s. ISBN 80-85943-07-7.
FREY, Petr. Marketingové komunikace : Nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha : Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
FRIČ,P. a GOULLI,R. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-04-1.
KOTLER, Philip. Social marketing : Improve the Quality of Life. 2nd edition. Californie : Sage Publishion, Inc., 2002. 438 s. ISBN 0-7619-2434-5.
LENSTER, M. Salamon and Helmut K. Anheier, The International Clasifikation of Nonprofit Organiyations: ICNPO-Revision 1, 1996. The Johns Hopkána Komparative Nonprofit Sector Projekt, Working Paper No.19, June 1996.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. 1. vyd. Praha : Ekopress , 2001. 176 s. ISBN 80-86119-41-6.
SCHVABLE , K. Řízení projektů v IT 1.vyd., Brno: Computer Press, 2007. 720 s. ISBN 978-80-251-1526-8.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., KOTLER, Philip. Strategic marketing for nonprofit organisations. 6th edition. New Jersey : [s.n.], 2003. 536 s. ISBN 0-13-041977-x.
HANNAGAN, Tim.J. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1996. 195 s. ISBN 80-85943-07-7.
FREY, Petr. Marketingové komunikace : Nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha : Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
FRIČ,P. a GOULLI,R. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-04-1.
KOTLER, Philip. Social marketing : Improve the Quality of Life. 2nd edition. Californie : Sage Publishion, Inc., 2002. 438 s. ISBN 0-7619-2434-5.
LENSTER, M. Salamon and Helmut K. Anheier, The International Clasifikation of Nonprofit Organiyations: ICNPO-Revision 1, 1996. The Johns Hopkána Komparative Nonprofit Sector Projekt, Working Paper No.19, June 1996.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. 1. vyd. Praha : Ekopress , 2001. 176 s. ISBN 80-86119-41-6.
SCHVABLE , K. Řízení projektů v IT 1.vyd., Brno: Computer Press, 2007. 720 s. ISBN 978-80-251-1526-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (PhDr. Gregarová):
1. Na s. 42 v hrozbách ze SWOT analýzy uvádíte "administrativa a byrokracie UTB a FMK". Na s. 53 (u jiného projektu) se oba pojmy již nevyskytují. Vzhledem k tomu, že oba pojmy mohou být chápány pejorativně, ale i jako potřebné, vysvětlete, prosím, blíže své tvrzení ze s. 42.
2. Mohla byste, prosím, zhodnotit přínos výuky projektového řízení na FMK:¨
- přispívá k úspěšnosti školních projektů?
- je přínosem pro studenty FMK s ohledem na jejich profesní uplatnění?
3. Doporučila byste nějakou změnu ve výuce tohoto předmětu podle svých "školních" zkušeností? Považujete dostupnou odbornou literaturu o řízení projektu za vyhovující?
Odpovědi: Studentka plně zodpověděla všechny položené otázky.