Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá odvětvím penologie ? působením režimu a jeho uplatňováním v penitenciární praxi.Je rozdělena na dvě hlavní části. První část je věnována historickému přehledu režimového působení na vězně. Následují současné zákonné prostředky využití režimového působení v naší zemi i v zahraničí. Závěr teoretické části popisuje alternativní způsob řešení režimového působení, možnost výkonu trestu na svobodě.Část druhá obsahuje praktický výzkum provedený mezi odsouzenými. Jeho cílem je získat pohled odsouzených na tento typ výchovy. Závěr práce je shrnutím teoretických poznatků a výsledku dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
Annotation
This bachelor thesis deals with penology ? impact of the penitentiary regime and its applications in penitentiary practice.The thesis is divided into two parts. The first part concerns on the impact of the penitentiary regime on a prisoner throughout the history. Furthermore, current legal means referring to the use of the penitentiary regime in the Czech Republic and abroad is presented. Finally, this theoretical part describes an alternative approach of solving of the impact of the penitentiary regime, the possibility to perform the punishment at liberty.The second part deals with the practical research carried out amongst prisoners. The goal is to obtain the prisoner's insight into the alternative approach of penitentiary education. The conclusion summarizes the theoretical findings and results of the questionnaire research.
Key words: prison, penitentiary regime, education, penitentiary practice, pedagogy, performance of the punishment, educational worker, prisoner.
Rozsah průvodní práce
60.s
Jazyk
CZ
Anotace
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá odvětvím penologie ? působením režimu a jeho uplatňováním v penitenciární praxi.Je rozdělena na dvě hlavní části. První část je věnována historickému přehledu režimového působení na vězně. Následují současné zákonné prostředky využití režimového působení v naší zemi i v zahraničí. Závěr teoretické části popisuje alternativní způsob řešení režimového působení, možnost výkonu trestu na svobodě.Část druhá obsahuje praktický výzkum provedený mezi odsouzenými. Jeho cílem je získat pohled odsouzených na tento typ výchovy. Závěr práce je shrnutím teoretických poznatků a výsledku dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
Annotation
This bachelor thesis deals with penology ? impact of the penitentiary regime and its applications in penitentiary practice.The thesis is divided into two parts. The first part concerns on the impact of the penitentiary regime on a prisoner throughout the history. Furthermore, current legal means referring to the use of the penitentiary regime in the Czech Republic and abroad is presented. Finally, this theoretical part describes an alternative approach of solving of the impact of the penitentiary regime, the possibility to perform the punishment at liberty.The second part deals with the practical research carried out amongst prisoners. The goal is to obtain the prisoner's insight into the alternative approach of penitentiary education. The conclusion summarizes the theoretical findings and results of the questionnaire research.
Key words: prison, penitentiary regime, education, penitentiary practice, pedagogy, performance of the punishment, educational worker, prisoner.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách " (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na :
- základní zákonné předpoklady penitenciární praxe
- teoretický a praktický výkon penitenciární praxe
- možnosti rozvoje a budoucnost penitenciaristiky
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na penitenciární praxi z pohledu různých zájmových skupin
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách " (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na :
- základní zákonné předpoklady penitenciární praxe
- teoretický a praktický výkon penitenciární praxe
- možnosti rozvoje a budoucnost penitenciaristiky
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na penitenciární praxi z pohledu různých zájmových skupin
Seznam doporučené literatury
Základní:Jůzl,M., Olejníček, A., Penologie a penitenciární pedagogika , Brno : IMS 2004
Základní: Sochůrek, J.,Penologie I - III , Liberec: Technická univerzita 2007
Základní: Mezník, J. a kol., Základy penologie, Brno: MU 1995
Doporučená: Evropská vězeňská pravidla, příloha časopisu České vězeňství, Praha: Vězeňská služba ČR 2006
Doporučená: Zákon Českénárodní rady č.555/1992 Sb.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována
Seznam doporučené literatury
Základní:Jůzl,M., Olejníček, A., Penologie a penitenciární pedagogika , Brno : IMS 2004
Základní: Sochůrek, J.,Penologie I - III , Liberec: Technická univerzita 2007
Základní: Mezník, J. a kol., Základy penologie, Brno: MU 1995
Doporučená: Evropská vězeňská pravidla, příloha časopisu České vězeňství, Praha: Vězeňská služba ČR 2006
Doporučená: Zákon Českénárodní rady č.555/1992 Sb.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděl velmi dobře
3. Dr. Jůzl: Vysvětlete pojem cvičitel.
Dr. Jilčík: Praktická část práce. Využití práce v praxi.
- odpověděl velmi dobře