PAŽOUTOVÁ, Markéta, Děti a mládež se specifickými výchovnými potřebami: bakalářská práce. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Institut mezioborových studií Brno, Fakulta humanitních studií, 2011. 67 s., vedoucí bakalářské práce Mgr. Zdeněk Dragoun.
Bakalářská práce "Děti a mládež se specifickými výchovnými potřebami" se zabývá problematikou dětí vyrůstajících v disfunkčních rodinách a dětí se syndromem ADHD. Srovnává podmínky jejich vývoje a jejich následnou životní úspěšnost. Teoretická část vymezuje všeobecně problematiku dětí a mládeže, rodiny, možných výchovných obtíží a jejich příčin. Výzkumná část pak obsahuje těžiště této práce, kterým jsou případové studie. V praktické části práce jsou představeny instituce poskytující pomoc v krizových životních situacích a je zde zhodnocen jejich význam.
Anotace v angličtině
PAŽOUTOVÁ, Markéta, Children and youth with specific educational needs: Bachelor work. Brno: University of Tomáš Baťa in Zlín, The Institute of interdisciplinary studies Brno, Faculty of Humanities, 2011. 67 pages., Supervisor Mgr. Zdeněk Dragoun.
" Children and youth with specific educational needs" deals with questions banded with children growing in dysfunctional families and with children with ADHD syndrome. It compares conditions of their development and their subsequent life achievements. The theoretical part generally demarks problems of children, youth and family, possible difficulties of education, and of their causation. The research part then contains case studies, which are the centre of gravity of this work. Institutions providing help in critical situations of life are introduced and evaluated by their importance in the practical part of the work.
Klíčová slova
rodina, rodiče, děti, týrání, závislost, sociálně-právní, péče, pomoc, osobnost, vývoj
Klíčová slova v angličtině
family, parents, children, maltreatment, addiction, social and legal, care, help, personality, development
Rozsah průvodní práce
67 s. (112 093 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
PAŽOUTOVÁ, Markéta, Děti a mládež se specifickými výchovnými potřebami: bakalářská práce. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Institut mezioborových studií Brno, Fakulta humanitních studií, 2011. 67 s., vedoucí bakalářské práce Mgr. Zdeněk Dragoun.
Bakalářská práce "Děti a mládež se specifickými výchovnými potřebami" se zabývá problematikou dětí vyrůstajících v disfunkčních rodinách a dětí se syndromem ADHD. Srovnává podmínky jejich vývoje a jejich následnou životní úspěšnost. Teoretická část vymezuje všeobecně problematiku dětí a mládeže, rodiny, možných výchovných obtíží a jejich příčin. Výzkumná část pak obsahuje těžiště této práce, kterým jsou případové studie. V praktické části práce jsou představeny instituce poskytující pomoc v krizových životních situacích a je zde zhodnocen jejich význam.
Anotace v angličtině
PAŽOUTOVÁ, Markéta, Children and youth with specific educational needs: Bachelor work. Brno: University of Tomáš Baťa in Zlín, The Institute of interdisciplinary studies Brno, Faculty of Humanities, 2011. 67 pages., Supervisor Mgr. Zdeněk Dragoun.
" Children and youth with specific educational needs" deals with questions banded with children growing in dysfunctional families and with children with ADHD syndrome. It compares conditions of their development and their subsequent life achievements. The theoretical part generally demarks problems of children, youth and family, possible difficulties of education, and of their causation. The research part then contains case studies, which are the centre of gravity of this work. Institutions providing help in critical situations of life are introduced and evaluated by their importance in the practical part of the work.
Klíčová slova
rodina, rodiče, děti, týrání, závislost, sociálně-právní, péče, pomoc, osobnost, vývoj
Klíčová slova v angličtině
family, parents, children, maltreatment, addiction, social and legal, care, help, personality, development
Zásady pro vypracování
ZÁSADY PRO VYPRACOVÁNÍ: Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vlivy spolupůsobící na utváření osobnosti člověka;
- na hledání příčin nárůstu sociálně patologických jevů u dětí a mládeže;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu;
Zásady pro vypracování
ZÁSADY PRO VYPRACOVÁNÍ: Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vlivy spolupůsobící na utváření osobnosti člověka;
- na hledání příčin nárůstu sociálně patologických jevů u dětí a mládeže;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu;
Seznam doporučené literatury
Langmeier, J., Krejčířová, D., Vývojová psychologie, Praha: Grada, 2., 2006.
Matějček, Zdeněk, Co děti nejvíc potřebují, Praha: Portál, 1994.
Matějček, Zdeněk, O rodině vlastní, nevlastní a náhradní, Praha: Portál, 1994.
Prekopová, J., Schweizerová, Ch., Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Praha: Portál, 1993.
Train, Alan, Specifické poruchy chování a pozornosti, Praha: Portál, 1997.
Koukolník, F., Drtinová, J., Vzpoura deprivantů, Praha, Galén, nové přepracované vydání 2008.
Kraus, B., Poláčková, V. et al., Člověk, prostředí, výchova , Brno: Paido, 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Langmeier, J., Krejčířová, D., Vývojová psychologie, Praha: Grada, 2., 2006.
Matějček, Zdeněk, Co děti nejvíc potřebují, Praha: Portál, 1994.
Matějček, Zdeněk, O rodině vlastní, nevlastní a náhradní, Praha: Portál, 1994.
Prekopová, J., Schweizerová, Ch., Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Praha: Portál, 1993.
Train, Alan, Specifické poruchy chování a pozornosti, Praha: Portál, 1997.
Koukolník, F., Drtinová, J., Vzpoura deprivantů, Praha, Galén, nové přepracované vydání 2008.
Kraus, B., Poláčková, V. et al., Člověk, prostředí, výchova , Brno: Paido, 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Průběh obhajoby lze hodnotit pozitivně - B velmi dobře
2. Na otázky reagovala s přehledem. Vypracovala si důkladnou přípravu. B - velmi dobře
3. Dr.Plšková - jakou formou jste spolupracovala s vedoucím práce?
Jak se vám spolupracovalo s rodinami v kazuistikách? B - velmi dobře