Bakalářská práce se věnuje problematice prevence sociálně patologických jevů ve školním prostředí. Práce zahrnuje informace o postojích žáků prvního a druhého stupně vybraných základních škol na školní preventivní programy a aktivity.
Součástí práce je charakteristika a členění sociálních deviací, sociálně patologických jevů vyskytujících se ve školním prostředí, charakteristika prevence a její typologie.
Dotazníkové šetření zjišťuje názory žáků vybraných škol na realizaci preventivních aktivit a programů. Data získaná z vyplněných dotazníků byla zpracována do tabulek, z nichž byly vytvořeny závěry, jak tyto preventivní aktivity škol vnímají žáci.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the subject of socio-pathological phenomena in the elementary schools. This thesis compares the view of students on preventive activities implemented in elementary school.
Theoretical part is focused on approaches to the given problems, specify and characterize socio-pathological phenomena in the elementary school, characterize of prevention and its typology.
The practical part contains results of the research the view of students on implemented prevention activities and programs. On the basis of gained data was created conclusion.
Klíčová slova
Sociální deviace, sociálně patologické jevy ve školním prostředí, prevence, minimální preventivní program.
Klíčová slova v angličtině
Social deviation, socio-pathological phenomena, prevention, minimum preventive programme.
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice prevence sociálně patologických jevů ve školním prostředí. Práce zahrnuje informace o postojích žáků prvního a druhého stupně vybraných základních škol na školní preventivní programy a aktivity.
Součástí práce je charakteristika a členění sociálních deviací, sociálně patologických jevů vyskytujících se ve školním prostředí, charakteristika prevence a její typologie.
Dotazníkové šetření zjišťuje názory žáků vybraných škol na realizaci preventivních aktivit a programů. Data získaná z vyplněných dotazníků byla zpracována do tabulek, z nichž byly vytvořeny závěry, jak tyto preventivní aktivity škol vnímají žáci.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the subject of socio-pathological phenomena in the elementary schools. This thesis compares the view of students on preventive activities implemented in elementary school.
Theoretical part is focused on approaches to the given problems, specify and characterize socio-pathological phenomena in the elementary school, characterize of prevention and its typology.
The practical part contains results of the research the view of students on implemented prevention activities and programs. On the basis of gained data was created conclusion.
Klíčová slova
Sociální deviace, sociálně patologické jevy ve školním prostředí, prevence, minimální preventivní program.
Klíčová slova v angličtině
Social deviation, socio-pathological phenomena, prevention, minimum preventive programme.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Bakalářská práce na téma "Názory žáků na preventivní strategie ZŠ v Jihomoravském kraji ČR" se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické.
V teoretické části budou popisovány preventivní aktivity a programy realizovaná na ZŠ v Jihomoravském kraji.
Praktická část se bude zabývat empirickým výzkumem, který bude zaměřen na názory žáků ZŠ týkající se realizovaných preventivních aktivit a programů. Tito respondenti budou rozděleni do dvou skupin, žáky 1. stupně ZŠ a žáky 2. stupně ZŠ.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Bakalářská práce na téma "Názory žáků na preventivní strategie ZŠ v Jihomoravském kraji ČR" se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické.
V teoretické části budou popisovány preventivní aktivity a programy realizovaná na ZŠ v Jihomoravském kraji.
Praktická část se bude zabývat empirickým výzkumem, který bude zaměřen na názory žáků ZŠ týkající se realizovaných preventivních aktivit a programů. Tito respondenti budou rozděleni do dvou skupin, žáky 1. stupně ZŠ a žáky 2. stupně ZŠ.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003.
ČANĚK, David. Národ, národnost, menšiny a rasismus. Praha : Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1996.
PRESL, Jiři. Drogová závislost: Může být ohroženo i Vaše dítě?. Praha: Maxdorf, 1995.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995.
WIEGEROVÁ, Adriana. Škola bez rasizmu a xenofóbie, Bratislava: Iuventa, 2001.
Metodický pokyn MŠMT k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ve školách a školských zařízeních, č.j.: 20 006/2007-51
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a bude doplňována v průběhu studia tématu.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003.
ČANĚK, David. Národ, národnost, menšiny a rasismus. Praha : Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1996.
PRESL, Jiři. Drogová závislost: Může být ohroženo i Vaše dítě?. Praha: Maxdorf, 1995.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995.
WIEGEROVÁ, Adriana. Škola bez rasizmu a xenofóbie, Bratislava: Iuventa, 2001.
Metodický pokyn MŠMT k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ve školách a školských zařízeních, č.j.: 20 006/2007-51
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a bude doplňována v průběhu studia tématu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková - pohovořte o výsledcích výzkumu - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - spolupráce s vedoucím práce - odpověděla dobře
doc. Hungr - stanovisko k připomínkám bakalářské práce - odpověděla dobře
doc. Vízdal - rozdíl mezi slohovou prací a teoretickou částí bakalářské práce - odpověděla částečně