Moje bakalářská práce je zaměřena na děti a jejich výchovné problémy v prostředí základní školy. Práce se skládá z části teoretické, kde problémy vymezuji a dělím do určitých kategorií. Druhá část je praktická a obsahuje kazuistiky a případové studie sestavené na základě pozorování.
Anotace v angličtině
My work is aimed at children and their educational problems in elementary school. First part is theoretical , where I define problems, fall into certain categories. The second part is practical and includes case reports and case studies compiled on the basis of observation.
Educational problems, problem behaviors, diagnosis, child, teacher, tutor, school, parents, pedagogical and psychological counseling
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Moje bakalářská práce je zaměřena na děti a jejich výchovné problémy v prostředí základní školy. Práce se skládá z části teoretické, kde problémy vymezuji a dělím do určitých kategorií. Druhá část je praktická a obsahuje kazuistiky a případové studie sestavené na základě pozorování.
Anotace v angličtině
My work is aimed at children and their educational problems in elementary school. First part is theoretical , where I define problems, fall into certain categories. The second part is practical and includes case reports and case studies compiled on the basis of observation.
Educational problems, problem behaviors, diagnosis, child, teacher, tutor, school, parents, pedagogical and psychological counseling
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
V první části, budou vymezeny základní pojmy z oblasti výchovných problémů a bude pojednáno o specifických problémech v chování, poruchách v chování, úzkostech a formách strachu, dále na vývojové proměny vztahů v kolektivu jako zdroje a příčiny výchovných problémů u dětí školního věku, například: školnímu selhávání, agresivním projevům chování až šikaně, vyhýbání se školním aktivitám vedoucím k záškoláctví.
Praktická část práce bude obsahovat případové studie výchovných problémů, které budou analyzovány a budou z nich vyvozeny závěry o zvládání výchovných problémů. V práci budou použity metody sběru a zpracování dat.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
V první části, budou vymezeny základní pojmy z oblasti výchovných problémů a bude pojednáno o specifických problémech v chování, poruchách v chování, úzkostech a formách strachu, dále na vývojové proměny vztahů v kolektivu jako zdroje a příčiny výchovných problémů u dětí školního věku, například: školnímu selhávání, agresivním projevům chování až šikaně, vyhýbání se školním aktivitám vedoucím k záškoláctví.
Praktická část práce bude obsahovat případové studie výchovných problémů, které budou analyzovány a budou z nich vyvozeny závěry o zvládání výchovných problémů. V práci budou použity metody sběru a zpracování dat.
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, M., Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Portál, 1997.
Vágnerová M., Školní poradenská psychologie pro pedagoga. Praha: Karolinum, 2005.
Vágnerová M., Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005.
Vágnerová M., Poradenská psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2005.
Helus Z., Dítě v osobnostním pojetí: Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál 2004.
Čáp, J., Mareš, J., Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, M., Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Portál, 1997.
Vágnerová M., Školní poradenská psychologie pro pedagoga. Praha: Karolinum, 2005.
Vágnerová M., Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005.
Vágnerová M., Poradenská psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2005.
Helus Z., Dítě v osobnostním pojetí: Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál 2004.
Čáp, J., Mareš, J., Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla dobře
3. PhDr. Poledňová, CSc.: Porovnejte poznatky obsažené ve Vašich výsledcích práce s informacemi v odborné literatuře.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Vízdal: Jaký je přínos Vaší práce?
- odpověděla dobře