Předmětem této bakalářské práce je problematika firemní kultury jako fenoménu současné doby. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a informací čerpaných z internetových zdrojů a zabývá se definicí firemní kultury a jejímu významu.
Praktická část je zaměřena na vlastní šetření a vyhodnocení přítomnosti a vlivu firemní kultury na zaměstnance v konkrétní organizaci.
Anotace v angličtině
Subject of this bachelor thesis is issues of corporate culture as a phenomenon of the present time. Work is divided into theoretical and practical part.
The teoretical part is based on knowledge of professional literature and informations drawn from internet sources and deals with the definition of corporate culture and its importance.
The practical part is focused on the investigation and evaluation of the presence and influence of corporate culture on employees in a specific organization.
Klíčová slova
Firemní kultura, firma, organizace, zaměstnanec, zaměstnavatel, práce, motivace, benefity, Česká pojišťovna.
Předmětem této bakalářské práce je problematika firemní kultury jako fenoménu současné doby. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a informací čerpaných z internetových zdrojů a zabývá se definicí firemní kultury a jejímu významu.
Praktická část je zaměřena na vlastní šetření a vyhodnocení přítomnosti a vlivu firemní kultury na zaměstnance v konkrétní organizaci.
Anotace v angličtině
Subject of this bachelor thesis is issues of corporate culture as a phenomenon of the present time. Work is divided into theoretical and practical part.
The teoretical part is based on knowledge of professional literature and informations drawn from internet sources and deals with the definition of corporate culture and its importance.
The practical part is focused on the investigation and evaluation of the presence and influence of corporate culture on employees in a specific organization.
Klíčová slova
Firemní kultura, firma, organizace, zaměstnanec, zaměstnavatel, práce, motivace, benefity, Česká pojišťovna.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Bakalářská práce na téma Firemní kultura jako fenomén současné doby se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část bude dále členěna na kapitoly. První kapitola se bude zabývat pojmem firemní kultura, postavením zaměstnanců ve firmě, jejich vlivem na utváření firemní kultury. Další kapitoly se budou zabývat vlivem pracovního prostředí na utváření osobnosti člověka, dále genderovým vztahům, postavením mužů a žen ve firmě, možnostmi dalšího vzdělávání. Praktická část - empirický výzkum, bude zaměřen na spokojenost a hodnotovou orientaci zaměstnanců. Respondenti budou rozděleni do více skupin: ženy, muži, zaměstnanci státní organizace a soukromých firem. Autor stanoví hypotézy, které potvrdí či vyvrátí pomocí dotazníkové metody.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Bakalářská práce na téma Firemní kultura jako fenomén současné doby se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část bude dále členěna na kapitoly. První kapitola se bude zabývat pojmem firemní kultura, postavením zaměstnanců ve firmě, jejich vlivem na utváření firemní kultury. Další kapitoly se budou zabývat vlivem pracovního prostředí na utváření osobnosti člověka, dále genderovým vztahům, postavením mužů a žen ve firmě, možnostmi dalšího vzdělávání. Praktická část - empirický výzkum, bude zaměřen na spokojenost a hodnotovou orientaci zaměstnanců. Respondenti budou rozděleni do více skupin: ženy, muži, zaměstnanci státní organizace a soukromých firem. Autor stanoví hypotézy, které potvrdí či vyvrátí pomocí dotazníkové metody.
Seznam doporučené literatury
ŠIGUT,Z., Firemní kultura a lidské zdroje, Praha: Aspi Publishing, 2004, ISBN 80.
BROOKS, I., Firemní kultura, Brno: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9.
BRANHAM, L., 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem, Praha: Grada, 2009, ISBN 80-247-2903-9.
KŘÍŽKOVÁ, A., PAVLICA, K., Management genderových vztahů: postavení žen a mužů v organizaci, Praha: Management Press, 2004, ISBN 80-7261-11
GREGAR, A., Řízení lidských zdrojů, Brno: IMS, 2007
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována v průběhu studia tématu.
Seznam doporučené literatury
ŠIGUT,Z., Firemní kultura a lidské zdroje, Praha: Aspi Publishing, 2004, ISBN 80.
BROOKS, I., Firemní kultura, Brno: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9.
BRANHAM, L., 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem, Praha: Grada, 2009, ISBN 80-247-2903-9.
KŘÍŽKOVÁ, A., PAVLICA, K., Management genderových vztahů: postavení žen a mužů v organizaci, Praha: Management Press, 2004, ISBN 80-7261-11
GREGAR, A., Řízení lidských zdrojů, Brno: IMS, 2007
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována v průběhu studia tématu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta DP - viz posudky
- odpověděla správně
3. Mgr. Sýkora: Jak se přenáší firemní kultura do vzdělávání zaměstnanců?
- odpověděla dobře