Diplomová práce se věnuje tomu, jak dospívající používají média a k jakým účelům. V teoretické části práce jsou charakterizovány jednotlivé pojmy související s médii a mediální komunikací. Dále jsou popsána jednotlivá média, mediální produkty a jejich vliv na publikum. V další části je objesněno postavení mediální výchovy ve školství ČR a popsány možnosti její realizace. Praktická část je věnována popisu a rozboru dotazníku a interpretaci výsledků.
Annotation in English
This thesis examines how teens use media and for what reasons. In the theoretical part are characterized by various concepts relating to media and media communications. Are also described various media, media products and their impact on the audience.The next section objesněno status of media education in schools in Czech Republic and described the possibilities of its realization. The practical part is devoted to describing and analyzing and interpreting the results of the questionnaire
Media, media communication, media education, media literacy, critical thinking.
Length of the covering note
92 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se věnuje tomu, jak dospívající používají média a k jakým účelům. V teoretické části práce jsou charakterizovány jednotlivé pojmy související s médii a mediální komunikací. Dále jsou popsána jednotlivá média, mediální produkty a jejich vliv na publikum. V další části je objesněno postavení mediální výchovy ve školství ČR a popsány možnosti její realizace. Praktická část je věnována popisu a rozboru dotazníku a interpretaci výsledků.
Annotation in English
This thesis examines how teens use media and for what reasons. In the theoretical part are characterized by various concepts relating to media and media communications. Are also described various media, media products and their impact on the audience.The next section objesněno status of media education in schools in Czech Republic and described the possibilities of its realization. The practical part is devoted to describing and analyzing and interpreting the results of the questionnaire
Media, media communication, media education, media literacy, critical thinking.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na mediální výchovu v současném systému vzdělávání
- na (zejména sociální) rizika pramenící z vlivu médií;
- na hledání odpovědi na otázku, jaký vliv mají media na hodnotovou orientaci
- na možnosti sociální pedagogiky při realizování mediální výchovy.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění vztahu (věkové, vzdělaností ...) sociální skupiny k médiím.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na mediální výchovu v současném systému vzdělávání
- na (zejména sociální) rizika pramenící z vlivu médií;
- na hledání odpovědi na otázku, jaký vliv mají media na hodnotovou orientaci
- na možnosti sociální pedagogiky při realizování mediální výchovy.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění vztahu (věkové, vzdělaností ...) sociální skupiny k médiím.
Recommended resources
Pospíšil, Zavodská: Mediální výchova (Computer Media, 2009)
M. Mičienka, J. Jirák a kol.: Rozumět médiím (Partners Czech, 2006)
G. Burton, J. Jirák: Úvod do studia médií (Barrister & Principal, 2001)
J. Jirák, B. Kopplová: Média a společnost (Portál, 2003)
Recommended resources
Pospíšil, Zavodská: Mediální výchova (Computer Media, 2009)
M. Mičienka, J. Jirák a kol.: Rozumět médiím (Partners Czech, 2006)
G. Burton, J. Jirák: Úvod do studia médií (Barrister & Principal, 2001)
J. Jirák, B. Kopplová: Média a společnost (Portál, 2003)
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl dobře
3. prof.Jílek- Vysvětlete rozdíl mezi sociální sítí a interaktivními medii?
- odpověděl dobře
Mgr.Sykora - V čem je rozpor - mladí lidé nevěří tomu, co je zveřejňováno oficiálně, ale věří tomu, co si sami napíší na soc.sítě?
- odpověděl dobře
doc.Vízdal - Jak jste ověřovala platnost svých předpokladů(hypotéz)?
- odpověděl dobře