Tématem této diplomové práce jsou základní motivační činitelé žáků základních škol k experimentování s drogami. Zaměřil jsem se na žáky devátých ročníků v okrese Brno ? venkov. Ze své praxe policisty jsem na těchto základních školách několikrát řešil spolu s pracovníky Odboru sociálně právní ochrany dítěte problémy s užíváním omamných a psychotropních látek. Výzkum byl prováděn formou dotazníků a praktickou část jsem doplnil o několik kazuistik, se kterými jsem se v praxi setkal a napomáhal jejich řešení.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis are the basic motivational factors of primary school pupils to experiment with drugs. I focused on ninth-grade students in the district of Brno - the countryside. From my experience of these police officers I dealt with several elementary schools, along with the staff of the Department of Social and legal protection of the child's problems with the use of narcotic and psychotropic substances. The research was conducted by questionnaire and a practical part, I added a few case reports, with whom I met in practice, and facilitate their solution.
Klíčová slova
drogy, motivace, příčiny, základní škola, pokusy, rodina, výchova
Tématem této diplomové práce jsou základní motivační činitelé žáků základních škol k experimentování s drogami. Zaměřil jsem se na žáky devátých ročníků v okrese Brno ? venkov. Ze své praxe policisty jsem na těchto základních školách několikrát řešil spolu s pracovníky Odboru sociálně právní ochrany dítěte problémy s užíváním omamných a psychotropních látek. Výzkum byl prováděn formou dotazníků a praktickou část jsem doplnil o několik kazuistik, se kterými jsem se v praxi setkal a napomáhal jejich řešení.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis are the basic motivational factors of primary school pupils to experiment with drugs. I focused on ninth-grade students in the district of Brno - the countryside. From my experience of these police officers I dealt with several elementary schools, along with the staff of the Department of Social and legal protection of the child's problems with the use of narcotic and psychotropic substances. The research was conducted by questionnaire and a practical part, I added a few case reports, with whom I met in practice, and facilitate their solution.
Klíčová slova
drogy, motivace, příčiny, základní škola, pokusy, rodina, výchova
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:základní aspekty drogové problematiky, teoretická analýza různých motivů na straně dítěte k experimentování s konkrétním druhem drogy, vliv osobnosti dítěte a jeho sociálně-kulturního kontextu na přístup k drogám. Praktická část: zjištění (či ověření) motivačních činitelů u žáků ZŠ pomocí dotazníku.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:základní aspekty drogové problematiky, teoretická analýza různých motivů na straně dítěte k experimentování s konkrétním druhem drogy, vliv osobnosti dítěte a jeho sociálně-kulturního kontextu na přístup k drogám. Praktická část: zjištění (či ověření) motivačních činitelů u žáků ZŠ pomocí dotazníku.
Seznam doporučené literatury
BERAN J.: Drogy a my, Vzdělávací agentura IDEA, Jihlava 1995
Kalina K. et.al.,Drogy a drogové závislosti 1.Mezioborový přístup.Úřad vlády ČR a Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti,2003.
Nešpor K., CSc., PhDr. Ladislav Csémy, PaedDr. Hana Pernicová : Problémy s návykovými látkami ve školním prostředí. Časná a krátká intervence.
Vágnerová M., Psychopatologie pro pomáhající profese:varianbilita a patologie lidské psychiky, 3.vyd.Praha, Portál 2002
Seznam doporučené literatury
BERAN J.: Drogy a my, Vzdělávací agentura IDEA, Jihlava 1995
Kalina K. et.al.,Drogy a drogové závislosti 1.Mezioborový přístup.Úřad vlády ČR a Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti,2003.
Nešpor K., CSc., PhDr. Ladislav Csémy, PaedDr. Hana Pernicová : Problémy s návykovými látkami ve školním prostředí. Časná a krátká intervence.
Vágnerová M., Psychopatologie pro pomáhající profese:varianbilita a patologie lidské psychiky, 3.vyd.Praha, Portál 2002
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděl vyčerpávajícím způsobem\n
3. doc. Hungr - experimentování s drogou\n
odpověděl vyčerpávajícím způsobem\n
Mgr. Doňková - základní termíny použité v práci\n
odpověděl vyčerpávajícím způsobem\n
PhDr. Jůzl - drogy u mladých lidí\n
odpověděl vyčerpávajícím způsobem