Tato práce je věnována problematice rodinné a školní zátěže. Popisuje konkrétní případy dětí školního věku. Rozebírá jejich sebehodnocení a výtvarný projev.
Cílem je zjištění vlivu rodinné a školní zátěže na sebehodnocení dospívajících dětí na konci základní školní docházky a porovnání tohoto sebehodnocení s požadavky současné společnosti.
Anotace v angličtině
This text is about the problem of the family and school as a burden. It describes concrete cases of children at the shool age. It analyse their self-appraisal and their creative expression.
The main point of this work is to discover how the family and school burden influence the self-appraisal of tenagers in the end of the primary school and it compares their self-appraisal with the demandes of current society.
Tato práce je věnována problematice rodinné a školní zátěže. Popisuje konkrétní případy dětí školního věku. Rozebírá jejich sebehodnocení a výtvarný projev.
Cílem je zjištění vlivu rodinné a školní zátěže na sebehodnocení dospívajících dětí na konci základní školní docházky a porovnání tohoto sebehodnocení s požadavky současné společnosti.
Anotace v angličtině
This text is about the problem of the family and school as a burden. It describes concrete cases of children at the shool age. It analyse their self-appraisal and their creative expression.
The main point of this work is to discover how the family and school burden influence the self-appraisal of tenagers in the end of the primary school and it compares their self-appraisal with the demandes of current society.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vliv rodiny na vývoj dítěte;
- na vliv školy na vývoj dítěte;
- na míru odpovědnosti rodiny a školy za vývoj jednotlivce a jeho vlastní podíl na této odpovědnosti;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě důsledků těchto zátěžových vlivů.
Typ výzkumu: případová studie
Metody: pozorování, rozhovor, analýza produktů výtvarné činnosti
Literární forma: odborná esej
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vliv rodiny na vývoj dítěte;
- na vliv školy na vývoj dítěte;
- na míru odpovědnosti rodiny a školy za vývoj jednotlivce a jeho vlastní podíl na této odpovědnosti;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě důsledků těchto zátěžových vlivů.
Typ výzkumu: případová studie
Metody: pozorování, rozhovor, analýza produktů výtvarné činnosti
Literární forma: odborná esej
Seznam doporučené literatury
Davido, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001.
Greeneová, L. Saturn. Praha: Sagittarius, 1999.
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009.
Kastová, V. Otcové-dcery, matky-synové. Praha: Portál, 2004.
Koukolík, F. Vzpoura deprivantů. Praha: Galén, 2008.
Ženatá, K. Obrazy z nevědomí. Praha: Portál, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Davido, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001.
Greeneová, L. Saturn. Praha: Sagittarius, 1999.
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009.
Kastová, V. Otcové-dcery, matky-synové. Praha: Portál, 2004.
Koukolík, F. Vzpoura deprivantů. Praha: Galén, 2008.
Ženatá, K. Obrazy z nevědomí. Praha: Portál, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz. posudky
- odpověděla částečně
3. Doc. Lazarová: Jak definujete pojem školní zátěž?
- odpověděla částečně
Doc. Lazarová: Kteří čeští autoři publikují v oblastni vývoj. psychologie?
- odpověděla částečně
Doc. Lazarová: Jak definujete pojem sebehodnocení?
- odpověděla částečně
Doc. Lazarová: Jak byl konstruován dotazník?
- odpověděla dobře
Doc. Lazarová: Jakou výzk. otázku jste si stanovila pro příp. studií?
- odpověděla částečně
Doc. Lazarová: Z které literatury o kvalit. výzkumu jste vycházela při zpracování případových studií?
- odpověděla částečně