Diplomová práce řeší problematiku spojenou s výkonem trestu odnětí svobody, jeho dopady na osobnost odsouzeného a následnou pomoc v případě návratu do běžného života. V teoretické části je popsán průběh výkonu trestu, jeho důsledky, průběh reedukace odsouzených, jejich příprava na návrat a subjekty případné následné péče. Praktická část obsahuje vyhodnocení a zpracování výsledků získaných pomocí dotazníkového šetření u odsouzených.
Anotace v angličtině
This diploma work analyses the problems associated with the act of imprisonment, its impact on the personality of the convict and following assistance in cases of returning to normal life. The theoretical part describes the course of the imprisonment, its consequences, the process of re-education of prisoners, their preparation for their return and any possible subsequent care. The practical part includes evaluation and processing of the results obtained by using a questionnaire survey of prisoners.
Diplomová práce řeší problematiku spojenou s výkonem trestu odnětí svobody, jeho dopady na osobnost odsouzeného a následnou pomoc v případě návratu do běžného života. V teoretické části je popsán průběh výkonu trestu, jeho důsledky, průběh reedukace odsouzených, jejich příprava na návrat a subjekty případné následné péče. Praktická část obsahuje vyhodnocení a zpracování výsledků získaných pomocí dotazníkového šetření u odsouzených.
Anotace v angličtině
This diploma work analyses the problems associated with the act of imprisonment, its impact on the personality of the convict and following assistance in cases of returning to normal life. The theoretical part describes the course of the imprisonment, its consequences, the process of re-education of prisoners, their preparation for their return and any possible subsequent care. The practical part includes evaluation and processing of the results obtained by using a questionnaire survey of prisoners.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
na základní pojmy, které se k ní vztahují, budou zde popsána práva a povinnosti odsouzených. Dále bude třeba zjistit jak dosáhnout efektivní prevence v páchání další trestné činnosti odsouzených a jejich co možná největší resocializace do společnosti po jejich propuštění. Cílem práce bude zabývat se obavami, které odsouzení předpokládají, že nastanou po jejich propuštění z výkonu trestu, na jejich pomoci a řešení těchto situací.
Při zpracování práce bude použita metoda teoretická - obsahová analýza dostupných dokumentů (literatura, internet, média) a metoda empirická - použití metody dotazníku u odsouzených zařazených v režii vazební věznice a ústavu pro výkon zabezpečovací detence v Brně.
Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
na základní pojmy, které se k ní vztahují, budou zde popsána práva a povinnosti odsouzených. Dále bude třeba zjistit jak dosáhnout efektivní prevence v páchání další trestné činnosti odsouzených a jejich co možná největší resocializace do společnosti po jejich propuštění. Cílem práce bude zabývat se obavami, které odsouzení předpokládají, že nastanou po jejich propuštění z výkonu trestu, na jejich pomoci a řešení těchto situací.
Při zpracování práce bude použita metoda teoretická - obsahová analýza dostupných dokumentů (literatura, internet, média) a metoda empirická - použití metody dotazníku u odsouzených zařazených v režii vazební věznice a ústavu pro výkon zabezpečovací detence v Brně.
Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Čírtková, L. Forenzní psychologie. Nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o., 2004.
Kraus, B., Poláčková V. et. Al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
Radvan, E. Poznámky k vypracování odborného textu. Brno: IMS, 2008.
Radvan, E., Vavřík, M. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. Brno: IMS, 2009.
Řehoř, A. Metodické pokyny pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Brno: IMS, 2008.
Sochůrek J. Penitenciární psychologie. Učební texty pro příslušníky VS ČR.
www.vscr.cz.
www.podaneruce.cz.
Zákon č. 169/1999 Sb. o výkonu trestu odnětí svobody.
Zákon č. 257/2000 Sb. o Probační a mediační službě.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Čírtková, L. Forenzní psychologie. Nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o., 2004.
Kraus, B., Poláčková V. et. Al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
Radvan, E. Poznámky k vypracování odborného textu. Brno: IMS, 2008.
Radvan, E., Vavřík, M. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. Brno: IMS, 2009.
Řehoř, A. Metodické pokyny pro vypracování bakalářské a diplomové práce. Brno: IMS, 2008.
Sochůrek J. Penitenciární psychologie. Učební texty pro příslušníky VS ČR.
www.vscr.cz.
www.podaneruce.cz.
Zákon č. 169/1999 Sb. o výkonu trestu odnětí svobody.
Zákon č. 257/2000 Sb. o Probační a mediační službě.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Tannenbergerová: Jak by bylo nejlepší odsouzené motivovat k dalšímu životu?
Mgr. Doňková: Jaký Vámi použitý zdroj byl pro Vás nejnosnější?
- odpověděl částečně