Bakalářská práce na téma Využívání volného času u dětí mladšího věku je zaměřena na volný čas, jeho význam, zařízení nabízející zájmové vzdělávání. Osobnost dítěte mladšího školního věku, specifika práce ve školní družině. Část práce je věnována poznatkům z praxe vychovatelky školní družiny a metodičky mimoškolní výchovy. Věnuje se také zjištění způsobu trávení a využívání volného času dětí této věkové kategorie.
Anotace v angličtině
A Bachelor thesis-topic Using leisure time by younger children is focused on free time, its sense, organizations offer education of interest, individuality of children at younger school age, specification on work at school clubs. A part of the Bachelor work is focused on knowledge of practise as a tutoress of school clubs and a methodic of upbringing after school. It describes possibilities of spending and using of leisure time by children at this age.
Klíčová slova
Volný čas, mladší školní věk, zájmové vzdělávání, školní družina, výchovná činnost, kompetence, škola.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, younger school age, education of interest, school clubs, educational work, competentions, school.
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
-
Anotace
Bakalářská práce na téma Využívání volného času u dětí mladšího věku je zaměřena na volný čas, jeho význam, zařízení nabízející zájmové vzdělávání. Osobnost dítěte mladšího školního věku, specifika práce ve školní družině. Část práce je věnována poznatkům z praxe vychovatelky školní družiny a metodičky mimoškolní výchovy. Věnuje se také zjištění způsobu trávení a využívání volného času dětí této věkové kategorie.
Anotace v angličtině
A Bachelor thesis-topic Using leisure time by younger children is focused on free time, its sense, organizations offer education of interest, individuality of children at younger school age, specification on work at school clubs. A part of the Bachelor work is focused on knowledge of practise as a tutoress of school clubs and a methodic of upbringing after school. It describes possibilities of spending and using of leisure time by children at this age.
Klíčová slova
Volný čas, mladší školní věk, zájmové vzdělávání, školní družina, výchovná činnost, kompetence, škola.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, younger school age, education of interest, school clubs, educational work, competentions, school.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- význam volného času dětí, zájmové vzdělávání ve školní družině,
- věkové zvláštnosti, vztahy mezi dětmi,
- prosociální chování,
- práce metodika mimoškolní výchovy.
Součástí práce bude dotazník (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění zájmů dětí, časové náplně a způsobu trávení volného času sociální skupiny dětí 1.- 4. tříd.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- význam volného času dětí, zájmové vzdělávání ve školní družině,
- věkové zvláštnosti, vztahy mezi dětmi,
- prosociální chování,
- práce metodika mimoškolní výchovy.
Součástí práce bude dotazník (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění zájmů dětí, časové náplně a způsobu trávení volného času sociální skupiny dětí 1.- 4. tříd.
Seznam doporučené literatury
Hájek, B., Hofbauer, B., Pávková, J. Pedagogické ovlivňování volného času (současné trendy). Praha: Portál, 2008.
Hájek, B., Pávková, J. Školní družina. Praha: Portál, 2007.
Holeyšovská, A. Zájmová činnost ve školní družině. Praha: Portál, 2009.
Langmeier, J. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Hájek, B., Hofbauer, B., Pávková, J. Pedagogické ovlivňování volného času (současné trendy). Praha: Portál, 2008.
Hájek, B., Pávková, J. Školní družina. Praha: Portál, 2007.
Holeyšovská, A. Zájmová činnost ve školní družině. Praha: Portál, 2009.
Langmeier, J. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky ved. práce a oponenta
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková: Metodik školní výchovy. Využití práce v praxi. Vzdělávání pedag. pracovníků.
Dr. Jilčík: Metodika školní výchovy. Práce školního klubu.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Velmi pěkná obhajoba