Tématem naší práce je význam pohádky pro duševní rozvoj dítěte. Cílem práce je ukázat, jaký vliv má pohádka na vývoj dítěte, jak je důležitou a nezbytnou součástí výchovy a jak figuruje v dalším životě jedince. Jako zdroj mi sloužilo velké množství sekundární literatury a v praktické části odpovědi delikventů a jejich vzpomínky na dětství.
Anotace v angličtině
The theme of my work si an importance of fairy tales for the mental development of a child. The aim of this work is to show how big is an influance of fairy tales on child evolution, how important and necessary fairy tales are as a part of the education and how fairy tales figure in the next live of an individual. As the source of information I used a big number of secondary literature and answers of asked delinquents and their memories of their childhood in the practical part.
Klíčová slova
dětství, dítě, pohádka, vývoj dítěte, význam pohádky, vychovatel, rodiče
Klíčová slova v angličtině
childhood, child, fairy tales, child evolution, importance of a fairy tale, tutor, parents
Rozsah průvodní práce
71 s. (93 204 znaků )
Jazyk
-
Anotace
Tématem naší práce je význam pohádky pro duševní rozvoj dítěte. Cílem práce je ukázat, jaký vliv má pohádka na vývoj dítěte, jak je důležitou a nezbytnou součástí výchovy a jak figuruje v dalším životě jedince. Jako zdroj mi sloužilo velké množství sekundární literatury a v praktické části odpovědi delikventů a jejich vzpomínky na dětství.
Anotace v angličtině
The theme of my work si an importance of fairy tales for the mental development of a child. The aim of this work is to show how big is an influance of fairy tales on child evolution, how important and necessary fairy tales are as a part of the education and how fairy tales figure in the next live of an individual. As the source of information I used a big number of secondary literature and answers of asked delinquents and their memories of their childhood in the practical part.
Klíčová slova
dětství, dítě, pohádka, vývoj dítěte, význam pohádky, vychovatel, rodiče
Klíčová slova v angličtině
childhood, child, fairy tales, child evolution, importance of a fairy tale, tutor, parents
Zásady pro vypracování
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na duševní rozvoj dítěte;
- na pozitivní a negativní vliv pohádky;
- na klesající zájem o psané slovo a stoupající zájem počítačových her a TV.
Zásady pro vypracování
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na duševní rozvoj dítěte;
- na pozitivní a negativní vliv pohádky;
- na klesající zájem o psané slovo a stoupající zájem počítačových her a TV.
Seznam doporučené literatury
Propp Vladimir Jakovlevič, Morfologie pohádky a jiné studie, Jinočany: H & H, 1999.
Vařejková Věra, Česká autorská pohádka, Brno: CERM akademické nakladatelství, 1998.
Čačka Otto, Psychologie duševního života dětí a dospívajících s faktory optimalizace,
Brno: Doplněk, 2000.
Čačka Otto, Psychologie dítěte, Tišnov : SURSUM, 1997
Zähme, Volker, Co by děti měly znát : odhalování dětských světů, rodičovské omyly, co o svých dětech možná nevíte / Volker Zähme s příspěvkem od Felicity Zierk ; [z německého originálu ... přeložila Hana Kendíková]. Čestlice : Rebo, 2005
Šulová Lenka, Raný psychický vývoj dítěte, Praha : Karolinum, 2004
Lhotová Dagmar, Ani den bez pohádky: čítanka nejen pro mateřské školy,
Praha : Portál, 2000
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Propp Vladimir Jakovlevič, Morfologie pohádky a jiné studie, Jinočany: H & H, 1999.
Vařejková Věra, Česká autorská pohádka, Brno: CERM akademické nakladatelství, 1998.
Čačka Otto, Psychologie duševního života dětí a dospívajících s faktory optimalizace,
Brno: Doplněk, 2000.
Čačka Otto, Psychologie dítěte, Tišnov : SURSUM, 1997
Zähme, Volker, Co by děti měly znát : odhalování dětských světů, rodičovské omyly, co o svých dětech možná nevíte / Volker Zähme s příspěvkem od Felicity Zierk ; [z německého originálu ... přeložila Hana Kendíková]. Čestlice : Rebo, 2005
Šulová Lenka, Raný psychický vývoj dítěte, Praha : Karolinum, 2004
Lhotová Dagmar, Ani den bez pohádky: čítanka nejen pro mateřské školy,
Praha : Portál, 2000
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Jůzl: Pohádkové bytosti, které mají děti nejraději.
Dr. Mazáková: Cíl praktické části.
Dr. Jilčík: Jaké metody jste použila pro praktickou část práce?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem