Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení nástinu hodnotové orientace současných žáků osmých a devátých tříd vybraných základních škol a jejich hodnocením nepedagogickými pracovníky těchto škol. Teoretická část popisuje vybrané faktory, které se na ovlivňování hodnotové orientace žáků podílí. Teoreticá část obsahuje také popis výzkumů hodnot české společnosti. Praktická část pomocí kvantitativních šetření poskytuje náhled na preferenci hodnot současných dospívajících dětí a na to, jak je hodnotí nepedagogický personál základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor work is focused on the problems of the merits of the conteporaneous schoul pupil sof eight nint classes at the eclected primary schools. Thein classification is done by the non pedagogic start of that school. The teoretical part describes elected factors which an influence on pupiľs behaviour focused on the family, primary schoul and media. Theoretical part also describes the values of the Czech society including youth. The practical part provides view on the preference of the values of the current adolescents and how does non pedagogical staff judge them.
Klíčová slova
Rodina, socializace a výchova, škola jako instituce, volný čas, zájmy, hodnoty a hodnotová orientace, masmédia.
Klíčová slova v angličtině
family, socialization and education, school as an institution, leisure time, hobbies, values and merit orientation, media.
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
-
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení nástinu hodnotové orientace současných žáků osmých a devátých tříd vybraných základních škol a jejich hodnocením nepedagogickými pracovníky těchto škol. Teoretická část popisuje vybrané faktory, které se na ovlivňování hodnotové orientace žáků podílí. Teoreticá část obsahuje také popis výzkumů hodnot české společnosti. Praktická část pomocí kvantitativních šetření poskytuje náhled na preferenci hodnot současných dospívajících dětí a na to, jak je hodnotí nepedagogický personál základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor work is focused on the problems of the merits of the conteporaneous schoul pupil sof eight nint classes at the eclected primary schools. Thein classification is done by the non pedagogic start of that school. The teoretical part describes elected factors which an influence on pupiľs behaviour focused on the family, primary schoul and media. Theoretical part also describes the values of the Czech society including youth. The practical part provides view on the preference of the values of the current adolescents and how does non pedagogical staff judge them.
Klíčová slova
Rodina, socializace a výchova, škola jako instituce, volný čas, zájmy, hodnoty a hodnotová orientace, masmédia.
Klíčová slova v angličtině
family, socialization and education, school as an institution, leisure time, hobbies, values and merit orientation, media.
Zásady pro vypracování
zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách", IMS 2009.Případně podle dalších materiálů, z nichž jsou některé obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společnenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zádad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na popis hodnotové orientace žáků ZŠ na základě dostupné literatury,
- na provedení "kontrolního" šetření mezi žáky na vybraných ZŠ,
- na provedení šetření mezi nepedagogickými pracovníky ZŠ za účelem zmapování jejich názorů na to, jak vnímají současnou mládež.
Součástí práce bude kvalitativní šetření zaměřené na zjištění názorů nepedagogických pracovníků ZŠ.
Zásady pro vypracování
zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách", IMS 2009.Případně podle dalších materiálů, z nichž jsou některé obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společnenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zádad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na popis hodnotové orientace žáků ZŠ na základě dostupné literatury,
- na provedení "kontrolního" šetření mezi žáky na vybraných ZŠ,
- na provedení šetření mezi nepedagogickými pracovníky ZŠ za účelem zmapování jejich názorů na to, jak vnímají současnou mládež.
Součástí práce bude kvalitativní šetření zaměřené na zjištění názorů nepedagogických pracovníků ZŠ.
Seznam doporučené literatury
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. brno: Paido 2000. Praha:Grada Publishing, 2007.
PODLAHOVÁ,L. Žák sekundární školy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008.
RABUŠIC, L. Hodnoty a postoje v ČR 1991-2008. 1.vyd.Brno:MU,2009
KELER,J.a kol. Hodnoty pro budoucnost.Praha:G plus G,1996.
PROKOP,J. Školní socializace. Liberec: PdF TU, 2001
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. brno: Paido 2000. Praha:Grada Publishing, 2007.
PODLAHOVÁ,L. Žák sekundární školy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008.
RABUŠIC, L. Hodnoty a postoje v ČR 1991-2008. 1.vyd.Brno:MU,2009
KELER,J.a kol. Hodnoty pro budoucnost.Praha:G plus G,1996.
PROKOP,J. Školní socializace. Liberec: PdF TU, 2001
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Nedoma: Pohovořte o nejzajímavějších výsledcích své práce.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem