Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání zaměstnanců jako součást firemní kultury. Definuje vzdělávání zaměstnanců jako součást personální práce, uvádí možné metody vzdělávání zaměstnanců a zabývá se objasněním pojmu učící se organizace. Vymezuje problematiku pojmu firemní kultura a její vztah k firemnímu vzdělávání. V praktické části je uveden výzkum, který byl proveden mezi zaměstnanci výrobního podniku. Výzkum zjišťoval názory a postoje zaměstnanců k firemnímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with education of employees as the part of company culture. It defines education of employees as a part of human recourses management, lists employees education methods and deals with learning company concept. It defines concept of company culture and its relationship to company education. In practical part there is listed the survey, which was performed with employees of manufacturing company. This survey detected opinions and points of view to company education.
Klíčová slova
Vzdělávání zaměstnanců, systém a plán vzdělávání, metody firemního vzdělávání, učící se organizace, firemní kultura.
Klíčová slova v angličtině
Education of employees, system and the education plan, methods of company education, learning organization, company culture.
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání zaměstnanců jako součást firemní kultury. Definuje vzdělávání zaměstnanců jako součást personální práce, uvádí možné metody vzdělávání zaměstnanců a zabývá se objasněním pojmu učící se organizace. Vymezuje problematiku pojmu firemní kultura a její vztah k firemnímu vzdělávání. V praktické části je uveden výzkum, který byl proveden mezi zaměstnanci výrobního podniku. Výzkum zjišťoval názory a postoje zaměstnanců k firemnímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with education of employees as the part of company culture. It defines education of employees as a part of human recourses management, lists employees education methods and deals with learning company concept. It defines concept of company culture and its relationship to company education. In practical part there is listed the survey, which was performed with employees of manufacturing company. This survey detected opinions and points of view to company education.
Klíčová slova
Vzdělávání zaměstnanců, systém a plán vzdělávání, metody firemního vzdělávání, učící se organizace, firemní kultura.
Klíčová slova v angličtině
Education of employees, system and the education plan, methods of company education, learning organization, company culture.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována dle pokynů ve skriptu Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (Radvan, E., Vavřík, M. Brno: IMS, 2009).
Diplomová práce se bude zabývat problematikou vzdělávání zaměstnanců, jako součásti pracovního a profesního života s důrazem na propojení procesu vzdělávání s firemní kulturou. V jednotlivých kapitolách budou uvedeny a objasněny pojmy firemního vzdělávání, jeho specifika, metody, výsledky a hodnocení, firemní kultura a vzájemné propojení těchto dvou prvků. Práce bude obsahovat průzkum zaměřený na využívané metody vzdělávání zaměstnanců.
Práce bude v návaznosti na konzultace s vedoucím práce zaměřena na:
- objasnění procesu vzdělávání zaměstnanců
- možnosti a hodnocení firemního vzdělávání jako přínosu pro profesní orientaci a růst
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována dle pokynů ve skriptu Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (Radvan, E., Vavřík, M. Brno: IMS, 2009).
Diplomová práce se bude zabývat problematikou vzdělávání zaměstnanců, jako součásti pracovního a profesního života s důrazem na propojení procesu vzdělávání s firemní kulturou. V jednotlivých kapitolách budou uvedeny a objasněny pojmy firemního vzdělávání, jeho specifika, metody, výsledky a hodnocení, firemní kultura a vzájemné propojení těchto dvou prvků. Práce bude obsahovat průzkum zaměřený na využívané metody vzdělávání zaměstnanců.
Práce bude v návaznosti na konzultace s vedoucím práce zaměřena na:
- objasnění procesu vzdělávání zaměstnanců
- možnosti a hodnocení firemního vzdělávání jako přínosu pro profesní orientaci a růst
Seznam doporučené literatury
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007.
BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé / Jan Barták. Praha: Alfa, 2008.
THORNE, K. Rozvíjíme a motivujeme zaměstnance : výběr, trénink a podpora rozvoje nejlepších. Brno : Computer Press, 2007.
VODÁK, J. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007.
ŠIGUT, Zdeněk. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: Aspi, 2004.
Seznam doporučené literatury
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007.
BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé / Jan Barták. Praha: Alfa, 2008.
THORNE, K. Rozvíjíme a motivujeme zaměstnance : výběr, trénink a podpora rozvoje nejlepších. Brno : Computer Press, 2007.
VODÁK, J. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007.
ŠIGUT, Zdeněk. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: Aspi, 2004.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PaedDr. Mazánková - kultura jízdy na jistotu
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Hungr - nové metody ve vzdělávání
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Doňková - použitá literatura v práci
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
PhDr. Jůzl - etický kodex zaměstnance firmy
odpověděla vyčerpávajícím způsobem