Už samotné téma bakalářské práce nás směřuje problematice, která byla zkoumána. V rámci výzkumného šetření bylo našim hlavním cílem zjištění jakým způsobem se rozvíjí sociální kompetence v rodině a jakým způsobem v mateřské škole. Sociální dovednosti se dítě učí od vzorů a také se s nimi srovnává. Rodiče a také učitelky v MŠ, kteří jsou citliví ke komunikaci dítěte a poskytují podmínky pro získání zkušeností, tím, že dítěti poskytnou podnětné prostředí, svobodu a různé zkušenosti, mají děti dobře sociálně rozvinuté. Vřelé a odpovědné vztahy s rodiči a učitelkou jsou spojeny se sociální kompetencí.
Anotace v angličtině
The theme of our thesis is directed issues that were examined. As part of the research was to establis our main way to develop social skills in the famili and the way in kinergarten. Social skills your the patterns and compaters them with. Patente and tearchers in kindergarten, who are sensitive to child communications and provide the conditions for gaining experience, that child will provide a stimulatingenvironment, freedom and experience, childern are sociálky well- developed. A warmand responsible relationships with patente and trachet are associated With socialcompetence.
.
Family, kindergarten, social skills, communication, relationships, roles, patterns, value orientations, game, celebrity teacher.
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Už samotné téma bakalářské práce nás směřuje problematice, která byla zkoumána. V rámci výzkumného šetření bylo našim hlavním cílem zjištění jakým způsobem se rozvíjí sociální kompetence v rodině a jakým způsobem v mateřské škole. Sociální dovednosti se dítě učí od vzorů a také se s nimi srovnává. Rodiče a také učitelky v MŠ, kteří jsou citliví ke komunikaci dítěte a poskytují podmínky pro získání zkušeností, tím, že dítěti poskytnou podnětné prostředí, svobodu a různé zkušenosti, mají děti dobře sociálně rozvinuté. Vřelé a odpovědné vztahy s rodiči a učitelkou jsou spojeny se sociální kompetencí.
Anotace v angličtině
The theme of our thesis is directed issues that were examined. As part of the research was to establis our main way to develop social skills in the famili and the way in kinergarten. Social skills your the patterns and compaters them with. Patente and tearchers in kindergarten, who are sensitive to child communications and provide the conditions for gaining experience, that child will provide a stimulatingenvironment, freedom and experience, childern are sociálky well- developed. A warmand responsible relationships with patente and trachet are associated With socialcompetence.
.
Family, kindergarten, social skills, communication, relationships, roles, patterns, value orientations, game, celebrity teacher.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
V teoretické části na problematiku sociálních vztahů, na možnosti rozvíjení sociálních vztahů a kompetencí v rodině a ve škole.
Akcent bude položen na sociální kompetence v mateřské škole.
V empirické časti ověříme možnosti,jak se prostřednictvím obsahu činností v MŠ můžou uvedené kompetence rozvíjet.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
V teoretické části na problematiku sociálních vztahů, na možnosti rozvíjení sociálních vztahů a kompetencí v rodině a ve škole.
Akcent bude položen na sociální kompetence v mateřské škole.
V empirické časti ověříme možnosti,jak se prostřednictvím obsahu činností v MŠ můžou uvedené kompetence rozvíjet.
Seznam doporučené literatury
Jeřábková,B.Mateřská škola jako životní prostor.Brno: Masarykova univerzita.1993
Koťátková,S.Dítě a mateřská škola. Praha: Grada.2008
Radvan,E.-Vavřík,M.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách.IMS: Brno.2009
Valenta.J.Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi.Kladno: AISIS.2006
Seznam doporučené literatury
Jeřábková,B.Mateřská škola jako životní prostor.Brno: Masarykova univerzita.1993
Koťátková,S.Dítě a mateřská škola. Praha: Grada.2008
Radvan,E.-Vavřík,M.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách.IMS: Brno.2009
Valenta.J.Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi.Kladno: AISIS.2006
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla dobře, na některé otázky částečně
3. PhDr. Nedoma: Pohovořte o rozvíjení sociálních kompetencí v rodině.
- odpověděla dobře