Anotace práce:
Hepnerová Miroslava. Hiporehabilitace a děti s ADHD z pohledu sociálního pedagoga. Brno. Institut mezioborových studií Brno, 2011. 57 s. Bakalářská práce.
Tématem této bakalářské práce je vymezení pojmu hiporehabilitace, syndromu ADHD a uplatnění hiporehabilitace u dětí školního věku se syndromem ADHD. Práce obsahuje stručný přehled jednotlivých sekcí hiporehabilitace, hipologickou část a část o výskytu, příčině, projevech, diagnostice a ovlivnění syndromu ADHD.
Praktická část je zacílena na skupinu dětí se syndromem ADHD, které byly hospitalizovány v Psychiatrické léčebně Havlíčkův Brod a docházely na lekce AVK a TVKPP. Byla zde využita metoda pozorování a pomocí pěti kazuistik je zpracován pohled na průběh docházení těchto dětí na lekce AVK a TVKPP.
Cílem práce je upozornit na výskyt syndromu ADHD, který je často bagatelizován a díky špatné a nevčasné diagnóze se mohou v lidské populaci vyskytovat sociálně patologičtí jedinci, kteří jsou nebezpeční pro společnost. Dále je zde poukázáno na možnost ovlivnění tohoto syndromu metodou hiporehabilitace a to především jejím odvětvím AVK a TVKPP.
Anotace v angličtině
Annotation:
Hepnerová Miroslava. Hipotherapy children with ADHD from the perspective of the social educator. Brno. Institute for Interdisciplinary Studies in Brno, 2011th. 57 pp. Bachelor Degree Thesis.
The theme of this thesis is the definition of hippotherapy, the syndrome of ADHD and the application of hippotherapy for school-age children with ADHD syndrome. The work contains a brief overview of individual sections of hippotherapy, hippologic part and a part about the incidence, causes, symptoms, diagnosis and influence of ADHD syndrome.
The practical part is targeted at a group of children with ADHD syndrome who were hospitalized in the Psychiatric Hospital in Havlickuv Brod and attended the AVK and TVKPP lessons. There was used the method of observation and through five case reports there are developed views on the course of those children attending AVK and TVKPP lessons.
The aim of the work is to draw attention to the occurrence of ADHD syndrome which is often downplayed and through the bad and the ill timed diagnosis socially pathological individuals, who are dangerous to the society, may occur in the human population. The thesis also points to the potential affecting of this syndrome by using hippotherapy and especially the AVK and TVKPP parts.
Anotace práce:
Hepnerová Miroslava. Hiporehabilitace a děti s ADHD z pohledu sociálního pedagoga. Brno. Institut mezioborových studií Brno, 2011. 57 s. Bakalářská práce.
Tématem této bakalářské práce je vymezení pojmu hiporehabilitace, syndromu ADHD a uplatnění hiporehabilitace u dětí školního věku se syndromem ADHD. Práce obsahuje stručný přehled jednotlivých sekcí hiporehabilitace, hipologickou část a část o výskytu, příčině, projevech, diagnostice a ovlivnění syndromu ADHD.
Praktická část je zacílena na skupinu dětí se syndromem ADHD, které byly hospitalizovány v Psychiatrické léčebně Havlíčkův Brod a docházely na lekce AVK a TVKPP. Byla zde využita metoda pozorování a pomocí pěti kazuistik je zpracován pohled na průběh docházení těchto dětí na lekce AVK a TVKPP.
Cílem práce je upozornit na výskyt syndromu ADHD, který je často bagatelizován a díky špatné a nevčasné diagnóze se mohou v lidské populaci vyskytovat sociálně patologičtí jedinci, kteří jsou nebezpeční pro společnost. Dále je zde poukázáno na možnost ovlivnění tohoto syndromu metodou hiporehabilitace a to především jejím odvětvím AVK a TVKPP.
Anotace v angličtině
Annotation:
Hepnerová Miroslava. Hipotherapy children with ADHD from the perspective of the social educator. Brno. Institute for Interdisciplinary Studies in Brno, 2011th. 57 pp. Bachelor Degree Thesis.
The theme of this thesis is the definition of hippotherapy, the syndrome of ADHD and the application of hippotherapy for school-age children with ADHD syndrome. The work contains a brief overview of individual sections of hippotherapy, hippologic part and a part about the incidence, causes, symptoms, diagnosis and influence of ADHD syndrome.
The practical part is targeted at a group of children with ADHD syndrome who were hospitalized in the Psychiatric Hospital in Havlickuv Brod and attended the AVK and TVKPP lessons. There was used the method of observation and through five case reports there are developed views on the course of those children attending AVK and TVKPP lessons.
The aim of the work is to draw attention to the occurrence of ADHD syndrome which is often downplayed and through the bad and the ill timed diagnosis socially pathological individuals, who are dangerous to the society, may occur in the human population. The thesis also points to the potential affecting of this syndrome by using hippotherapy and especially the AVK and TVKPP parts.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- Na vymezení pojmu hiporehabilitace a její rozdělení, hipologii
- Vymezení pojmů ADHD, metodiku v kontextu sociální pedagogiky
- Možnosti využití sociální pedagogiky v hiporehabilitaci u dětí ve školním věku s ADHD
Součástí práce budou také kazuistiky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- Na vymezení pojmu hiporehabilitace a její rozdělení, hipologii
- Vymezení pojmů ADHD, metodiku v kontextu sociální pedagogiky
- Možnosti využití sociální pedagogiky v hiporehabilitaci u dětí ve školním věku s ADHD
Součástí práce budou také kazuistiky.
Seznam doporučené literatury
- Fišer S. Škoda J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha/Kroměříž: Triton, 2008
- Hollý K., Hornáček K. Hipoterapie. Ostrava: Montanex, 2005
- Kröger A. Partnerschaftlich mineinander umgehen. Warendorf: FNbuch, 2005
- Train A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997
- Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008
Seznam doporučené literatury
- Fišer S. Škoda J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha/Kroměříž: Triton, 2008
- Hollý K., Hornáček K. Hipoterapie. Ostrava: Montanex, 2005
- Kröger A. Partnerschaftlich mineinander umgehen. Warendorf: FNbuch, 2005
- Train A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997
- Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Práce byla obhájena s přehledem o prezentované problematice. A - výborně
2. Otázky oponenta práce byly zodpovězeny kultivovaně a vyčerpávajícím způsobem. A - výborně
3. Dr. Plšková: Jaký je rozdíl mezi hypo a hyperaktivními dětmi?
Ve světě je užíván pojem ADHD?
Znáte organizace, které se věnují dětem s ADHD ve volnočasových aktivitách. A - výborně