Cílem této bakalářské práce je zpracování analýzy konkurenčního prostředí podniku Kovonax spol. s. r. o., výrobce kovového nábytku. Teoretická část se na základě studia odborné literatury zabývá vypracováním teoretického pojetí konkurence a konkurenceschopnosti. Je zde zařazen Porterův pěti faktorový model analýzy konkurence, objasnění SWOT analýzy a marketingový mix. Praktická část je věnována profilu společnosti Kovonax, spol. s. r. o. a analýze konkurenčního prostředí podniku, jejíž součástí je SWOT analýza, Porterův pěti faktorový model analýzy konkurence a marketingový mix. Dále se zabývá analýzou jednotlivých konkurentů firmy podle zvolených kritérii. Na základě zjištěných výsledků jsou formulována vhodná doporučení k udržení její pozice na trhu, popřípadě pro její zlepšení.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor´s work is to work out an analysis of the competitive environment of the company Kovonax Ltd. which is an important manufacturer of metallic furniture. Theoretical part deals with elaboration of theoretical conception of competition and of the competitive strength on the basis of study of professional literature. Porter´s model of five competitive strengths is placed here as well as understanding of SWOT analysis and various kinds of marketing strategies that are convenient for the firm. Practical part puts brain to the profile of the company Kovonax, Ltd. and to an analysis of the competitive strength of the firm in the market. It further deals with the analysis of individual competitors of the firm. Accetable recommendations are formulated on the basis of ascertained results in order to maintain the firm´s position in the market, eventually to improve it.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, konkurenční analýza, Porterův pěti faktorový model analýzy konkurence, konkurenční prostředí, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitive strength, competitive advantage, Porter´s model of competitive strengths, competitive environment, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
80 s. (101 075 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zpracování analýzy konkurenčního prostředí podniku Kovonax spol. s. r. o., výrobce kovového nábytku. Teoretická část se na základě studia odborné literatury zabývá vypracováním teoretického pojetí konkurence a konkurenceschopnosti. Je zde zařazen Porterův pěti faktorový model analýzy konkurence, objasnění SWOT analýzy a marketingový mix. Praktická část je věnována profilu společnosti Kovonax, spol. s. r. o. a analýze konkurenčního prostředí podniku, jejíž součástí je SWOT analýza, Porterův pěti faktorový model analýzy konkurence a marketingový mix. Dále se zabývá analýzou jednotlivých konkurentů firmy podle zvolených kritérii. Na základě zjištěných výsledků jsou formulována vhodná doporučení k udržení její pozice na trhu, popřípadě pro její zlepšení.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor´s work is to work out an analysis of the competitive environment of the company Kovonax Ltd. which is an important manufacturer of metallic furniture. Theoretical part deals with elaboration of theoretical conception of competition and of the competitive strength on the basis of study of professional literature. Porter´s model of five competitive strengths is placed here as well as understanding of SWOT analysis and various kinds of marketing strategies that are convenient for the firm. Practical part puts brain to the profile of the company Kovonax, Ltd. and to an analysis of the competitive strength of the firm in the market. It further deals with the analysis of individual competitors of the firm. Accetable recommendations are formulated on the basis of ascertained results in order to maintain the firm´s position in the market, eventually to improve it.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, konkurenční analýza, Porterův pěti faktorový model analýzy konkurence, konkurenční prostředí, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitive strength, competitive advantage, Porter´s model of competitive strengths, competitive environment, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Prezentujte firmu KOVONAX spol. s.r.o. a proveďte analýzu konkurenčního prostředí firmy.
Identifikujte hlavní konkurenty firmy KOVONAX spol. s.r.o. a proveďte jejich porovnání.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte vhodné řešení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Prezentujte firmu KOVONAX spol. s.r.o. a proveďte analýzu konkurenčního prostředí firmy.
Identifikujte hlavní konkurenty firmy KOVONAX spol. s.r.o. a proveďte jejich porovnání.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte vhodné řešení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vydání. Praha : Radix, 2002. 270 s. ISBN 80-86031-35-7
[2] KOTLER, P. Marketing a management. 10. vydání. Praha : Grada Publishing, 2001. 789 s. ISBN 80-247-0016-6
[3] PORTER, M.E. Konkurenční výhoda. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[4] SEDLÁČKOVÁ, Helena. Strategická analýza. 2. vyd. Praha : C. H. Beck, 2006. 121 s. IBSN 80-7179-367-1.
[5] SOUKALOVÁ, R. Strategický marketing. 1. vydání. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2004. 118 s. ISBN 80-7318-177-0
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vydání. Praha : Radix, 2002. 270 s. ISBN 80-86031-35-7
[2] KOTLER, P. Marketing a management. 10. vydání. Praha : Grada Publishing, 2001. 789 s. ISBN 80-247-0016-6
[3] PORTER, M.E. Konkurenční výhoda. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[4] SEDLÁČKOVÁ, Helena. Strategická analýza. 2. vyd. Praha : C. H. Beck, 2006. 121 s. IBSN 80-7179-367-1.
[5] SOUKALOVÁ, R. Strategický marketing. 1. vydání. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2004. 118 s. ISBN 80-7318-177-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
BBS. J. Štěpáník, DiS.:
Jakým způsobem ovlivňuje období hosp. krize konkurenční postavení společ. na trhu?
Ing. H. Brišová:
1. Vysvětlete, proč jste v analýze konkurence nesrovnávala stejný rok a proč jste neanalyzovala
r. 2010?
2. Za jaké období je provedeno srovnání cen konkurentů a dodací lhůty?