Bakalářská práce s názvem "Náprava řeči u dětí předškolního věku z pohledu logopedické preventistky" je zaměřena na činnost logopedické preventistky na mateřských školách. Zabývá se tím, jak předcházet různým vadám a poruchám řeči dětí a jak tyto poruchy a vady včas odhalovat. Práce se věnuje také odstraňování překážek vývoje řeči a způsobům, jak správně realizovat nápravu řeči. V závěrečných kapitolách práce jsou doloženy jednak kazuistiky dětí, v nichž je ukázána práce logopedické preventistky v praxi, a jednak metodické listy, které jsou používány při nápravě řeči.
Anotace v angličtině
This thesis called "Correction of speech of preschool-aged children - the insight of a speech therapist" is focused on the work of a speech therapist in a kindergarten. It deals with the ways to diagnose and prevent various children´s speech disorders. It focuses on rectification of impediments to appropriate speech development and aims at means of proper speech correction. Enclosed are casuistries (case studies) and methodological sheets of a speech therapist to document the measures that must be taken in practice to correct the speech of children.
Bakalářská práce s názvem "Náprava řeči u dětí předškolního věku z pohledu logopedické preventistky" je zaměřena na činnost logopedické preventistky na mateřských školách. Zabývá se tím, jak předcházet různým vadám a poruchám řeči dětí a jak tyto poruchy a vady včas odhalovat. Práce se věnuje také odstraňování překážek vývoje řeči a způsobům, jak správně realizovat nápravu řeči. V závěrečných kapitolách práce jsou doloženy jednak kazuistiky dětí, v nichž je ukázána práce logopedické preventistky v praxi, a jednak metodické listy, které jsou používány při nápravě řeči.
Anotace v angličtině
This thesis called "Correction of speech of preschool-aged children - the insight of a speech therapist" is focused on the work of a speech therapist in a kindergarten. It deals with the ways to diagnose and prevent various children´s speech disorders. It focuses on rectification of impediments to appropriate speech development and aims at means of proper speech correction. Enclosed are casuistries (case studies) and methodological sheets of a speech therapist to document the measures that must be taken in practice to correct the speech of children.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na komunikaci, vývoj řeči, vady řeči a nápravu řeči u dětí předškolního věku z pohledu logopedické preventistky. Problémy vadné výslovnosti při nástupu dětí do první třídy základní školy. V praktické části bych uvedla výsledky spolupráce s dětmi a rodiči při nápravě řeči.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na komunikaci, vývoj řeči, vady řeči a nápravu řeči u dětí předškolního věku z pohledu logopedické preventistky. Problémy vadné výslovnosti při nástupu dětí do první třídy základní školy. V praktické části bych uvedla výsledky spolupráce s dětmi a rodiči při nápravě řeči.
Seznam doporučené literatury
Matějček, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1994.
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000.
Pavlová-Zahálková, A. Prevence poruch řeči. Praha: SPN, 1976.
Sovák, M. Logopedie. Praha : SPN, 1981.
Sovák, M. Logopedie předškolního věku. Praha: SPN, 1984.
Sovák, M. Uvedení do logopedie. Praha: SPN, 1980.
Vyštejn, J. Vady výslovnosti. Praha: SPN, 1991.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Matějček, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1994.
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000.
Pavlová-Zahálková, A. Prevence poruch řeči. Praha: SPN, 1976.
Sovák, M. Logopedie. Praha : SPN, 1981.
Sovák, M. Logopedie předškolního věku. Praha: SPN, 1984.
Sovák, M. Uvedení do logopedie. Praha: SPN, 1980.
Vyštejn, J. Vady výslovnosti. Praha: SPN, 1991.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková: Využití logopedie při výuce v mateřské škole.
Využití metodických listů ve škole.
Využití práce v praxi.
Dr. Jůzl: Logopedická prevence u dětí.
Mutismus u dětí.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem