Práce popisuje teoretická i praktická východiska environmentálního vzdělávání v podmínkách základní školy sídlištního typu. Součástí práce je výzkum stavu na jedné z největších pražských škol se zohledněním jejich specifik.
Anotace v angličtině
The thesis describes the theoretical and practical background of environmental education in conditions of primary school-type housing estates. The thesis includes research on one of the largest schools in Prague, taking into account their specificities.
Klíčová slova
EVVO, prostředí, vzdělávání, výchova, osvěta, škola
Klíčová slova v angličtině
EVVO, environment, education, upbringing, education, school
Rozsah průvodní práce
55 s. (85 221 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje teoretická i praktická východiska environmentálního vzdělávání v podmínkách základní školy sídlištního typu. Součástí práce je výzkum stavu na jedné z největších pražských škol se zohledněním jejich specifik.
Anotace v angličtině
The thesis describes the theoretical and practical background of environmental education in conditions of primary school-type housing estates. The thesis includes research on one of the largest schools in Prague, taking into account their specificities.
Klíčová slova
EVVO, prostředí, vzdělávání, výchova, osvěta, škola
Klíčová slova v angličtině
EVVO, environment, education, upbringing, education, school
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vývoj environmentálního vzdělávání a jeho význam ve celospolečenském kontextu
- na nástroje a cíle environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO)
- na nástroje pro tvorbu školního plánu ekologiké výchovy a implementace do ŠVP školy
- na práci koordinátora EVVO
- na konkrétní práci s žáky, příklady z praxe
- evaluace a hodnocení efektivity EVVO na škole
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vývoj environmentálního vzdělávání a jeho význam ve celospolečenském kontextu
- na nástroje a cíle environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO)
- na nástroje pro tvorbu školního plánu ekologiké výchovy a implementace do ŠVP školy
- na práci koordinátora EVVO
- na konkrétní práci s žáky, příklady z praxe
- evaluace a hodnocení efektivity EVVO na škole
Seznam doporučené literatury
Kvasničková, D., Rychnovský, B. a kol. Školní plány vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji k projektu "Pilotní základní školy KEV jako centra modernizace vzdělávání pro UR", Praha, 2008.
Kvasničková, D., Švecová, M. Metodické pokyny k vypracování školního plánu vzdělávání k udržitelnému rozvoji. Informace pro školní koordinátory EV k projektu ESF JPD 3 "Ekogramotnost". KEV, 2006.
Světlík, J. Marketing-cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1992, ISBN 80-900015-8-0.
Švecová, M. a kol. Komplexní pojetí výchovy pro udržitelný rozvoj v České republice a na modelovém příkladu pražských škol. In. Matejovičová, B. a kol. (ed.): Dekáda výchovy pro udržitelný rozvoj v kontextu terciárního vzdělávání, EDUCO, č. 3, Praha.
Švecová, M., Sásiková, K. Výchova k udržateľnému rozvoju v podmienkách škol a jej management. Banská Bystrica: UMB FPV, 2008, ISBN 978-80-8083-684-9.
Švecová, M., Žáková, Z. (ed.), 2007. Ekogramotnost. Sborník z konference s mezinárodní účastí, MHM, Praha.
Švecová, M., Žáková, Z. (ed.), 2007. Ekogramotnost.Sborník z konference s mezinárodní účastí, MHM, Praha, K udržitelnému rozvoji České republiky: K udržitelnému rozvoji České republiky: vytváření podmínek. Svazek 4 - Vzdělávání, informace, indikátory. 1. vydání. Praha: Centrum pro otázky ŽP UK, 2002, ISBN 80-238-8378-X.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Kvasničková, D., Rychnovský, B. a kol. Školní plány vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji k projektu "Pilotní základní školy KEV jako centra modernizace vzdělávání pro UR", Praha, 2008.
Kvasničková, D., Švecová, M. Metodické pokyny k vypracování školního plánu vzdělávání k udržitelnému rozvoji. Informace pro školní koordinátory EV k projektu ESF JPD 3 "Ekogramotnost". KEV, 2006.
Světlík, J. Marketing-cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1992, ISBN 80-900015-8-0.
Švecová, M. a kol. Komplexní pojetí výchovy pro udržitelný rozvoj v České republice a na modelovém příkladu pražských škol. In. Matejovičová, B. a kol. (ed.): Dekáda výchovy pro udržitelný rozvoj v kontextu terciárního vzdělávání, EDUCO, č. 3, Praha.
Švecová, M., Sásiková, K. Výchova k udržateľnému rozvoju v podmienkách škol a jej management. Banská Bystrica: UMB FPV, 2008, ISBN 978-80-8083-684-9.
Švecová, M., Žáková, Z. (ed.), 2007. Ekogramotnost. Sborník z konference s mezinárodní účastí, MHM, Praha.
Švecová, M., Žáková, Z. (ed.), 2007. Ekogramotnost.Sborník z konference s mezinárodní účastí, MHM, Praha, K udržitelnému rozvoji České republiky: K udržitelnému rozvoji České republiky: vytváření podmínek. Svazek 4 - Vzdělávání, informace, indikátory. 1. vydání. Praha: Centrum pro otázky ŽP UK, 2002, ISBN 80-238-8378-X.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Bakošová: V čem spočívá spolupráce školy s rodinnou v rámci enviromentální výchovy?
- odpověděla dobře