Téma diplomové práce je podíl pedagogických pracovníků na vytváření pozitivního sociálního klimatu ve školách, jeho jednotlivými činiteli a možnostmi jeho ovlivnění. Součástí je i výzkum, který ukazuje vliv jednotlivých činitelů (pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci, žáci, prostředí atd.) na klima zkoumaných škol.
Anotace v angličtině
The object of this thesis is to discover involvement of pedagogues on creation of positive school climate. Survey identifies involved factors (pedagogues, other school staff, students, environment etc.) and their influence on climate.
Klíčová slova
škola, školní klima, pedagog, sociální klima, žák, učitelský sbor, rodič
Klíčová slova v angličtině
school, school climate, school environment, pedagogue, student, parent
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Téma diplomové práce je podíl pedagogických pracovníků na vytváření pozitivního sociálního klimatu ve školách, jeho jednotlivými činiteli a možnostmi jeho ovlivnění. Součástí je i výzkum, který ukazuje vliv jednotlivých činitelů (pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci, žáci, prostředí atd.) na klima zkoumaných škol.
Anotace v angličtině
The object of this thesis is to discover involvement of pedagogues on creation of positive school climate. Survey identifies involved factors (pedagogues, other school staff, students, environment etc.) and their influence on climate.
Klíčová slova
škola, školní klima, pedagog, sociální klima, žák, učitelský sbor, rodič
Klíčová slova v angličtině
school, school climate, school environment, pedagogue, student, parent
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím magisterské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- možnosti, schopnosti, vůle a motivace pedagogických pracovníků na vytváření přiznivého sociálního klimatu
- vliv dalších subjektů (škola, školní systém, rodina, volnočasové aktivity)
- možnosti sociální pedagogiky pro zlepšení sociálního klimatu
- součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění vztahu učitel-škola-žák.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím magisterské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- možnosti, schopnosti, vůle a motivace pedagogických pracovníků na vytváření přiznivého sociálního klimatu
- vliv dalších subjektů (škola, školní systém, rodina, volnočasové aktivity)
- možnosti sociální pedagogiky pro zlepšení sociálního klimatu
- součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění vztahu učitel-škola-žák.
Seznam doporučené literatury
Ježek, S. (ed.). Sociální klima školy I. Brno, MSD s.r.o., (2003)
Ježek, S. (ed.). Sociální klima školy II. Brno, MSD s.r.o., (2004)
Ježek, S. (ed.). Sociální klima školy III. Brno, MSD s.r.o., (2005)
Těthalová, M. Informatorium 3-8 č. 3/2006,
Další literatura bude obsažena v Projektu magisterské prác a průběžně doplňována během práce na textu.
Seznam doporučené literatury
Ježek, S. (ed.). Sociální klima školy I. Brno, MSD s.r.o., (2003)
Ježek, S. (ed.). Sociální klima školy II. Brno, MSD s.r.o., (2004)
Ježek, S. (ed.). Sociální klima školy III. Brno, MSD s.r.o., (2005)
Těthalová, M. Informatorium 3-8 č. 3/2006,
Další literatura bude obsažena v Projektu magisterské prác a průběžně doplňována během práce na textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Vavřík: Jak jste vybírala literaturu k tématu?
doc. Radvan: Vaše metoda a spolupráce s vedoucím práce.
PhDr. Vaňková: Jak se ve výzkumu projevila přítomnost "problémového" pedagoga?
MUDr. Bargel: Jak by na popisované škole mohl působit sociální pedagog? Bylo by v současnosti možné, aby tam ve funkci sociálního pedagoga někdo působil?
- odpověděla dobře