Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním konkurenčního postavení společnosti BORS Břeclav a. s. v porovnání s ostatními podniky provozující nákladní dopravu.
Popisuje konkurenční výhody, kterými podnik oplývá a které se snaží i nadále zvyšovat. Vypracovaná SWOT analýza poukazuje na příležitosti a hrozby okolí organizace a identifikuje slabé a silné stránky, které působí na realizaci strategických cílů firmy.
Průzkum je zpracován pomocí dotazníkového šetření konkurenčních firem. Na základě zjištěných a vypracovaných informací jsou společnosti doporučeny návrhy, vedoucí k systematickému zvyšování její konkurenční schopnosti na trhu. U jednotlivých doporučení jsou uvedeny náklady na zavedení navržených opatření a s nimi spojená rizika.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis examines the competitive positition of the firm BORS Breclav, Inc. as compared with other firms dealing with freight transportation.
The thesis describes the ample competitive advantages that this firm enjoys, and is striving to improve on. The presented SWOT analysis points out the opportunities as well as threats of the firm´s business environment, and identifies both strong and weak points influencing the realisation of the strategic goals of this firm.
The survey was carried out by means of a questionnaire filled out by the competing firms. Based on the information acquired and processed, the author has made recommendations for the firm that will lead to a systematic improvement of its competitiveness on the market. Specific recommendations include a cost analysis in relation to the implemented measures and accompanying risks.
Klíčová slova
nákladní doprava, konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, marketingové prostředí, BORS Břeclav a.s., SWOT analýza, dotazník
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním konkurenčního postavení společnosti BORS Břeclav a. s. v porovnání s ostatními podniky provozující nákladní dopravu.
Popisuje konkurenční výhody, kterými podnik oplývá a které se snaží i nadále zvyšovat. Vypracovaná SWOT analýza poukazuje na příležitosti a hrozby okolí organizace a identifikuje slabé a silné stránky, které působí na realizaci strategických cílů firmy.
Průzkum je zpracován pomocí dotazníkového šetření konkurenčních firem. Na základě zjištěných a vypracovaných informací jsou společnosti doporučeny návrhy, vedoucí k systematickému zvyšování její konkurenční schopnosti na trhu. U jednotlivých doporučení jsou uvedeny náklady na zavedení navržených opatření a s nimi spojená rizika.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis examines the competitive positition of the firm BORS Breclav, Inc. as compared with other firms dealing with freight transportation.
The thesis describes the ample competitive advantages that this firm enjoys, and is striving to improve on. The presented SWOT analysis points out the opportunities as well as threats of the firm´s business environment, and identifies both strong and weak points influencing the realisation of the strategic goals of this firm.
The survey was carried out by means of a questionnaire filled out by the competing firms. Based on the information acquired and processed, the author has made recommendations for the firm that will lead to a systematic improvement of its competitiveness on the market. Specific recommendations include a cost analysis in relation to the implemented measures and accompanying risks.
Klíčová slova
nákladní doprava, konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, marketingové prostředí, BORS Břeclav a.s., SWOT analýza, dotazník
Vypracujte literární rešerši orientovanou na dosažení konkurenční schopnosti a konkurenčních výhod.
Analyzujte současnou konkurenci firmy BORS Břeclav, a.s.
Na základě analýzy vypracujte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy BORS Břeclav, a.s.
Doporučení podrobte rizikové a nákladové analýze.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši orientovanou na dosažení konkurenční schopnosti a konkurenčních výhod.
Analyzujte současnou konkurenci firmy BORS Břeclav, a.s.
Na základě analýzy vypracujte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy BORS Břeclav, a.s.
Doporučení podrobte rizikové a nákladové analýze.
Seznam doporučené literatury
1. BUREŠ, I., ŘEHULKA, P. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka. Praha: Management Press, 2001. 1. vydání. 158 s. ISBN 80-7261-056-2.
2. BURNETT, K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: Computer Press, 2002, 1. vydání. 382 s. ISBN 80-7226-655-1.
3. FOSTER, T. R. V. Jak získat a udržet zákazníka, Praha: Computer Press, 2002. 1. vydání. 117 s. ISBN 80-7226-663-2.
4. HOBZA, M., EISLER, J. Ekonomika podniku dopravy. Praha: VŠE, 1994. 1. vydání. 217 s. ISBN 80-7079-268-X.
5. JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada, 2000. 1. vydání. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
Seznam doporučené literatury
1. BUREŠ, I., ŘEHULKA, P. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka. Praha: Management Press, 2001. 1. vydání. 158 s. ISBN 80-7261-056-2.
2. BURNETT, K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: Computer Press, 2002, 1. vydání. 382 s. ISBN 80-7226-655-1.
3. FOSTER, T. R. V. Jak získat a udržet zákazníka, Praha: Computer Press, 2002. 1. vydání. 117 s. ISBN 80-7226-663-2.
4. HOBZA, M., EISLER, J. Ekonomika podniku dopravy. Praha: VŠE, 1994. 1. vydání. 217 s. ISBN 80-7079-268-X.
5. JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada, 2000. 1. vydání. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.