Bakalářská práce se zabývá využitím postupů prožitkové výchovy při prevenci sociálně patologických jevů na příkladě konkrétního realizovaného projektu ?Dobrodružství 2010?. Autor při jejím zpracování shrnuje teoretické poznatky a při popisu realizace projektu využívá svých osobních zkušeností s prací kurátora pro mládež a v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of experiential education practices in the prevention of socially pathological phenomena at a specific example of this project "The Adventure of 2010". While working on the author summarizes the theoretical findings. During the description of the project realization his personal experiences with social work for young people in nonprofit organizations working with children and youth are used.
Bakalářská práce se zabývá využitím postupů prožitkové výchovy při prevenci sociálně patologických jevů na příkladě konkrétního realizovaného projektu ?Dobrodružství 2010?. Autor při jejím zpracování shrnuje teoretické poznatky a při popisu realizace projektu využívá svých osobních zkušeností s prací kurátora pro mládež a v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of experiential education practices in the prevention of socially pathological phenomena at a specific example of this project "The Adventure of 2010". While working on the author summarizes the theoretical findings. During the description of the project realization his personal experiences with social work for young people in nonprofit organizations working with children and youth are used.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rizikové děti a skupiny dětí z hlediska vzniku sociálních patologií
- na možnosti spolupráce sociálního kurátora pro mládež a NGO v oblasti specifické primární prevence
- na akce v přírodě pro děti s rizikovým chováním s programem cíleně zaměřeným na změny jejich postojů, dobrodružné hry a výchovu prožitkem
- na rizika spojené s realizací programu
- na význam kolektivu a pozitivních vzorů
Součástí práce bude tvorba konkrétního projektu primární specifické prevence a poznatky z jeho realizace.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rizikové děti a skupiny dětí z hlediska vzniku sociálních patologií
- na možnosti spolupráce sociálního kurátora pro mládež a NGO v oblasti specifické primární prevence
- na akce v přírodě pro děti s rizikovým chováním s programem cíleně zaměřeným na změny jejich postojů, dobrodružné hry a výchovu prožitkem
- na rizika spojené s realizací programu
- na význam kolektivu a pozitivních vzorů
Součástí práce bude tvorba konkrétního projektu primární specifické prevence a poznatky z jeho realizace.
Seznam doporučené literatury
Bártová, J.: Prevence není nikdy dost!, Praha, Výzkumný ústav pedagogický 1996
Neuman J. a kol., Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem, Praha, Portál 1999
Neuman J., Dobrodružné hry a cvičení v přírodě, Praha, Portál 2000
Pelánek R., Příručka instruktora zážitkových akcí, Praha, Portál 2008
Vágnerová M., Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří, Praha, Portál 2000
Zounková, D., Zlatý fond her III, Praha, Portál 2007
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bártová, J.: Prevence není nikdy dost!, Praha, Výzkumný ústav pedagogický 1996
Neuman J. a kol., Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem, Praha, Portál 1999
Neuman J., Dobrodružné hry a cvičení v přírodě, Praha, Portál 2000
Pelánek R., Příručka instruktora zážitkových akcí, Praha, Portál 2008
Vágnerová M., Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří, Praha, Portál 2000
Zounková, D., Zlatý fond her III, Praha, Portál 2007
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Student práci obhájil s přehledem a erudicí. A - výborně
2. Otázky oponenta byly zodpovězeny vyčerpávajícím způsobem. A - výborně
3. Proč jste se ve svém programu zaměřil na skupinu dětí minoritní skupiny? Lze v regionu stmelit všechny NGO, které se věnují dětem? (Dr. Plšková)
Student odpověděl vyčerpávajícím způsobem. A - výborně