Předkládaná bakalářská práce s názvem "Sociální pedagog-teoretická reflexe a praktické možnosti" se zabývá teoretickým rozpracováním profese sociáního pedagoga. Práce v úvodu pojednává o historických kořenech oboru sociální pedagogika a o současném pojetí této vědní disciplíny. Objasňuje profil absolventa oboru sociální pedagogika. Věnuje se kompetencím sociálního pedagoga a jeho osobnostním předpokladům pro výkon této profese. Poukazuje na široké možnosti jeho uplatnění. Speciálně se zaměřuje na uplatnění sociáního pedagoga ve školním prostředí. V empirické části je užita kvantitativní metoda dotazníku. Byl provedeno průzkumné šetření jehož cílem bylo zjistit názory pedagogických pracovníků na působnost sociálního pedagoga ve školním prostředí a jeho přínos na řešení výchovných problémů a problematiku prevence sociálně patologických jevů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis entitled "A social pedagogue-theoretical reflections and practical opportunities" deals with theoretical elaboration of the profession of social pedagogue. In the introduction it focuses on historical roots of the field of social pedagogy and on contemporary concept of the field. It depicts a profile of the social pedagogy graduate as well as their competences and personality prerequisites for the profession. It points out wide opportunities for a social pedagogue, expecially in school environment. The empirical part uses the quantitative method of questionnaires; the goal of research was to find out opinions of pedagogical workers concerning the presence of a social pedagogue in scholl environment and his/her cotribution to handling behavioural problems and to prevention of socio-pathological phenomena.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, výchova, sociálně-výchovná činnost, školní prostředí, kompetence, sociání práce, sociální pomoc
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social pedagogue, education, soci-educational activity, scholl environment, competence social work, social help
Rozsah průvodní práce
95 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce s názvem "Sociální pedagog-teoretická reflexe a praktické možnosti" se zabývá teoretickým rozpracováním profese sociáního pedagoga. Práce v úvodu pojednává o historických kořenech oboru sociální pedagogika a o současném pojetí této vědní disciplíny. Objasňuje profil absolventa oboru sociální pedagogika. Věnuje se kompetencím sociálního pedagoga a jeho osobnostním předpokladům pro výkon této profese. Poukazuje na široké možnosti jeho uplatnění. Speciálně se zaměřuje na uplatnění sociáního pedagoga ve školním prostředí. V empirické části je užita kvantitativní metoda dotazníku. Byl provedeno průzkumné šetření jehož cílem bylo zjistit názory pedagogických pracovníků na působnost sociálního pedagoga ve školním prostředí a jeho přínos na řešení výchovných problémů a problematiku prevence sociálně patologických jevů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis entitled "A social pedagogue-theoretical reflections and practical opportunities" deals with theoretical elaboration of the profession of social pedagogue. In the introduction it focuses on historical roots of the field of social pedagogy and on contemporary concept of the field. It depicts a profile of the social pedagogy graduate as well as their competences and personality prerequisites for the profession. It points out wide opportunities for a social pedagogue, expecially in school environment. The empirical part uses the quantitative method of questionnaires; the goal of research was to find out opinions of pedagogical workers concerning the presence of a social pedagogue in scholl environment and his/her cotribution to handling behavioural problems and to prevention of socio-pathological phenomena.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, výchova, sociálně-výchovná činnost, školní prostředí, kompetence, sociání práce, sociální pomoc
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social pedagogue, education, soci-educational activity, scholl environment, competence social work, social help
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle další literatury uvedené v tomto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po kozultaci s vedoucí bude práce zaměřena na stanovení postavení sociální pedagogiky a sociálního pedagoga ve společnosti.
Práce se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické. Obsahem teoretické části bude charakteristika kompetencí sociálního pedagoga, cíle a možnosti uplatnění sociálního pedagoga. Součástí praktické části bude průzkum orientovaný na zjištění možností praktického uplatnění sociálního pedagoga v praxi.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle další literatury uvedené v tomto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po kozultaci s vedoucí bude práce zaměřena na stanovení postavení sociální pedagogiky a sociálního pedagoga ve společnosti.
Práce se bude skládat ze dvou částí, teoretické a praktické. Obsahem teoretické části bude charakteristika kompetencí sociálního pedagoga, cíle a možnosti uplatnění sociálního pedagoga. Součástí praktické části bude průzkum orientovaný na zjištění možností praktického uplatnění sociálního pedagoga v praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z.Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: FFUK, 2008
HRONCOVÁ, J., EMMEROVÁ, I. Sociálna pedagogika. Banská Bystrica: UMB, 2004
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008
NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno:Paido, 2002
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z.Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: FFUK, 2008
HRONCOVÁ, J., EMMEROVÁ, I. Sociálna pedagogika. Banská Bystrica: UMB, 2004
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008
NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno:Paido, 2002
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Sýkora: Pohovořte o praktické přípravě sociálních pedagogů.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem