Bakalářská práce popisuje všechny aspekty komunikace, snaží se o přehledný a ucelený pohled na komunikaci jako na schopnost danou každému člověku.
Záměrem bakalářské práce bylo zdůraznit význam a smysl mezilidské komunikace, zdůraznit vliv komunikace na soukromý i profesní život, zdůraznit vzájemnou neoddělitelnost a propojenost verbální a neverbální komunikace.
Upozorňuje také na konfliktní situace, které vznikají při nedostatečné, chybné nebo ?nezdravé? komunikaci.
Konkrétní ukázky vycházejí ze skutečných případů klientů úřadu práce.
Anotace v angličtině
Bachelor?s thesis describes all aspects of communication, this work tries to prepare comprehensive view to communication as the ability of each person. The aim of this thesis is to emphasize the importance and meaning of interpersonal communication, the influence of communication on the private and professional life, the mutual inseparability and connectedness of verbal and nonverbal communication. This work also highlights the conflicting situations that arise from inadequate, defective or unhealthy communication.
Specific examples are based on real cases of employment agency clients.
Klíčová slova
komunikace, verbální a neverbální komunikace, naslouchání, chování, rozhovor, problémový klient, konflikt, úřad práce
Bakalářská práce popisuje všechny aspekty komunikace, snaží se o přehledný a ucelený pohled na komunikaci jako na schopnost danou každému člověku.
Záměrem bakalářské práce bylo zdůraznit význam a smysl mezilidské komunikace, zdůraznit vliv komunikace na soukromý i profesní život, zdůraznit vzájemnou neoddělitelnost a propojenost verbální a neverbální komunikace.
Upozorňuje také na konfliktní situace, které vznikají při nedostatečné, chybné nebo ?nezdravé? komunikaci.
Konkrétní ukázky vycházejí ze skutečných případů klientů úřadu práce.
Anotace v angličtině
Bachelor?s thesis describes all aspects of communication, this work tries to prepare comprehensive view to communication as the ability of each person. The aim of this thesis is to emphasize the importance and meaning of interpersonal communication, the influence of communication on the private and professional life, the mutual inseparability and connectedness of verbal and nonverbal communication. This work also highlights the conflicting situations that arise from inadequate, defective or unhealthy communication.
Specific examples are based on real cases of employment agency clients.
Klíčová slova
komunikace, verbální a neverbální komunikace, naslouchání, chování, rozhovor, problémový klient, konflikt, úřad práce
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS
"Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na současné způsoby předávání informací veřejnosti
- na individuální komunikaci pracovníků úřadu práce s jednotlivými klienty
- na možnosti zlepšení vzájemné komunikace se zaměstnavateli i klienty úřadu práce
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění spokojenosti klientů úřadu práce /zaměstnavatelé,nezaměstnaní/s nabídkou služeb úřadu práce především na úrovni osobního jednání
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS
"Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na současné způsoby předávání informací veřejnosti
- na individuální komunikaci pracovníků úřadu práce s jednotlivými klienty
- na možnosti zlepšení vzájemné komunikace se zaměstnavateli i klienty úřadu práce
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění spokojenosti klientů úřadu práce /zaměstnavatelé,nezaměstnaní/s nabídkou služeb úřadu práce především na úrovni osobního jednání
Seznam doporučené literatury
Buchtová, B.: Nezaměstnanost-psychologický,ekonomický a sociální problém.Martin: Martinus GRADA, 2002
Kohout,J.: Rétorika - Umění mluvit a jednat s lidmi.Praha: Management Press, 2002
Kopřiva, K.: Lidský vztah jako součást profese.Praha:PORTÁL,2006
Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi.Praha:GRADA Publishing, 2003
Řezníček, I: Metody sociální práce.Praha:SLON,2000
Vymětal,J.: Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: GRADA,2008
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a bude doplňována v průběhu studia tématu.
Seznam doporučené literatury
Buchtová, B.: Nezaměstnanost-psychologický,ekonomický a sociální problém.Martin: Martinus GRADA, 2002
Kohout,J.: Rétorika - Umění mluvit a jednat s lidmi.Praha: Management Press, 2002
Kopřiva, K.: Lidský vztah jako součást profese.Praha:PORTÁL,2006
Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi.Praha:GRADA Publishing, 2003
Řezníček, I: Metody sociální práce.Praha:SLON,2000
Vymětal,J.: Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: GRADA,2008
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a bude doplňována v průběhu studia tématu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla správně
3. Prof. Mazánek: Jaká je úspěšnost umístění na trhu práce?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem