Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se zabývá
problematikou rozvodu v odborné literatuře. Popisuje význam funkční a charakteristiky dysfunkční rodiny, například formy, příčiny a důsledky selhání funkcí rodiny. Klade důraz na negativní dopady rozvodu na děti. Zhodnocuje formy pomoci dětem a jejich rodinám, které nabízí státní i nestátní instituce v ČR. Podává přehled specifické sociální a výchovné práce s dětmi a rodinami v rozvodu. Druhá, empirická část prezentuje dvě případové studie rodin s dětmi v rozvodové situaci, klientů Krizového centra pro děti a dospívající. Cílem této studie je popsat a lépe porozumět rozvodovým situacím v rodinách s dětmi a zjistit, jaké důsledky má rozvod rodičů na osobnostní rozvoj dítěte.
Anotace v angličtině
Thesis consists of two parts. The first, theoretical part deals with divorce problematic as it is presented in specialized literature. It describes importance of functional family, and characteristics of dysfunctional family environment, for example forms, antecedents and consequences of failure of family functions. Emphasis is put on negative impacts of divorce on children. It evaluates forms of help for children and its families provided by state and other non-profit organizations in the Czech Republic. It offers summary of
special social and educational work with children and their families during the course of divorce. Second, empirical part presenting two case studies of divorcing families with children, clients of The Centre for Children and Adolescents in Need. The aim of this study is description and understanding of the divorce situation in families with children and explanation of impact of divorce on children´s personality development.
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se zabývá
problematikou rozvodu v odborné literatuře. Popisuje význam funkční a charakteristiky dysfunkční rodiny, například formy, příčiny a důsledky selhání funkcí rodiny. Klade důraz na negativní dopady rozvodu na děti. Zhodnocuje formy pomoci dětem a jejich rodinám, které nabízí státní i nestátní instituce v ČR. Podává přehled specifické sociální a výchovné práce s dětmi a rodinami v rozvodu. Druhá, empirická část prezentuje dvě případové studie rodin s dětmi v rozvodové situaci, klientů Krizového centra pro děti a dospívající. Cílem této studie je popsat a lépe porozumět rozvodovým situacím v rodinách s dětmi a zjistit, jaké důsledky má rozvod rodičů na osobnostní rozvoj dítěte.
Anotace v angličtině
Thesis consists of two parts. The first, theoretical part deals with divorce problematic as it is presented in specialized literature. It describes importance of functional family, and characteristics of dysfunctional family environment, for example forms, antecedents and consequences of failure of family functions. Emphasis is put on negative impacts of divorce on children. It evaluates forms of help for children and its families provided by state and other non-profit organizations in the Czech Republic. It offers summary of
special social and educational work with children and their families during the course of divorce. Second, empirical part presenting two case studies of divorcing families with children, clients of The Centre for Children and Adolescents in Need. The aim of this study is description and understanding of the divorce situation in families with children and explanation of impact of divorce on children´s personality development.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.S vědomím těchto zásad a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena v teoretické části na popis příčin a důsledků rozvodovosti a jejího vlivu na osobnost dítěte. Cílem empirické části je ověřit tuto teorii v praxi Krizového centra pro děti a dospívající a v případových studiích rodin a dětí, upozornit na daný stav.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.S vědomím těchto zásad a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena v teoretické části na popis příčin a důsledků rozvodovosti a jejího vlivu na osobnost dítěte. Cílem empirické části je ověřit tuto teorii v praxi Krizového centra pro děti a dospívající a v případových studiích rodin a dětí, upozornit na daný stav.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Stimul (2005)
Smith, H. Děti a rozvod. Praha: Portál (2004)
Teyber, E. Děti a rozvod. Praha: Návrat domů (2007)
Warshak, R.A. Revoluce v porozvodové péči o děti. Praha: Portál (1996)
Warshak, R.A. Rozvodové jedy. Praha: Triton (2001)
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Stimul (2005)
Smith, H. Děti a rozvod. Praha: Portál (2004)
Teyber, E. Děti a rozvod. Praha: Návrat domů (2007)
Warshak, R.A. Revoluce v porozvodové péči o děti. Praha: Portál (1996)
Warshak, R.A. Rozvodové jedy. Praha: Triton (2001)
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Nedoma: Máte osobní zkušenosti s asistovaným setkáním problematických rodin? Pokud ano, popište je.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem