Bakalářská práce je změřena na hodnotovou orientace a životní spokojenost u osob ve věku střední generace ve věku 30 ? 40 let. V práci jsou teoreticky vymezeny pojmy hodnota, hodnotový systém, hodnotová orientace, rodina a životní spokojenost. Dále tato práce vymezuje pojmy střední dospělost a potřeba, charakterizuje specifické psychologické a hodnotové aspekty a uspokojování potřeb, které ve svém důsledku ovlivňují jak kvalitu života, tak i hodnotovou orientaci osob v období střední dospělosti.
V Empirickém průzkumu s využitím dotazníků zmapována a následně vyhodnocována hodnotové orientace a životní spokojenost osob ve věku střední dospělosti ve věku 30 ? 40 let s ohledem na dosažené vzdělání respondentů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on value orientation and life satisfaction people in middle-aged 30 ? 40 years. In this work are theoretical notion terms value system, value orinetation, family and life satisfaction. This thesis definies terms need and middle adulthood, characterized by specific value and psychological aspects and need, which in turn affects both the quality of life and the value orientation of people in middle adulthood.
In the emperical research using questionnaires mapped and subsequently assessed value orientation and life satisfaction of people in middle adulthood aged wiht begard to the educational attainment of respondents.
Klíčová slova
Hodnota, hodnotová orientace, hodnotový systém, životní spokojenost, střední dospělost, rodina, potřeba.
Klíčová slova v angličtině
Value, value orientation, value system, life satisfaction, middle adulthood, family, need.
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je změřena na hodnotovou orientace a životní spokojenost u osob ve věku střední generace ve věku 30 ? 40 let. V práci jsou teoreticky vymezeny pojmy hodnota, hodnotový systém, hodnotová orientace, rodina a životní spokojenost. Dále tato práce vymezuje pojmy střední dospělost a potřeba, charakterizuje specifické psychologické a hodnotové aspekty a uspokojování potřeb, které ve svém důsledku ovlivňují jak kvalitu života, tak i hodnotovou orientaci osob v období střední dospělosti.
V Empirickém průzkumu s využitím dotazníků zmapována a následně vyhodnocována hodnotové orientace a životní spokojenost osob ve věku střední dospělosti ve věku 30 ? 40 let s ohledem na dosažené vzdělání respondentů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on value orientation and life satisfaction people in middle-aged 30 ? 40 years. In this work are theoretical notion terms value system, value orinetation, family and life satisfaction. This thesis definies terms need and middle adulthood, characterized by specific value and psychological aspects and need, which in turn affects both the quality of life and the value orientation of people in middle adulthood.
In the emperical research using questionnaires mapped and subsequently assessed value orientation and life satisfaction of people in middle adulthood aged wiht begard to the educational attainment of respondents.
Klíčová slova
Hodnota, hodnotová orientace, hodnotový systém, životní spokojenost, střední dospělost, rodina, potřeba.
Klíčová slova v angličtině
Value, value orientation, value system, life satisfaction, middle adulthood, family, need.
Zásady pro vypracování
- Teoretickou analýzu ve vztahu k vymezení hodnotové orientace a životní spokojenosti osob ve věku 30 - 40 let.
- Specifikaci psychologických a především hodnotových aspektů životního období střední dospělosti.
- Teoretické vymezení problematiky hodnotové orientace a životní spokojenosti.
- Vypracování metody k zjištění hodnotové orientace a životní spokojenosti cílové skupiny osob ve věku 30 - 40 let.
- Porovnání zjištěných empirických dat na základě dosaženého vzdělání respondentů.
Zásady pro vypracování
- Teoretickou analýzu ve vztahu k vymezení hodnotové orientace a životní spokojenosti osob ve věku 30 - 40 let.
- Specifikaci psychologických a především hodnotových aspektů životního období střední dospělosti.
- Teoretické vymezení problematiky hodnotové orientace a životní spokojenosti.
- Vypracování metody k zjištění hodnotové orientace a životní spokojenosti cílové skupiny osob ve věku 30 - 40 let.
- Porovnání zjištěných empirických dat na základě dosaženého vzdělání respondentů.
Seznam doporučené literatury
Horák, J., Kapitoly z teorie výchovy: Problematika hodnot a hodnotové orientace 1.díl, Liberec, Technická univerzita, 1996
Vágnerová, M., Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří, Praha, Portál, 2000
Langmeier, J., Krejčířová, D., Vývojová psychologie, Praha, Grada, 2006
Říčan, P., Psychologie osobnosti, Obor v pohybu, Praha, Grada, 2007
Říčan, P., Cesta životem, vývojová psychologie, Praha, Portál, 2004
Dorotíková, S., Filosofie hodnot: problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: PdF UK, 1998
Linhart, J., Vodáková, A., Petrusek, M., Sociologický ústav akademie věd ČR, Velký sociologický slovník, svazek 1, Praha, Karolinum, 1996
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Horák, J., Kapitoly z teorie výchovy: Problematika hodnot a hodnotové orientace 1.díl, Liberec, Technická univerzita, 1996
Vágnerová, M., Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří, Praha, Portál, 2000
Langmeier, J., Krejčířová, D., Vývojová psychologie, Praha, Grada, 2006
Říčan, P., Psychologie osobnosti, Obor v pohybu, Praha, Grada, 2007
Říčan, P., Cesta životem, vývojová psychologie, Praha, Portál, 2004
Dorotíková, S., Filosofie hodnot: problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: PdF UK, 1998
Linhart, J., Vodáková, A., Petrusek, M., Sociologický ústav akademie věd ČR, Velký sociologický slovník, svazek 1, Praha, Karolinum, 1996
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděl výborně
3. doc. Vízdal: Jakých odborných pramenů jste užil při konstrukci Vašeho dotazníku?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
doc. Vízdal: Stručně shrňte výsledky Vašeho šetření.
- odpověděl výborně