Bakalářská práce řeší problematiku významu vizuální kultury a malířství v oblasti sociální pedagogiky. Zabývá se školou malování a vidění a předkládá návrh řešení řady sociálních a výchovných problémů prostřednictvím angažované účasti v umění a tvorbě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses to the issue of the importance of visual arts and painting in the field of social pedagogy. It deals with a school of painting and vision, and proposes solutions to a number of social and educational problems through comitted participation in the arts and creation.
Klíčová slova
vidění, malování, škola vidění, tvorba, prevence, terapie, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
vision, paiting, school of vision, prevention, craetion, therapy, social pedagogy
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce řeší problematiku významu vizuální kultury a malířství v oblasti sociální pedagogiky. Zabývá se školou malování a vidění a předkládá návrh řešení řady sociálních a výchovných problémů prostřednictvím angažované účasti v umění a tvorbě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis addresses to the issue of the importance of visual arts and painting in the field of social pedagogy. It deals with a school of painting and vision, and proposes solutions to a number of social and educational problems through comitted participation in the arts and creation.
Klíčová slova
vidění, malování, škola vidění, tvorba, prevence, terapie, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
vision, paiting, school of vision, prevention, craetion, therapy, social pedagogy
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
Vysvětlení základních pojmů.
Význam malování a vidění v sociální pedagogice.
Vysvětlení pojmů školy vidění a představení jejích základů.
Význam výtvarné činnosti jako prevence v rámci sociální pedagogiky.
Praktická část:
Malířská orientace a hledání východisek nejen pro kulturu. Význam v sociální pedagogice, zkoumání vlivu tvorby na jedince.
Obsahová analýza úvah studentů gymnázia na téma "krása" a "význam umění v životě člověka".
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
Vysvětlení základních pojmů.
Význam malování a vidění v sociální pedagogice.
Vysvětlení pojmů školy vidění a představení jejích základů.
Význam výtvarné činnosti jako prevence v rámci sociální pedagogiky.
Praktická část:
Malířská orientace a hledání východisek nejen pro kulturu. Význam v sociální pedagogice, zkoumání vlivu tvorby na jedince.
Obsahová analýza úvah studentů gymnázia na téma "krása" a "význam umění v životě člověka".
Seznam doporučené literatury
KUTRA, R. Die Schule des Sehens: Schriften zur Triadik und Ontodynamik. Franfurkt am Main: Peter Lang, 1994. ISBN 3-631-47164-5.
HELLO, E. Eseje. Praha: Trigon, 1991. ISBN 80-85320-22-3.
WELSCH, W. Naše postmoderní moderna. Praha: Zvon, 1994. ISBN 80-7113-104-0.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 1943. ISBN 978-80-7367-383-3.
CHUDÝ, Š. Základy společenských věd pro pomáhající profese. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 8073181762.
ŠVEC, V. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-547-3.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova
k otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001. ISBN: 80-7315-004-2.
NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času
pro doplňující pedagogické studium. Brno : Paido, 2002. ISBN: 80-7315-012-3.
JŮVA, V. Estetická výchova a všestranný rozvoj osobnosti. Praha: Academia, 1987. ISBN 80-85931-12-5.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2009. ISBN: 978-80-7367-485-4.
Seznam doporučené literatury
KUTRA, R. Die Schule des Sehens: Schriften zur Triadik und Ontodynamik. Franfurkt am Main: Peter Lang, 1994. ISBN 3-631-47164-5.
HELLO, E. Eseje. Praha: Trigon, 1991. ISBN 80-85320-22-3.
WELSCH, W. Naše postmoderní moderna. Praha: Zvon, 1994. ISBN 80-7113-104-0.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 1943. ISBN 978-80-7367-383-3.
CHUDÝ, Š. Základy společenských věd pro pomáhající profese. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 8073181762.
ŠVEC, V. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-547-3.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova
k otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001. ISBN: 80-7315-004-2.
NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času
pro doplňující pedagogické studium. Brno : Paido, 2002. ISBN: 80-7315-012-3.
JŮVA, V. Estetická výchova a všestranný rozvoj osobnosti. Praha: Academia, 1987. ISBN 80-85931-12-5.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2009. ISBN: 978-80-7367-485-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Pokuste se vyjádřit svůj názor na to, jak lze uvedenou metodu využít v dalších oblastech působení sociální pedagogiky - Mgr. J. Hladík, Ph.D.
2. Ve Shrnutí práce uvádíte, že výzkum prostřednictvím úvah a následné analýzy byl přínosný pro vás i pro studenty. Můžete to při obhajobě specifikovat? - Mgr. J. Hladík, Ph.D.
3. Jakým způsobem by mohla být v rámci Vašeho výzkumu provedena triangulace? - Mgr. P. Andrysová, Ph.D.
4. Lze Váš výzkumný soubor 45 studentů považovat za reprezentativní vzorek? Jaká pravidla by pak platila pro zobecnění výsledků výzkumu? - Mgr. P. Andrysová, Ph.D.
5. Jaký přínos a spojitost s prací sociálního pedagoga spatřujete v získaných výsledcích výzkumu? - Mgr. P. Andrysová, Ph.D.