V úvodní části definuji tři hypotézy a čtyři cíle práce.
V teoretické části je definován pojem celebrita, marketingová komunikace, marketingový mix, komunikační mix, segmentace, targeting, positioning a marketingový výzkum. Je vysvětlen rozdíl mezi mluvčím a doporučovatelem značky a dále jsou popsány zásady pro správnou volbu a účinkování celebrit v reklamě.
Praktickou část tvoří vyhodnocení výzkumu na téma: Přínos celebrit pro public relations OC Europark (2009), dále je řešen význam celebrit pro politický marketing a typologie celebrit.
Projektová (návrhová) část je shrnutím zjištěných poznatků z teoretické a analytické části a obsahuje doporučení a návrhy řešení budoucí role celebrit v marketingových komunikacích. V závěrečné části jsou vyhodnoceny hypotézy.
Anotace v angličtině
The introduction part defines three hypotheses and four goals of the work.
The theoretical part deals with definition of terms celebrity, marketing communication, marketing mix, communication mix, market segmentation, targeting, positioning and marketing research. It offers an explanation of difference between a spokes person and a mark endorser and it also provides principles for the correct choice of celebrities and their performance in advertisment.
The analysis part provides the evaluation of the research based on topic: "Celebrities´s con-tribution to public relations in Europark (2009)". It also deals with importance of celebrities for the political marketing, celebrity typologie.
The project (suggestion) part summarizes proven evidence from both theoretical and analy-sis parts, and also involves recommendation and suggestions for solving the future role of celebrities in marketing communications.
The final part evaluates the hypotheses.
Celebrity, marketing communication, marketing mix, communication mix, market segmentation, targeting, positioning, marketing research, spokes person, mark endorser, celebrity typologie, political marketing
Rozsah průvodní práce
114
Jazyk
CZ
Anotace
V úvodní části definuji tři hypotézy a čtyři cíle práce.
V teoretické části je definován pojem celebrita, marketingová komunikace, marketingový mix, komunikační mix, segmentace, targeting, positioning a marketingový výzkum. Je vysvětlen rozdíl mezi mluvčím a doporučovatelem značky a dále jsou popsány zásady pro správnou volbu a účinkování celebrit v reklamě.
Praktickou část tvoří vyhodnocení výzkumu na téma: Přínos celebrit pro public relations OC Europark (2009), dále je řešen význam celebrit pro politický marketing a typologie celebrit.
Projektová (návrhová) část je shrnutím zjištěných poznatků z teoretické a analytické části a obsahuje doporučení a návrhy řešení budoucí role celebrit v marketingových komunikacích. V závěrečné části jsou vyhodnoceny hypotézy.
Anotace v angličtině
The introduction part defines three hypotheses and four goals of the work.
The theoretical part deals with definition of terms celebrity, marketing communication, marketing mix, communication mix, market segmentation, targeting, positioning and marketing research. It offers an explanation of difference between a spokes person and a mark endorser and it also provides principles for the correct choice of celebrities and their performance in advertisment.
The analysis part provides the evaluation of the research based on topic: "Celebrities´s con-tribution to public relations in Europark (2009)". It also deals with importance of celebrities for the political marketing, celebrity typologie.
The project (suggestion) part summarizes proven evidence from both theoretical and analy-sis parts, and also involves recommendation and suggestions for solving the future role of celebrities in marketing communications.
The final part evaluates the hypotheses.
Celebrity, marketing communication, marketing mix, communication mix, market segmentation, targeting, positioning, marketing research, spokes person, mark endorser, celebrity typologie, political marketing
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody.
2. Zpracujte literární prameny zabývající se problematikou celebrit v marketingových komunikacích, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat.
3. Realizujte anketu na téma: Přínos celebrit reklamě 2009 a porovnejte její výsledky s výsledky obdobné ankety z roku 2007.
4. S využitím vědeckých metod analyzujte významné reklamní kampaně s celebritami dle zvolených kritérií a vytvořte typologii celebrit v českých marketingových komunikacích.
5. S využitím získaných výsledků ověřte platnost pracovních hypotéz, navrhněte nová řešení a zhodnoťte splnění cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody.
2. Zpracujte literární prameny zabývající se problematikou celebrit v marketingových komunikacích, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat.
3. Realizujte anketu na téma: Přínos celebrit reklamě 2009 a porovnejte její výsledky s výsledky obdobné ankety z roku 2007.
4. S využitím vědeckých metod analyzujte významné reklamní kampaně s celebritami dle zvolených kritérií a vytvořte typologii celebrit v českých marketingových komunikacích.
5. S využitím získaných výsledků ověřte platnost pracovních hypotéz, navrhněte nová řešení a zhodnoťte splnění cílů práce.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing management. 3. vyd., Victoria Publishing 1997. Počet stran 789. ISBN 80-85605-08-2
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M.,VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1
TELLIS, GERARD J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2000. Počet stran 620. ISBN 80-7169-997-7
TOMAN, M. Intuitivní reklama. 1. vyd. Praha, Management Press 2006. Počet stran 250. ISBN80-7261-139-9
ZYMAN, S. &61478; BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji doposud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 255. ISBN 80-7261-107-0
ZYMAN, S. Konec marketingu, jak jsme jei doposud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2005. Počet stran 214. ISBN 80-7261-134-8
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2.vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 264. ISBN 80-247-0402-1
HOPKINS, C. Můj život v reklamě. Pardubice, Filip Trend Publishinng 2003. Počet stran 2O7. ISBN 80-86282-25-2
POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Realtions a media relations. 1. vyd. Praha, Computer Press 2002. Počet stran 153. ISBN 80-7226-823-6
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing management. 3. vyd., Victoria Publishing 1997. Počet stran 789. ISBN 80-85605-08-2
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M.,VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1
TELLIS, GERARD J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2000. Počet stran 620. ISBN 80-7169-997-7
TOMAN, M. Intuitivní reklama. 1. vyd. Praha, Management Press 2006. Počet stran 250. ISBN80-7261-139-9
ZYMAN, S. &61478; BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji doposud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 255. ISBN 80-7261-107-0
ZYMAN, S. Konec marketingu, jak jsme jei doposud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2005. Počet stran 214. ISBN 80-7261-134-8
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2.vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 264. ISBN 80-247-0402-1
HOPKINS, C. Můj život v reklamě. Pardubice, Filip Trend Publishinng 2003. Počet stran 2O7. ISBN 80-86282-25-2
POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Realtions a media relations. 1. vyd. Praha, Computer Press 2002. Počet stran 153. ISBN 80-7226-823-6