Práce se zabývala záškoláctvím jako sociálně patologickým jevem se zaměřením na příčiny záškoláctví v rodině a ve škole. Vlastní šetření bylo prováděno na vybrané základní škole a gymnáziu. Byly zkoumány příčiny záškoláctví, podíl chlapců a dívek mezi záškoláky a na gymnáziu také jaký vliv měla blížící se maturita na záškoláctví. Zjištěné poznatky mohou být využity pracovníky ve školství a dalších oborech pracujících s mládeží.
Anotace v angličtině
Thesis work dealt with záškoláctví as socio-pathological phenomenon, focusing on the causes of truancy in the family and at the school. The actual survey was carried out at selected primary school and grammar school. The causes of truancy, the proportion of boys and girls among the truants and at the grammar school also the upcoming graduation´s impact of truancy were investigated. Of findings can be used in staff education and other fields working with youth.
Práce se zabývala záškoláctvím jako sociálně patologickým jevem se zaměřením na příčiny záškoláctví v rodině a ve škole. Vlastní šetření bylo prováděno na vybrané základní škole a gymnáziu. Byly zkoumány příčiny záškoláctví, podíl chlapců a dívek mezi záškoláky a na gymnáziu také jaký vliv měla blížící se maturita na záškoláctví. Zjištěné poznatky mohou být využity pracovníky ve školství a dalších oborech pracujících s mládeží.
Anotace v angličtině
Thesis work dealt with záškoláctví as socio-pathological phenomenon, focusing on the causes of truancy in the family and at the school. The actual survey was carried out at selected primary school and grammar school. The causes of truancy, the proportion of boys and girls among the truants and at the grammar school also the upcoming graduation´s impact of truancy were investigated. Of findings can be used in staff education and other fields working with youth.
Cíl: zjištění současných příčin záškoláctví jako patologického jevu
Metody: Studium literatury
Kvantitativní výzkum - dotazník ZŠ a SŠ
Analýza
Vyhodnocení příčin v rodině x ve škole
Porovnání ZŠ x SŠ
Možnosti řešení a intervence
Zásady pro vypracování
Cíl: zjištění současných příčin záškoláctví jako patologického jevu
Metody: Studium literatury
Kvantitativní výzkum - dotazník ZŠ a SŠ
Analýza
Vyhodnocení příčin v rodině x ve škole
Porovnání ZŠ x SŠ
Možnosti řešení a intervence
Seznam doporučené literatury
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. j. 10194/2002-14 ze dne 11. března 2002
Kyriacov, Chris, Řešení výchovných problémů ve škole, Portál 2005
Radce učitele, nakl. Dr. Josef Raabe, 2002
Kolář, Zdeněk, Vyučování jako dialog, 2007
Elliot, Julian, Dítě v nesnázích, Grada 2002
Bieliková, Marcela, Záškoláctví a jeho príčiny vo vybraných okresoch SR, 2002
Seznam doporučené literatury
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. j. 10194/2002-14 ze dne 11. března 2002
Kyriacov, Chris, Řešení výchovných problémů ve škole, Portál 2005
Radce učitele, nakl. Dr. Josef Raabe, 2002
Kolář, Zdeněk, Vyučování jako dialog, 2007
Elliot, Julian, Dítě v nesnázích, Grada 2002
Bieliková, Marcela, Záškoláctví a jeho príčiny vo vybraných okresoch SR, 2002