Tato práce si klade za cíl relativně seriózně zmapovat volnočasové preference u dnešních adolescentů v Pohořelicích.Věnuje se především pojmu volný čas, různým pohledům na volný čas, období adolescence ve vývoji dítěte, pedagogice volného času a zejména institucím podílejícím se na výchově mimo vyučování v Pohořelicích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to map out a relatively respectable leisure preferences of today's adolescents in Pohořelice. He specializes in mainly the concept of leisure time, different perspectives on leisure, adolescence in child development, pedagogy of leisure time, and in particular institutions involved in after-school education in Pohořelice.
Klíčová slova
Volný čas, zájmové vzdělávání, mimoškolní výchova, zážitková pedagogika, pedagogika volného času, adolescenti, adaptační program, pedagog volného času, základní škola, středisko volného času, cílová skupina, sociálně patologické jevy.
Klíčová slova v angličtině
Leisure, leisure education, after-school education, experiential learning, pedagogy of leisure time, adolescents, adaptive program, free time teacher, primary school, leisure center, target group, socially pathological phenomena.
Rozsah průvodní práce
43 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si klade za cíl relativně seriózně zmapovat volnočasové preference u dnešních adolescentů v Pohořelicích.Věnuje se především pojmu volný čas, různým pohledům na volný čas, období adolescence ve vývoji dítěte, pedagogice volného času a zejména institucím podílejícím se na výchově mimo vyučování v Pohořelicích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to map out a relatively respectable leisure preferences of today's adolescents in Pohořelice. He specializes in mainly the concept of leisure time, different perspectives on leisure, adolescence in child development, pedagogy of leisure time, and in particular institutions involved in after-school education in Pohořelice.
Klíčová slova
Volný čas, zájmové vzdělávání, mimoškolní výchova, zážitková pedagogika, pedagogika volného času, adolescenti, adaptační program, pedagog volného času, základní škola, středisko volného času, cílová skupina, sociálně patologické jevy.
Klíčová slova v angličtině
Leisure, leisure education, after-school education, experiential learning, pedagogy of leisure time, adolescents, adaptive program, free time teacher, primary school, leisure center, target group, socially pathological phenomena.
Zásady pro vypracování
Základním obsahem práce budou uvedené pojmy: adolescence, volný čas, neformální vzdělávání, spontání aktivity, patologické formy trávení volného času, preference adolescentů. Budu usilovat o zjištění potřeb, zájmů, oblastí a oborů, které dospívající mládež preferuje. Sběr empirických dat bude probíhat formou kvantitativního výzkumu na reprezentativním vzorku mládeže. Výsledky výzkumu budu konfrontovat s odbornou pedagogickou a sociologickou literaturou. Hlavním cílem mé bakalářské práce je zmapování zájmů a preferencí adolescentů v souvislosti s vytvořením adekvátní nabídky neformálních aktivit nabízených volnočasovým střediskem.
Zásady pro vypracování
Základním obsahem práce budou uvedené pojmy: adolescence, volný čas, neformální vzdělávání, spontání aktivity, patologické formy trávení volného času, preference adolescentů. Budu usilovat o zjištění potřeb, zájmů, oblastí a oborů, které dospívající mládež preferuje. Sběr empirických dat bude probíhat formou kvantitativního výzkumu na reprezentativním vzorku mládeže. Výsledky výzkumu budu konfrontovat s odbornou pedagogickou a sociologickou literaturou. Hlavním cílem mé bakalářské práce je zmapování zájmů a preferencí adolescentů v souvislosti s vytvořením adekvátní nabídky neformálních aktivit nabízených volnočasovým střediskem.
Seznam doporučené literatury
Hájek, B. Děti, vedoucí, volný čas. 1. vydání. Praha: IDM MŠMT, 2004
Hofbauer, B. Děti, mládež a volný čas. 1. vydání. Praha: Portál, 2004
Pávková, J. Pedagogika volného času. 3. vydání. Brno: Print-Typia, 2001
Spousta, V. Teoretické základy výchovy ve volném čase. 1. vydání. Masarykova univerzita, 1994
Langer, S. Mládež problémová, její typy a možnosti uplatnění. 1. vydání. Hradec Králové: Kotva 1994
Seznam doporučené literatury
Hájek, B. Děti, vedoucí, volný čas. 1. vydání. Praha: IDM MŠMT, 2004
Hofbauer, B. Děti, mládež a volný čas. 1. vydání. Praha: Portál, 2004
Pávková, J. Pedagogika volného času. 3. vydání. Brno: Print-Typia, 2001
Spousta, V. Teoretické základy výchovy ve volném čase. 1. vydání. Masarykova univerzita, 1994
Langer, S. Mládež problémová, její typy a možnosti uplatnění. 1. vydání. Hradec Králové: Kotva 1994