Bakalářská práce ?Specifika komunikace osob se specifickými potřebami? se zabývá specifiky komunikační kompetencí osob se specificky narušeným vývojem řeči. Teoretická část vymezuje obecně pojem komunikace, zabývá se narušenou komunikační schopností, zaměřuje se na problematiku mentální retardace a narušenou komunikační schopnost u osob s mentální retardací a možností intervence. Zaměřuje se na rozdílnost pobytu mentálně retardovaných osob v rodině a v ústavním zařízení a jeho vliv na tyto osoby. Prostřednictvím kasuistik praktická část analyzuje komunikační kompetence osob s mentální retardací a hodnotí možnosti transformace osob s mentální retardací mezi zdravé jedince.
Anotace v angličtině
The thesis ?Communication Specifics of People with Special Needs? describes the specifics of communication competence of people who have got uniquely distorted their speech development. Theoretical part defines in general the conception of communication and concerns on distorted communicational ability of people with mental retardation and possibility of intervention. It is focused on the difference between stay of the mentally retarded people in the family and in the constitutional facility and its influence on such people. The practical part trough casuistry analyses communication competence of the persons with Cephalonia and evaluates possibilities of transformation of such persons between healthy populations.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence, mentální retardace, alternativní a augmentativní komunikace, sociální zařízení, symptomatická porucha řeči, osoba se specifickými potřebami
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication skills/ability, communication disorder, logopedics intercession, mental retardation, alternative and augmentative communication, public assistance facility, social facilities , symptomatic speech disorder, persons with special needs..
Rozsah průvodní práce
55 s., 6 s. příloh obr.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Specifika komunikace osob se specifickými potřebami? se zabývá specifiky komunikační kompetencí osob se specificky narušeným vývojem řeči. Teoretická část vymezuje obecně pojem komunikace, zabývá se narušenou komunikační schopností, zaměřuje se na problematiku mentální retardace a narušenou komunikační schopnost u osob s mentální retardací a možností intervence. Zaměřuje se na rozdílnost pobytu mentálně retardovaných osob v rodině a v ústavním zařízení a jeho vliv na tyto osoby. Prostřednictvím kasuistik praktická část analyzuje komunikační kompetence osob s mentální retardací a hodnotí možnosti transformace osob s mentální retardací mezi zdravé jedince.
Anotace v angličtině
The thesis ?Communication Specifics of People with Special Needs? describes the specifics of communication competence of people who have got uniquely distorted their speech development. Theoretical part defines in general the conception of communication and concerns on distorted communicational ability of people with mental retardation and possibility of intervention. It is focused on the difference between stay of the mentally retarded people in the family and in the constitutional facility and its influence on such people. The practical part trough casuistry analyses communication competence of the persons with Cephalonia and evaluates possibilities of transformation of such persons between healthy populations.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence, mentální retardace, alternativní a augmentativní komunikace, sociální zařízení, symptomatická porucha řeči, osoba se specifickými potřebami
Klíčová slova v angličtině
Communication, communication skills/ability, communication disorder, logopedics intercession, mental retardation, alternative and augmentative communication, public assistance facility, social facilities , symptomatic speech disorder, persons with special needs..
Zásady pro vypracování
Pojednat všeobecně o problematice komunikace.
Vymezit mentální postižení a vývoj komunikačních schopností u mentálně retardovaných.Symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných.
Navrhnout možnosti socializace mentálně retardovaných s poruchou komunikace.
Vlastní výzkum.Cílem je objasnit příčiny problémů komunikací mezi mentálně retardovanými a zdravými lidmi.Navrhnout řešení tohoto problému.
Zásady pro vypracování
Pojednat všeobecně o problematice komunikace.
Vymezit mentální postižení a vývoj komunikačních schopností u mentálně retardovaných.Symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných.
Navrhnout možnosti socializace mentálně retardovaných s poruchou komunikace.
Vlastní výzkum.Cílem je objasnit příčiny problémů komunikací mezi mentálně retardovanými a zdravými lidmi.Navrhnout řešení tohoto problému.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada,2006.ISBN 80-247-1110-9
KLENKOVÁ, J. Logopedie. In PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky.2.,rozš. a přeprac.vyd. Brno: Paido, 2006 ISBN 80-7315-120-0
VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika.Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada,2006.ISBN 80-247-1110-9
KLENKOVÁ, J. Logopedie. In PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky.2.,rozš. a přeprac.vyd. Brno: Paido, 2006 ISBN 80-7315-120-0
VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika.Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9