Bakalářská práce ve své první části charakterizuje předškolní věk, vývojové změny v tomto věku, pojetí pohádky dítětem předškolního věku. Následující kapitola je věnována morálnímu vývoji dítěte, faktorům a metodám, které se podílejí na jeho změnách. Poukazuje na důležitost morálního vývoje vzhledem k začlenění se dítěte do společnosti. Další kapitola pojednává o pohádce, jako jednom z mnoha prvků, které přispívají k ovlivnění morálního vývoje dítěte. Je zde popsán vliv jednání pohádkových postav na chování dítěte. Jednou z podkapitol je také pojednání o využití pohádky jako motivačního prvku v mateřské škole. Závěrečná kapitola popisuje poznatky zjištěné prostřednictvím rozhovorů s dětmi a analýzou textů pohádek. Popisuje průběh výzkumu, použité metody. Obsahuje informace týkající se vlivu pohádkových postav na chování dítěte a pojednává o morálních prvcích, které pohádky obsahují.
Anotace v angličtině
In its first part the bachelor paper characterizes preschool age, developmental changes in this age and interpretation of fairy tales by preschool aged children. Following chapter aims at moral development of a child, factors and methods that participate on developmental changes. It shows the importance of moral development relative to child?s inclusion into society. Next chapter talks of fairy tale as one of the items that contributes to the child?s moral development. There is described the influence of fairy tale characters behavior to children?s behavior. One of the chapters also mentions the usage of fairy tales as motivation factor in preschool education. Last chapter describes information that was collected from personal discussions with children and fairy tales text analyses. Describes progress of research and used methods. Mentions the effects of fairy tale characters on children behavior and deals with moral elements that are present in fairy tales.
Klíčová slova
Metody morálního vývoje, morální vývoj, pohádka, pohádkové postavy, předškolní věk.
Klíčová slova v angličtině
Methods of moral development, moral development, fairy tales, fairy tales character, preschool age.
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ve své první části charakterizuje předškolní věk, vývojové změny v tomto věku, pojetí pohádky dítětem předškolního věku. Následující kapitola je věnována morálnímu vývoji dítěte, faktorům a metodám, které se podílejí na jeho změnách. Poukazuje na důležitost morálního vývoje vzhledem k začlenění se dítěte do společnosti. Další kapitola pojednává o pohádce, jako jednom z mnoha prvků, které přispívají k ovlivnění morálního vývoje dítěte. Je zde popsán vliv jednání pohádkových postav na chování dítěte. Jednou z podkapitol je také pojednání o využití pohádky jako motivačního prvku v mateřské škole. Závěrečná kapitola popisuje poznatky zjištěné prostřednictvím rozhovorů s dětmi a analýzou textů pohádek. Popisuje průběh výzkumu, použité metody. Obsahuje informace týkající se vlivu pohádkových postav na chování dítěte a pojednává o morálních prvcích, které pohádky obsahují.
Anotace v angličtině
In its first part the bachelor paper characterizes preschool age, developmental changes in this age and interpretation of fairy tales by preschool aged children. Following chapter aims at moral development of a child, factors and methods that participate on developmental changes. It shows the importance of moral development relative to child?s inclusion into society. Next chapter talks of fairy tale as one of the items that contributes to the child?s moral development. There is described the influence of fairy tale characters behavior to children?s behavior. One of the chapters also mentions the usage of fairy tales as motivation factor in preschool education. Last chapter describes information that was collected from personal discussions with children and fairy tales text analyses. Describes progress of research and used methods. Mentions the effects of fairy tale characters on children behavior and deals with moral elements that are present in fairy tales.
Klíčová slova
Metody morálního vývoje, morální vývoj, pohádka, pohádkové postavy, předškolní věk.
Klíčová slova v angličtině
Methods of moral development, moral development, fairy tales, fairy tales character, preschool age.
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
V bakalářské práci se budu zabývat jednotlivými obdobími vývoje dítěte, blíže pak morálním vývojem dítěte. Zaměřím se na využití pohádek při podpoře morálního rozvoje. U pohádek se budu zajímat o jejich obsah, kladný a záporný vliv pohádek při výchově dětí, jejich morálního cítění.
Praktická část:
Provedu analýzu některých pohádek a zaměřím se na jejich vliv při morálním vývoji dítěte (v jedné oblasti morálního vývoje dítěte).
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
V bakalářské práci se budu zabývat jednotlivými obdobími vývoje dítěte, blíže pak morálním vývojem dítěte. Zaměřím se na využití pohádek při podpoře morálního rozvoje. U pohádek se budu zajímat o jejich obsah, kladný a záporný vliv pohádek při výchově dětí, jejich morálního cítění.
Praktická část:
Provedu analýzu některých pohádek a zaměřím se na jejich vliv při morálním vývoji dítěte (v jedné oblasti morálního vývoje dítěte).