Tato bakalářská práce je věnována novému směru, který se stal oblíbeným u řady adolescentů a informační média mu věnovala zvýšenou pozornost. Tato subkultura, nazývaná EMO, má řadu svých odpůrců i zastánců, a to díky spojování se sebepoškozujícím jednáním adolescentů. Cílem této bakalářské práce bylo získat informace od samotných adolescentů a i z řad odborníků, kteří by informace podané médii upřesnily.
EMO styl je zde představen především jako hudební styl zaměřený na vyjadřování pocitů, které jsou negativní i pozitivní. Spojování subkultury EMO se sebepoškozováním není adekvátní a opodstatněné, jak vyplynulo z rozhovorů s adolescenty i odborných článků.
Dnešní adolescenti jsou vychováváni k demokratickému vyjadřování názorů a názorové toleranci a tato snaha se projevuje v jejich otevřenosti a přístupnosti jiným názorům.
Anotace v angličtině
This bachelor exampaper is dedecated to a new course, which became popular with a lot of adolescents and informatice media, which gave it a special meaning. This subculture called EMO has opponents and supporters, and this is linked to self damaging actions of adolescents. The aein of this exam paper is to find out information from both adolescents and profesionals, which would make clearer the information for the media.
EMO style is introduced here mainly as music style with expressions of feelings, both negative and positive. Linking subcultures with selfharmig EMO is not adequet anf duly justified, which emergal from interview with the adolescents and from the exam paper.
Todays adolescents upbringing is with democratic opinions and tolerance, and this effort is expressed by thein openess and approach to defferent veiws.
Klíčová slova
Adolescence, fyzické změny, psychické změny, sekulární akcelerace, názorová vyspělost, názory a postoje, hodnotová orientace, výchovný styl, funkce rodiny, vrstevnická skupina, kultura, subkultura, EMO, sebepoškozování.
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, physical changes, mental changes, secular accelerations, adult outlook, opinions and positions, value orientation, educatorial style, function of family, peer group, culture, subculture, EMO, selfharming.
Rozsah průvodní práce
50 s. (80238 znaků), 2 s. obr.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je věnována novému směru, který se stal oblíbeným u řady adolescentů a informační média mu věnovala zvýšenou pozornost. Tato subkultura, nazývaná EMO, má řadu svých odpůrců i zastánců, a to díky spojování se sebepoškozujícím jednáním adolescentů. Cílem této bakalářské práce bylo získat informace od samotných adolescentů a i z řad odborníků, kteří by informace podané médii upřesnily.
EMO styl je zde představen především jako hudební styl zaměřený na vyjadřování pocitů, které jsou negativní i pozitivní. Spojování subkultury EMO se sebepoškozováním není adekvátní a opodstatněné, jak vyplynulo z rozhovorů s adolescenty i odborných článků.
Dnešní adolescenti jsou vychováváni k demokratickému vyjadřování názorů a názorové toleranci a tato snaha se projevuje v jejich otevřenosti a přístupnosti jiným názorům.
Anotace v angličtině
This bachelor exampaper is dedecated to a new course, which became popular with a lot of adolescents and informatice media, which gave it a special meaning. This subculture called EMO has opponents and supporters, and this is linked to self damaging actions of adolescents. The aein of this exam paper is to find out information from both adolescents and profesionals, which would make clearer the information for the media.
EMO style is introduced here mainly as music style with expressions of feelings, both negative and positive. Linking subcultures with selfharmig EMO is not adequet anf duly justified, which emergal from interview with the adolescents and from the exam paper.
Todays adolescents upbringing is with democratic opinions and tolerance, and this effort is expressed by thein openess and approach to defferent veiws.
Klíčová slova
Adolescence, fyzické změny, psychické změny, sekulární akcelerace, názorová vyspělost, názory a postoje, hodnotová orientace, výchovný styl, funkce rodiny, vrstevnická skupina, kultura, subkultura, EMO, sebepoškozování.
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, physical changes, mental changes, secular accelerations, adult outlook, opinions and positions, value orientation, educatorial style, function of family, peer group, culture, subculture, EMO, selfharming.
Zásady pro vypracování
-jasně formulovaný cíl a způsob jeho dosažení
-korektní zacházení s pojmy
-uvádění odkazů na použitou literaturu
Zásady pro vypracování
-jasně formulovaný cíl a způsob jeho dosažení
-korektní zacházení s pojmy
-uvádění odkazů na použitou literaturu
Seznam doporučené literatury
Heider, D. EMO generace smutných teenagerů, Psychologie dnes 2.7.2008, str. 40
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky, Portál, 2008
Macek, P. Adolescence, Portál, 2003
Train, A. Nejčastější poruchy chování dětí, Portál 2001
Seznam doporučené literatury
Heider, D. EMO generace smutných teenagerů, Psychologie dnes 2.7.2008, str. 40
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky, Portál, 2008
Macek, P. Adolescence, Portál, 2003
Train, A. Nejčastější poruchy chování dětí, Portál 2001