Bakalářská práce pojednává o pozitivním vlivu canisterapie na rozvoj sociálně-psychologických dovedností dítěte. Objasňuje úlohu jednotlivých činitelů, kteří se na canisterapii podílejí a odhaluje podmínky (okolnosti), za nichž má canisterapie největší vliv na rozvíjení sociálně-psychologických dovedností dětí. Práce je určena všem, kteří se chtějí něco dozvědět o canisterapii, mají rádi zvířata a mají zájem se podílet na řešení daného problému.
Anotace v angličtině
Canisterapie, The thesis deals with the positive impact of animal assisted therapy on the development of social-psychological skills of the child. Clarifying the role of various actors who participate in canistherapy and reveals the conditions (circumstances) under which the canistherapy have greatest impact on the promotion of social-psychological skills of children. Work is intended for all who want to learn about canistherapy, they love animals and want to participate in solving the problem.
canisterapeut, dítě, pes, postižení, sociální pedagogika, sociálně-psychologické dovednosti, terapie.
Klíčová slova
Canisterapie, canisterapeut, dítě, pes, postižení, sociální pedagogika, sociálně-psychologické dovednosti, terapie.
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, canisterapeut, child, dog, handicap, social pedagogy, social-psychology skills, therapy.
Rozsah průvodní práce
50 s., 1 s. obr.příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o pozitivním vlivu canisterapie na rozvoj sociálně-psychologických dovedností dítěte. Objasňuje úlohu jednotlivých činitelů, kteří se na canisterapii podílejí a odhaluje podmínky (okolnosti), za nichž má canisterapie největší vliv na rozvíjení sociálně-psychologických dovedností dětí. Práce je určena všem, kteří se chtějí něco dozvědět o canisterapii, mají rádi zvířata a mají zájem se podílet na řešení daného problému.
Anotace v angličtině
Canisterapie, The thesis deals with the positive impact of animal assisted therapy on the development of social-psychological skills of the child. Clarifying the role of various actors who participate in canistherapy and reveals the conditions (circumstances) under which the canistherapy have greatest impact on the promotion of social-psychological skills of children. Work is intended for all who want to learn about canistherapy, they love animals and want to participate in solving the problem.
canisterapeut, dítě, pes, postižení, sociální pedagogika, sociálně-psychologické dovednosti, terapie.
Klíčová slova
Canisterapie, canisterapeut, dítě, pes, postižení, sociální pedagogika, sociálně-psychologické dovednosti, terapie.
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, canisterapeut, child, dog, handicap, social pedagogy, social-psychology skills, therapy.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude objasnění úlohy a funkce canisterapie při rozvíjení sociálně-psychologických dovedností dětí, které canisterapii navštěvují. Po prostudování odborné literatury provede autorka bakalářské práce kvalitativní výzkum názorů a zkušeností canisterapeutů s cílem zjistit, kteří činitelé se podílejí na terapeutickém účinku canisterapie. Získaná data budou analyzována a interpretována ve vztahovém rámci sociální pedagogiky.
Cíle, které mají být dosaženy:
Cílem bude objasnění úlohy jednotlivých činitelů, kteří se na canisterapii podílejí a odhalení podmínek (okolností), za nichž má canisterapie největší vliv na rozvíjení sociálně-psychologických dovedností dětí.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude objasnění úlohy a funkce canisterapie při rozvíjení sociálně-psychologických dovedností dětí, které canisterapii navštěvují. Po prostudování odborné literatury provede autorka bakalářské práce kvalitativní výzkum názorů a zkušeností canisterapeutů s cílem zjistit, kteří činitelé se podílejí na terapeutickém účinku canisterapie. Získaná data budou analyzována a interpretována ve vztahovém rámci sociální pedagogiky.
Cíle, které mají být dosaženy:
Cílem bude objasnění úlohy jednotlivých činitelů, kteří se na canisterapii podílejí a odhalení podmínek (okolností), za nichž má canisterapie největší vliv na rozvíjení sociálně-psychologických dovedností dětí.
Seznam doporučené literatury
Dissman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002.
Hendl, J. Úvod do kvalitativního výzkumu.Praha: Karolinum, 2005.
Galajdová, L. Pes lékařem lidské duše aneb canisterapie. Praha: GRADA, 1999.
Kolektiv autorů. Povídání o canisterapii. Vyškov: Sdružení pro pomoc zdravotně postižených ve Vyškově, 2000.
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese: variabilita a patologie lidské psychiky. Druhé vydání. Praha: Portál, 2000.
Seznam doporučené literatury
Dissman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002.
Hendl, J. Úvod do kvalitativního výzkumu.Praha: Karolinum, 2005.
Galajdová, L. Pes lékařem lidské duše aneb canisterapie. Praha: GRADA, 1999.
Kolektiv autorů. Povídání o canisterapii. Vyškov: Sdružení pro pomoc zdravotně postižených ve Vyškově, 2000.
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese: variabilita a patologie lidské psychiky. Druhé vydání. Praha: Portál, 2000.