Práce se zabývá porovnáním nákupního chování v České republice a Norsku při koupi out-doorových produktů. V teoretické části vymezuji problematiku kulturních odlišností a jejich vliv na nákupní chování. V praktické části vyhodnocuji výsledky šetření, který probíhal v ČR a Norsku a taktéž zkoumám vzájemné závislosti získaných dat. V části praktické navr-huji, jak zlepšit tržní pozici firmy Hudysport a.s.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the comparison shopping behavior in the Czech Republic and in Norway for the purchase of outdoor products. In the theoretical part I describe the problems of cultural differences and their influence on shopping behavior. In the practical part I analyze the results of the investigation which took place in the Czech Republic and Norway and I also recognize interdependence of the data obtained. In the practical part I propose to im-prove market position of Hudysport a.s. company.
Klíčová slova
outdoor, sport, Hudysport, Norsko, nákupní chování, kulturní dimenze
Klíčová slova v angličtině
outdoor, sport, Hudysport, Norway, shopping behavior, cultural dimensions
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá porovnáním nákupního chování v České republice a Norsku při koupi out-doorových produktů. V teoretické části vymezuji problematiku kulturních odlišností a jejich vliv na nákupní chování. V praktické části vyhodnocuji výsledky šetření, který probíhal v ČR a Norsku a taktéž zkoumám vzájemné závislosti získaných dat. V části praktické navr-huji, jak zlepšit tržní pozici firmy Hudysport a.s.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the comparison shopping behavior in the Czech Republic and in Norway for the purchase of outdoor products. In the theoretical part I describe the problems of cultural differences and their influence on shopping behavior. In the practical part I analyze the results of the investigation which took place in the Czech Republic and Norway and I also recognize interdependence of the data obtained. In the practical part I propose to im-prove market position of Hudysport a.s. company.
Klíčová slova
outdoor, sport, Hudysport, Norsko, nákupní chování, kulturní dimenze
Klíčová slova v angličtině
outdoor, sport, Hudysport, Norway, shopping behavior, cultural dimensions
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o nákupním rozhodování a mapující odlišnosti jednotlivých kultur, pokuste se však vyhnout prostému opisu teorie a pouček.
2. Zmapujte hlavní výrobce a prodejce outdoorového vybavení v obou zemích, jejichž produktů se týká téma práce.
3. Zpracujte analýzu nákupního rozhodování v segmentu outdoorového vybavení v České republice a v Norsku.
4. Srovnejte a zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry v čem se jednotlivé národnosti liší a navrhněte uplatnění zjištěných poznatků v domácím prostředí.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o nákupním rozhodování a mapující odlišnosti jednotlivých kultur, pokuste se však vyhnout prostému opisu teorie a pouček.
2. Zmapujte hlavní výrobce a prodejce outdoorového vybavení v obou zemích, jejichž produktů se týká téma práce.
3. Zpracujte analýzu nákupního rozhodování v segmentu outdoorového vybavení v České republice a v Norsku.
4. Srovnejte a zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry v čem se jednotlivé národnosti liší a navrhněte uplatnění zjištěných poznatků v domácím prostředí.
Seznam doporučené literatury
KOTLER P. Marketing Management, The Millennium Edition. Prentice Hall, 2000. ISBN 0-13-012217-3
GRETZ K. F., DROZDECK S.R., Psychologie prodeje. Victoria Publishing a.s., 1992. ISBN 80-85605-03-1
KOZEL R. a kolektiv, Moderní marketingový výzkum. Grada publishing a.s. 2006. ISBN 80-247-0966-X
BENETT R., BLYTHE J., International Marketing. Kogan Page Ltd., 2002. ISBN 0-7494- 3808-8
SVĚTLÍK J., Marketing pro evropský trh. Grada publishing a.s. 2003. ISBN 80-247-0422-6
Seznam doporučené literatury
KOTLER P. Marketing Management, The Millennium Edition. Prentice Hall, 2000. ISBN 0-13-012217-3
GRETZ K. F., DROZDECK S.R., Psychologie prodeje. Victoria Publishing a.s., 1992. ISBN 80-85605-03-1
KOZEL R. a kolektiv, Moderní marketingový výzkum. Grada publishing a.s. 2006. ISBN 80-247-0966-X
BENETT R., BLYTHE J., International Marketing. Kogan Page Ltd., 2002. ISBN 0-7494- 3808-8
SVĚTLÍK J., Marketing pro evropský trh. Grada publishing a.s. 2003. ISBN 80-247-0422-6