Má bakalářská práce je zaměřená na multikulturní výchovu na státních gymnáziích v Olomouci.
V teoretické části se zabývá pojmy souvisejícími s multikulturní výchovou. Další kapitolou je gymnaziální školství a multikulturní výchova, kde se věnuji kurikulárním dokumentům, které jsou pro ni závazné, zabývám se jejími cíly, metodami její výuky, úskalími této výuky a způsobem jak ji vyučovat. Samostatnou kapitolou je inkluzivní vzdělávání, které s multikulturní výchovou úzce souvisí. Podrobně popisuji naplňování multikulturní výchovy na státních gymnáziích v Olomouci.
V praktické části jsem zpracovala a vyhodnotila výsledky mého výzkumu, který se týkal znalostí pojmů multikulturní výchovy citovaných v rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia studentů státních gymnázií v Olomouci.
Annotation in English
My bachelor thesis is focused on multicultural education in public grammar schools in Olomouc. The theoretical part deals with terms related to multicultural education.
It revers to the curriculum documents that are mandatory, it covers the methods of its tuition, its purpose and the way of teaching. A separate chapter considers inclusive education which is closely connected with the multicultural education. It describes in detail the implementation of multicultural education in public schools in Olomouc.
In the practical part, I sumed up the results of the reponses given to my questionnaire. It queried the knowledge of the terms of multicultural education covered in the curriculum for public grammar schools.
Culture, education, multicultural education, grammar school education, inclusive education.
Length of the covering note
83 s.
Language
CZ
Annotation
Má bakalářská práce je zaměřená na multikulturní výchovu na státních gymnáziích v Olomouci.
V teoretické části se zabývá pojmy souvisejícími s multikulturní výchovou. Další kapitolou je gymnaziální školství a multikulturní výchova, kde se věnuji kurikulárním dokumentům, které jsou pro ni závazné, zabývám se jejími cíly, metodami její výuky, úskalími této výuky a způsobem jak ji vyučovat. Samostatnou kapitolou je inkluzivní vzdělávání, které s multikulturní výchovou úzce souvisí. Podrobně popisuji naplňování multikulturní výchovy na státních gymnáziích v Olomouci.
V praktické části jsem zpracovala a vyhodnotila výsledky mého výzkumu, který se týkal znalostí pojmů multikulturní výchovy citovaných v rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia studentů státních gymnázií v Olomouci.
Annotation in English
My bachelor thesis is focused on multicultural education in public grammar schools in Olomouc. The theoretical part deals with terms related to multicultural education.
It revers to the curriculum documents that are mandatory, it covers the methods of its tuition, its purpose and the way of teaching. A separate chapter considers inclusive education which is closely connected with the multicultural education. It describes in detail the implementation of multicultural education in public schools in Olomouc.
In the practical part, I sumed up the results of the reponses given to my questionnaire. It queried the knowledge of the terms of multicultural education covered in the curriculum for public grammar schools.
Culture, education, multicultural education, grammar school education, inclusive education.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím (bakalářské/ magisterské) práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na to:
1. jak probíhá multikulturní výchova na vybraných státních gymnáziích v Olomouci
2. jak působí multikulturní výchova na studenty vybraných gymnázií Olomouc
3. jak může sociální pedagogika pomoct s řešením problematiky související s multikulturní výchovou
Součástí práce bude sociologické šetření zaměřené na zjištění úrovně znalostí vybraných pojmů multikulturní výchovy studentů státních gymnázií v Olomouci.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím (bakalářské/ magisterské) práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na to:
1. jak probíhá multikulturní výchova na vybraných státních gymnáziích v Olomouci
2. jak působí multikulturní výchova na studenty vybraných gymnázií Olomouc
3. jak může sociální pedagogika pomoct s řešením problematiky související s multikulturní výchovou
Součástí práce bude sociologické šetření zaměřené na zjištění úrovně znalostí vybraných pojmů multikulturní výchovy studentů státních gymnázií v Olomouci.
Recommended resources
DISMAN, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum: Praha, 2000.
ŠIŠKOVÁ, T. a kol.: Menšiny a migranti v České republice. My a oni 21. století, Portál: Praha, 2001
ŠIŠKOVÁ, T. a kol.: Výchova k toleranci a proti rasismu, Portál: Praha, 2008
PRŮCHA, J.: Multikulturní výchova, příručka (nejen) pro učitele, Triton: Praha, 2006
PELCOVÁ, N. a kol.: Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a dalším vzdělávání učitelů, Universita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta: Praha, 2007
JILČÍK T., ZAPLETAL, L.: Sociologie I, Vybrané kapitoly ze základů sociologie a demografie, Institut mezioborových studií: Brno, 2003 Další literatura bude obsažena v Projektu magisterské/ bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na textu
Recommended resources
DISMAN, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum: Praha, 2000.
ŠIŠKOVÁ, T. a kol.: Menšiny a migranti v České republice. My a oni 21. století, Portál: Praha, 2001
ŠIŠKOVÁ, T. a kol.: Výchova k toleranci a proti rasismu, Portál: Praha, 2008
PRŮCHA, J.: Multikulturní výchova, příručka (nejen) pro učitele, Triton: Praha, 2006
PELCOVÁ, N. a kol.: Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a dalším vzdělávání učitelů, Universita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta: Praha, 2007
JILČÍK T., ZAPLETAL, L.: Sociologie I, Vybrané kapitoly ze základů sociologie a demografie, Institut mezioborových studií: Brno, 2003 Další literatura bude obsažena v Projektu magisterské/ bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na textu