Cílem této bakalářské práce je odhalit problematiku šikany jako závažný celospolečenský problém, poukázat na její důvody a příčiny, poznat její formy, znát její aktéry a též její následky. Zároveň seznámit s jejím řešením a konečným vyřešením. Uvést konkrétní případy šikany, které proběhly nebo právě probíhají. Dále se zaměřit na možnosti prevence, její metody, postupy a nápravu na základní škole. Práce je určena všem zúčastněným: škole, učitelům, širší veřejnosti, rodičům, studentům i žákům.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to examine issues related to bullying children as a serious social problem, and also to point out the reasons and causes, identify the forms, and last but not least to uncover active players/ and also their consequences. At the same time, the synopsis should offer a solution and refer to specific cases of bullying that have taken place or are still underway. Furthermore, the focus of this synopsis is on prevention,
its methods, procedures and remedies of bullying at elementary schools. The thesis is addressed to all stakeholders: school teachers, the general public, parents, students and pupils who might be victims of bullying.
Cílem této bakalářské práce je odhalit problematiku šikany jako závažný celospolečenský problém, poukázat na její důvody a příčiny, poznat její formy, znát její aktéry a též její následky. Zároveň seznámit s jejím řešením a konečným vyřešením. Uvést konkrétní případy šikany, které proběhly nebo právě probíhají. Dále se zaměřit na možnosti prevence, její metody, postupy a nápravu na základní škole. Práce je určena všem zúčastněným: škole, učitelům, širší veřejnosti, rodičům, studentům i žákům.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to examine issues related to bullying children as a serious social problem, and also to point out the reasons and causes, identify the forms, and last but not least to uncover active players/ and also their consequences. At the same time, the synopsis should offer a solution and refer to specific cases of bullying that have taken place or are still underway. Furthermore, the focus of this synopsis is on prevention,
its methods, procedures and remedies of bullying at elementary schools. The thesis is addressed to all stakeholders: school teachers, the general public, parents, students and pupils who might be victims of bullying.
V teoretické části práce charakterizovat šikanu a zaměřit se na její důvody a příčiny a zvýraznit to bolestné co s ní souvisí. Charakterizovat a popsat reakce osob dotčených šikanou a upozornit na negativní jevy vyskytující se po šikaně. V části praktické pak zjistit nejčastější příčiny šikany a její řešení. Dále rozvést a zdůraznit možnosti prevence.
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce charakterizovat šikanu a zaměřit se na její důvody a příčiny a zvýraznit to bolestné co s ní souvisí. Charakterizovat a popsat reakce osob dotčených šikanou a upozornit na negativní jevy vyskytující se po šikaně. V části praktické pak zjistit nejčastější příčiny šikany a její řešení. Dále rozvést a zdůraznit možnosti prevence.
Seznam doporučené literatury
1. Kolář, M.: Skrytý svět šikanování na školách. Praha: Portál, 1997
2. Fieldová, Evelyn M.: Jak se bránit šikaně. Praha: Ikar, 2009
3. Bendl, S.: Pravence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003
Seznam doporučené literatury
1. Kolář, M.: Skrytý svět šikanování na školách. Praha: Portál, 1997
2. Fieldová, Evelyn M.: Jak se bránit šikaně. Praha: Ikar, 2009
3. Bendl, S.: Pravence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003