Má bakalářská práce pojednává o složitém období ve vývoji osobnosti, kterým je adolescence. Adolescenti, českým ekvivalentem dospívající, v tomto období procházejí tělesnými, fyziologickými, psychickými i společenskými změnami, které vedou k přeměně v dospělého člověka. Vliv na tuto přeměnu mají i životní vzory, které si dospívající vybírá, napodobuje a identifikuje se s nimi. Součástí této práce je nejen charakteristika období adolescence, ale především vliv těchto vzorů a idolů na dospívající. Dále se snažím v této práci postihnout všechny oblasti, do kterých tyto vzory zasahují, ať je to rodina a blízké prostředí či hodnoty a postoje, které si dospívající přisvojují.
Anotace v angličtině
My bachelor exam paper deals with adolescence, which is a difficult age group, when development of personality takes place. The czech equivalent of adolescents is a teenagers, at this stage of development they are going through physical, psychological, mental as well as social changes, which effect the development into adulthoold. This lifestyle model is influerenced by life situations which adolescents identify and with decisions they make. Components of this exam paper are not just about the characteristic peroid of adolescence, but mainly of the influence of the lifestyle model and icons to adolescents. Further more we are trying to cover all aspects in this exam paper in which this lifestyle model intervenes. Even if it is family, a close enviroments or values and beerings that the adolescents are adopting.
Klíčová slova
Adolescence, dospívající, vývoj, postoje, sociální role, motivy, hodnoty, hodnotová orientace, vzory, idoly, ideály, vrstevníci, vrstevnické skupiny, rodina, škola, hromadné sdělovací prostředky, literatura a film.
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, teenagers, development, beerings, social role, motives, values, value orientation, models, icons ? idols, ideals, peers, peer groups, family, schoul, media, literature and film.
Rozsah průvodní práce
55 s. (100 659 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce pojednává o složitém období ve vývoji osobnosti, kterým je adolescence. Adolescenti, českým ekvivalentem dospívající, v tomto období procházejí tělesnými, fyziologickými, psychickými i společenskými změnami, které vedou k přeměně v dospělého člověka. Vliv na tuto přeměnu mají i životní vzory, které si dospívající vybírá, napodobuje a identifikuje se s nimi. Součástí této práce je nejen charakteristika období adolescence, ale především vliv těchto vzorů a idolů na dospívající. Dále se snažím v této práci postihnout všechny oblasti, do kterých tyto vzory zasahují, ať je to rodina a blízké prostředí či hodnoty a postoje, které si dospívající přisvojují.
Anotace v angličtině
My bachelor exam paper deals with adolescence, which is a difficult age group, when development of personality takes place. The czech equivalent of adolescents is a teenagers, at this stage of development they are going through physical, psychological, mental as well as social changes, which effect the development into adulthoold. This lifestyle model is influerenced by life situations which adolescents identify and with decisions they make. Components of this exam paper are not just about the characteristic peroid of adolescence, but mainly of the influence of the lifestyle model and icons to adolescents. Further more we are trying to cover all aspects in this exam paper in which this lifestyle model intervenes. Even if it is family, a close enviroments or values and beerings that the adolescents are adopting.
Klíčová slova
Adolescence, dospívající, vývoj, postoje, sociální role, motivy, hodnoty, hodnotová orientace, vzory, idoly, ideály, vrstevníci, vrstevnické skupiny, rodina, škola, hromadné sdělovací prostředky, literatura a film.
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, teenagers, development, beerings, social role, motives, values, value orientation, models, icons ? idols, ideals, peers, peer groups, family, schoul, media, literature and film.
Zásady pro vypracování
Ve své práci nejprve vyvsětlím pojem osobnosti a její vývoj, dále okolnosti které jej ovlivňují. Zaměřím se na období adolescence a na vliv idolů a životních vzorů. Data potřebná k vyhodnocení získám z dotazníku. Cílem práce je zmapovat vliv idolů na adolescenty.
Obecné zásady pro vypracování : korektně pracovat s pojmy,
Používat odkazy na zdroje myšlenek a citace převzatých textů (v uvozovkách) v maximální míře
používat odbornou literaturu
dodržet strukturu a formu bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Ve své práci nejprve vyvsětlím pojem osobnosti a její vývoj, dále okolnosti které jej ovlivňují. Zaměřím se na období adolescence a na vliv idolů a životních vzorů. Data potřebná k vyhodnocení získám z dotazníku. Cílem práce je zmapovat vliv idolů na adolescenty.
Obecné zásady pro vypracování : korektně pracovat s pojmy,
Používat odkazy na zdroje myšlenek a citace převzatých textů (v uvozovkách) v maximální míře
používat odbornou literaturu
dodržet strukturu a formu bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
Marie Vágnerová, Vývojová psychologie I. : dětství a dospívání /Karolinum 2008, 467 str.
Milan Nakonečný, Sociální psychologie /Academia 2009(2. vydání), 500 str.
Otto Čačka, Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace / Doplněk 2000,377 str.
Sleigh Julian, Rodičovský průvodce dospíváním ? Od třinácti do devatenácti /Fabula 2008, 119 str.
Seznam doporučené literatury
Marie Vágnerová, Vývojová psychologie I. : dětství a dospívání /Karolinum 2008, 467 str.
Milan Nakonečný, Sociální psychologie /Academia 2009(2. vydání), 500 str.
Otto Čačka, Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace / Doplněk 2000,377 str.
Sleigh Julian, Rodičovský průvodce dospíváním ? Od třinácti do devatenácti /Fabula 2008, 119 str.