Bakalářská práce reflektuje názory žáků prvního a druhého stupně základního vzdělání na preventivní aktivity realizované v rámci povinné školní docházky. Popisuje sociálně patologické jevy vyskytující se u žáků základních škol, význam prevence a souvisejících aspektů a analyzuje situaci na vybraných školách z hlediska preventivního působení
Anotace v angličtině
Bachelor thesis reflects the views of pupils in the first and second stage of basic education for prevention activities implemented in the context of compulsory schooling. Describes the socio-pathological phenomena occurring in primary schools, the importance of prevention and related aspects of a situation analysis in selected schools in terms of preventive action
Klíčová slova
Prevence, sociálně patologické jevy, primární prevence, efektivní prevence, preventivní aktivity
Klíčová slova v angličtině
Prevention, social pathologies, primary prevention, effective prevention, prevention activities
Rozsah průvodní práce
62 s. (98 150 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce reflektuje názory žáků prvního a druhého stupně základního vzdělání na preventivní aktivity realizované v rámci povinné školní docházky. Popisuje sociálně patologické jevy vyskytující se u žáků základních škol, význam prevence a souvisejících aspektů a analyzuje situaci na vybraných školách z hlediska preventivního působení
Anotace v angličtině
Bachelor thesis reflects the views of pupils in the first and second stage of basic education for prevention activities implemented in the context of compulsory schooling. Describes the socio-pathological phenomena occurring in primary schools, the importance of prevention and related aspects of a situation analysis in selected schools in terms of preventive action
Klíčová slova
Prevence, sociálně patologické jevy, primární prevence, efektivní prevence, preventivní aktivity
Klíčová slova v angličtině
Prevention, social pathologies, primary prevention, effective prevention, prevention activities
Zásady pro vypracování
Teoreticky popsat a analyzovat preventivní aktivity a preventivní programy realizované na ZŠ. Na konkrétních ZŠ zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi žáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Zásady pro vypracování
Teoreticky popsat a analyzovat preventivní aktivity a preventivní programy realizované na ZŠ. Na konkrétních ZŠ zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi žáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 184. s. ISBN 80-7178-635-7.
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8.
POKORNÝ, V. Prevence sociálně patologických jevů : manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. ISBN 80-86568-04-0.
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevence sociálně patologických jevů. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. 186. s. ISBN 80-86568-04-0.
TYŠER, J. Školní metodik prevence: soubor materiálů. Most: Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-17-6.
MAURICE GALLA a kol. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí. Praha: Úřad vlády České republiky, 2005. ISBN 80-86734-38-2.
ŘEZNÍČEK, M. Systematická prevence sociálních deviací. Praha: Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy, 1994. ISBN 80-7066-933-0.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
FISCHER, S. Sociální patologie. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
Sborník Efektivní učení ve škole. Vyd.1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 184. s. ISBN 80-7178-635-7.
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8.
POKORNÝ, V. Prevence sociálně patologických jevů : manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. ISBN 80-86568-04-0.
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevence sociálně patologických jevů. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. 186. s. ISBN 80-86568-04-0.
TYŠER, J. Školní metodik prevence: soubor materiálů. Most: Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-17-6.
MAURICE GALLA a kol. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí. Praha: Úřad vlády České republiky, 2005. ISBN 80-86734-38-2.
ŘEZNÍČEK, M. Systematická prevence sociálních deviací. Praha: Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy, 1994. ISBN 80-7066-933-0.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
FISCHER, S. Sociální patologie. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
Sborník Efektivní učení ve škole. Vyd.1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3.