Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na základní škole a možnostmi prevence. V teoretické části charakterizuje základní pojmy ve vztahu k tématu a přibližuje školní klima z pohledu prevence šikany. Popisuje druhy prevence, schéma prevence školních šikan a školní program proti šikanování.
Praktická část se zaměřuje na minimální preventivní program a případovou studii. Jejím úkolem je zjistit účinek prevence a následné péče po zjištění a řešení pokročilého stupně šikanování.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with problems of bullying in the primary school and possibilities of its prevention. It characterizes basic concepts in the theoretical part in relation to the theme and make the school climate closer from the view of bullying prevention. It describes kinds of prevention, the scheme to prevent bullying and the school programme againts bullying.
The practical part is focused on the minimum preventive program and a case study. Its task is to find out the influence of prevention and the following care after the finding and a solution of the advanced degree of bullying.
Klíčová slova
Šikana, agrese, klima školy, klima třídy, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
Bullying, school climate, class climate, prevention of bullying
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na základní škole a možnostmi prevence. V teoretické části charakterizuje základní pojmy ve vztahu k tématu a přibližuje školní klima z pohledu prevence šikany. Popisuje druhy prevence, schéma prevence školních šikan a školní program proti šikanování.
Praktická část se zaměřuje na minimální preventivní program a případovou studii. Jejím úkolem je zjistit účinek prevence a následné péče po zjištění a řešení pokročilého stupně šikanování.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with problems of bullying in the primary school and possibilities of its prevention. It characterizes basic concepts in the theoretical part in relation to the theme and make the school climate closer from the view of bullying prevention. It describes kinds of prevention, the scheme to prevent bullying and the school programme againts bullying.
The practical part is focused on the minimum preventive program and a case study. Its task is to find out the influence of prevention and the following care after the finding and a solution of the advanced degree of bullying.
Klíčová slova
Šikana, agrese, klima školy, klima třídy, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
Bullying, school climate, class climate, prevention of bullying
Zásady pro vypracování
Při vypracování bakalářské práce vycházet z metodických pokynů vydaných IMS Brno. Dodržovat zásady citací, odkazů při využívání literatury. Při zpracování práce využívat metod vědeckého zkoumání - analýza, syntéza, indukce, dedukce, komparace textu.
Zásady pro vypracování
Při vypracování bakalářské práce vycházet z metodických pokynů vydaných IMS Brno. Dodržovat zásady citací, odkazů při využívání literatury. Při zpracování práce využívat metod vědeckého zkoumání - analýza, syntéza, indukce, dedukce, komparace textu.
Seznam doporučené literatury
BENDL S., Prevence a řešení šikany ve škole
BOURCET S., GRAVILLONOVÁ I., Šikana ve škole, na ulici, doma
ČÁP J., MAREŠ J., Psychologie pro učitele
FIELDOVÁ E., Jak se bránit šikaně
FONTANA D., Psychologie ve školní praxi
GAJDOŠOVÁ E., HERÉNYIOVÁ G., Rozvíjení emoční inteligence žáků
KOLÁŘ M., Bolest šikanování
KYRIACOU CH., Řešení výchovných problémů ve škole
ŘÍČAN P., Psychologie osobnosti
Seznam doporučené literatury
BENDL S., Prevence a řešení šikany ve škole
BOURCET S., GRAVILLONOVÁ I., Šikana ve škole, na ulici, doma
ČÁP J., MAREŠ J., Psychologie pro učitele
FIELDOVÁ E., Jak se bránit šikaně
FONTANA D., Psychologie ve školní praxi
GAJDOŠOVÁ E., HERÉNYIOVÁ G., Rozvíjení emoční inteligence žáků
KOLÁŘ M., Bolest šikanování
KYRIACOU CH., Řešení výchovných problémů ve škole
ŘÍČAN P., Psychologie osobnosti