Cílem této bakalářské práce je získat poznatky o rodině, výchově, výchovných stylech a zásadách a jejich případné dopady na výchovu dítěte, ať už v pozitivním či negativním světle.
V praktické části provedu dotazníkové šetření. Chci zjistit, jakou výchovnou metodu rodiče používali při výchově svých dětí, zda děti dostatečně chválili a zda z jejich dětí vyrostli zdravě sebevědomí lidé. Chci potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že nejvhodnější je výchova založená na demokracii. Také jestli dostatečná pochvala od rodičů dopomohla dětem ke zdravému sebevědomí.
Annotation in English
The aim of this thesis is to gain knowledge about the family, education, educational styles and principles and their possible impact on the child's upbringing, whether positive or negative light.
The practical part make a survey. I want to see what educational method used by parents in raising their children, whether children praised enough and whether their children grow up healthy self-confident people. I want to confirm or disprove the hypothesis that most education is based on democracy. Also if enough praise from parents helped the children to a healthy self-esteem.
Keywords
Rodina, matka, dítě, manželství, výchova, odměny a tresty ve výchově, sebevědomí dítěte.
Keywords in English
The family, mother, child, marriage, education, rewards and punishments in education, self-esteem of the child.
Length of the covering note
55 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem této bakalářské práce je získat poznatky o rodině, výchově, výchovných stylech a zásadách a jejich případné dopady na výchovu dítěte, ať už v pozitivním či negativním světle.
V praktické části provedu dotazníkové šetření. Chci zjistit, jakou výchovnou metodu rodiče používali při výchově svých dětí, zda děti dostatečně chválili a zda z jejich dětí vyrostli zdravě sebevědomí lidé. Chci potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že nejvhodnější je výchova založená na demokracii. Také jestli dostatečná pochvala od rodičů dopomohla dětem ke zdravému sebevědomí.
Annotation in English
The aim of this thesis is to gain knowledge about the family, education, educational styles and principles and their possible impact on the child's upbringing, whether positive or negative light.
The practical part make a survey. I want to see what educational method used by parents in raising their children, whether children praised enough and whether their children grow up healthy self-confident people. I want to confirm or disprove the hypothesis that most education is based on democracy. Also if enough praise from parents helped the children to a healthy self-esteem.
Keywords
Rodina, matka, dítě, manželství, výchova, odměny a tresty ve výchově, sebevědomí dítěte.
Keywords in English
The family, mother, child, marriage, education, rewards and punishments in education, self-esteem of the child.
Research Plan
V teoretické části vymezit pojem rodina. Právní aspekt rodiny a dítěte. Upozornit na vliv partnerských vztahů na výchovu. Charakterizovat výchovu a její typy. Popsat negativní a pozitivní dopady výchovy. Zaměřit se na vývoj dítěte z hlediska vývojové psychologie- období novorozenecké, kojenecké, batolecí atd. Zaměřit se na výchovné prostředky, výchovné odměny a tresty. V praktické části se zabývat případovými studiemi,průzkumem.
Research Plan
V teoretické části vymezit pojem rodina. Právní aspekt rodiny a dítěte. Upozornit na vliv partnerských vztahů na výchovu. Charakterizovat výchovu a její typy. Popsat negativní a pozitivní dopady výchovy. Zaměřit se na vývoj dítěte z hlediska vývojové psychologie- období novorozenecké, kojenecké, batolecí atd. Zaměřit se na výchovné prostředky, výchovné odměny a tresty. V praktické části se zabývat případovými studiemi,průzkumem.
Recommended resources
Pelikán, J., Výchova jako teoretický problém.
Larry J. Koenig, Chytrá výchova
Jiří Siegel, Jak nevychovávat děti
Zdeněk Matějček, Po dobrém, nebo po zlém?
Matoušek O., Rodina jako instituce a vztahová síť
Holub, M. a kol., Zákon o rodině
Stránská, T., Vývoj sebevědomí-některé pedagogické aspekty
Matějček, Z., Rodiče a děti
Možný,I., Moderní rodiny
Recommended resources
Pelikán, J., Výchova jako teoretický problém.
Larry J. Koenig, Chytrá výchova
Jiří Siegel, Jak nevychovávat děti
Zdeněk Matějček, Po dobrém, nebo po zlém?
Matoušek O., Rodina jako instituce a vztahová síť
Holub, M. a kol., Zákon o rodině
Stránská, T., Vývoj sebevědomí-některé pedagogické aspekty
Matějček, Z., Rodiče a děti
Možný,I., Moderní rodiny