Moje bakalářská práce se zabývá teoretickým popisem alternativních pedagogik se zaměřením na ?klasické? reformní pedagogiky a jejich praktickým využitím na základních školách v městě Brně.
Anotace v angličtině
My own bachelor´s work contains theoretical description of alternative pedagogies, with focus on ?classical? reform pedagogies, and their practical utilization on elementary schools in the city of Brno.
Klíčová slova
Alternativní, alternativní pedagogika, asociace, Celestine Freinet, daltonský plán, Dalton International, Helen Parkhurst, Jenská škola, klasické reformní pedagogiky, Marie Montessori, Peter Petersen, Rudolf Steiner, waldorf.
Klíčová slova v angličtině
Alternative, alternative pedagogy, association, Celestine Freinet, Dalton plan, Dalton International, Helen Parkhurst, Jena school, Classic reform pedagogy, Marie Montessori, Peter Petersen, Rudolf Steiner, waldorf.
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Moje bakalářská práce se zabývá teoretickým popisem alternativních pedagogik se zaměřením na ?klasické? reformní pedagogiky a jejich praktickým využitím na základních školách v městě Brně.
Anotace v angličtině
My own bachelor´s work contains theoretical description of alternative pedagogies, with focus on ?classical? reform pedagogies, and their practical utilization on elementary schools in the city of Brno.
Klíčová slova
Alternativní, alternativní pedagogika, asociace, Celestine Freinet, daltonský plán, Dalton International, Helen Parkhurst, Jenská škola, klasické reformní pedagogiky, Marie Montessori, Peter Petersen, Rudolf Steiner, waldorf.
Klíčová slova v angličtině
Alternative, alternative pedagogy, association, Celestine Freinet, Dalton plan, Dalton International, Helen Parkhurst, Jena school, Classic reform pedagogy, Marie Montessori, Peter Petersen, Rudolf Steiner, waldorf.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- historii alternativních pedagogik
- popis jednotlivých alternativních pedagogik
- subjekty aplikující různé typy alternativních pedagogik na ZŠ v městě Brně
- alternativní pedagogiky v praxi (podmínky realizace)
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- historii alternativních pedagogik
- popis jednotlivých alternativních pedagogik
- subjekty aplikující různé typy alternativních pedagogik na ZŠ v městě Brně
- alternativní pedagogiky v praxi (podmínky realizace)
Seznam doporučené literatury
Pol, M., Waldorfské školy: izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy? Brno:Masarykova univerzita 1995,
Průcha, J., Alternativní školy. Praha:Portál 1996,
Průcha, J., Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha:Portál 2001,
Rýdl, K., Jak dosáhnout spoluodpovědnosti žáka. Daltonský plán jako výzva ? metody a formy práce na 2. stupni ZŠ a na středních školách. Praha:Agentura STROM 1998,
Rýdl, K., Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha:Public History, 1999,
Seznam doporučené literatury
Pol, M., Waldorfské školy: izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy? Brno:Masarykova univerzita 1995,
Průcha, J., Alternativní školy. Praha:Portál 1996,
Průcha, J., Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha:Portál 2001,
Rýdl, K., Jak dosáhnout spoluodpovědnosti žáka. Daltonský plán jako výzva ? metody a formy práce na 2. stupni ZŠ a na středních školách. Praha:Agentura STROM 1998,
Rýdl, K., Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha:Public History, 1999,