Bakalářské práce na téma " Význam komunikace při řešení složitých technologických procesů" je pojata jako výčet hlavních zásad a forem významu komunikace v pracovních procesech. Vzhledem ke složitosti a rozmanitosti problematiky řízení lidí a určité objemové limitaci této práce nebylo možné popisovat detailně jednotlivé možnosti řízení a jejich analýzy a vyhodnocení.
Témata práce na sebe logicky navazují a v určitých částech se prolínají. Teoretické poznatky jsou poté aplikovány na situace, které jsou všem jistě dobře známé.
Naopak tato práce měla za cíl vybrat nejdůležitější prvky řízení a to jednak negativní jevy, vlastní vztahy uvnitř organizace a nutnost práce s lidským potenciálem.
Dále je v práci uvedena vazba na Evropské normy týkající se managementu.
Anotace v angličtině
This BA thesis focuses on the signifficance of communication when solving complex technical processes. It is aimed at compiling a list of main principles and forms of communication in works processes. With regard to the complexity and manifold nature of management of people, and also with regard to the limited extent of this work, the particular management methods, their analysis and evaluation could not be presented in greater detail in this work.
The topics are logically interlinked and in some parts, they merge. The theoretical presuppositions are then applied on standard situations
This work took the effort to locate the most important management components: negative features, relationships within the company and the necessity to develop
skill in people.
This work also links its contens to the EU management standards.
Bakalářské práce na téma " Význam komunikace při řešení složitých technologických procesů" je pojata jako výčet hlavních zásad a forem významu komunikace v pracovních procesech. Vzhledem ke složitosti a rozmanitosti problematiky řízení lidí a určité objemové limitaci této práce nebylo možné popisovat detailně jednotlivé možnosti řízení a jejich analýzy a vyhodnocení.
Témata práce na sebe logicky navazují a v určitých částech se prolínají. Teoretické poznatky jsou poté aplikovány na situace, které jsou všem jistě dobře známé.
Naopak tato práce měla za cíl vybrat nejdůležitější prvky řízení a to jednak negativní jevy, vlastní vztahy uvnitř organizace a nutnost práce s lidským potenciálem.
Dále je v práci uvedena vazba na Evropské normy týkající se managementu.
Anotace v angličtině
This BA thesis focuses on the signifficance of communication when solving complex technical processes. It is aimed at compiling a list of main principles and forms of communication in works processes. With regard to the complexity and manifold nature of management of people, and also with regard to the limited extent of this work, the particular management methods, their analysis and evaluation could not be presented in greater detail in this work.
The topics are logically interlinked and in some parts, they merge. The theoretical presuppositions are then applied on standard situations
This work took the effort to locate the most important management components: negative features, relationships within the company and the necessity to develop
skill in people.
This work also links its contens to the EU management standards.
Zaměřit se na problematiku komunikace při řešení mezních situací.Odpovědět na nejčastěji kladené otázky v souvislosti se zpracovávanou tématikou.Cílem je objasnit příčiny mezních situací,problémy s řešením,umění efektivního naslouchání,logické rozhodování,zaujatost,předčasné úsudky,rysy efektivního naslouchání,důsledky a možnosti řešení.
Zásady pro vypracování
Zaměřit se na problematiku komunikace při řešení mezních situací.Odpovědět na nejčastěji kladené otázky v souvislosti se zpracovávanou tématikou.Cílem je objasnit příčiny mezních situací,problémy s řešením,umění efektivního naslouchání,logické rozhodování,zaujatost,předčasné úsudky,rysy efektivního naslouchání,důsledky a možnosti řešení.
Seznam doporučené literatury
Vybíral Z.,Psychologie komunikace,vyd.Portál 2003
Joseph A. de Vito,Základy mezilidské komunikace,vyd.GRADA,ISBN 80-7169-8
Janoušek J.,Verbální komunikace a lidská psychika,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1594-0
Anja von Kanitz,Umění úspěščné komunikace,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1222-9
James Borg,Umění přesvědčivé komunikace,vyd.GRADA,PRAHA
Termann S.,Umění přesvědčit a vyjednat,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0304-1
Buchtová B.,Rétorika,vyd.GRADA,PRAHA
Štěpaník J.,Umění jednat s lidmi II-Komunikace,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0844-2
Štěpaník J.,Umění jednat s lidmi-Cesta k úspěchu,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0530-3
Plamínek J.,Jak řešit konflikty,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1591-0
Plaňava J.,Průvodce mezilidskou komunikací,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0858-2
Vymětal J.,Průvodce úspěšnou komunikací,vyd.GRADA,PRAHA
Špačková A.,Moderní rétorika,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1704-2
Seznam doporučené literatury
Vybíral Z.,Psychologie komunikace,vyd.Portál 2003
Joseph A. de Vito,Základy mezilidské komunikace,vyd.GRADA,ISBN 80-7169-8
Janoušek J.,Verbální komunikace a lidská psychika,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1594-0
Anja von Kanitz,Umění úspěščné komunikace,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1222-9
James Borg,Umění přesvědčivé komunikace,vyd.GRADA,PRAHA
Termann S.,Umění přesvědčit a vyjednat,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0304-1
Buchtová B.,Rétorika,vyd.GRADA,PRAHA
Štěpaník J.,Umění jednat s lidmi II-Komunikace,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0844-2
Štěpaník J.,Umění jednat s lidmi-Cesta k úspěchu,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0530-3
Plamínek J.,Jak řešit konflikty,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1591-0
Plaňava J.,Průvodce mezilidskou komunikací,vyd.GRADA,ISBN 80-247-0858-2
Vymětal J.,Průvodce úspěšnou komunikací,vyd.GRADA,PRAHA
Špačková A.,Moderní rétorika,vyd.GRADA,ISBN 80-247-1704-2