V širším vymezení se tato bakalářská práce zabývá vzděláváním dospělých a zaměřuje se na problematiku vyučování. V užším vymezení práce popisuje problematiku výuky dospělých, zmiňuje vzdělavatele dospělých a zaměřuje se na formy a metody vzdělávání dospělých a jejich využití v praxi. Teoretická deskripce se poté stává východiskem pro analýzu vzdělávací akce, na kterou se orientuje praktická část. Zde se zabývá zkoumáním efektivity v souvislosti s lektorem, formami a metodami. Tyto aspekty jsou hodnoceny podle předem stanovených kritérií z pohledu specialisty-koordinátora vzdělávání a účastníka vzdělávací akce.
Anotace v angličtině
In the broader definition the bachelor work deals with the adult education and is focused on teaching issue. In the narrower definition the work describes the adult education issue, mentions adult tutors and concentrates on forms and methods of adult learners education and its exploitation in practice. The theoretical description becomes a starting point for the analysis of educational events, which are mentioned in the practical part. It concerns with the tutor?s efficiency, forms and methods of education. These aspects are assessed according to pre-defined criteria from the education specialist-coordinator?s and the participant?s point of view.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, vzdělávací akce, účastník, vzdělavatel dospělých, forma vzdělávání dospělých, metoda vzdělávání dospělých, analýza vzdělávací akce, efektivita.
Klíčová slova v angličtině
Adult education, educational event, participant, adult tutor, form of adult education, method of adult education, analyse of educational event, efficiency.
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V širším vymezení se tato bakalářská práce zabývá vzděláváním dospělých a zaměřuje se na problematiku vyučování. V užším vymezení práce popisuje problematiku výuky dospělých, zmiňuje vzdělavatele dospělých a zaměřuje se na formy a metody vzdělávání dospělých a jejich využití v praxi. Teoretická deskripce se poté stává východiskem pro analýzu vzdělávací akce, na kterou se orientuje praktická část. Zde se zabývá zkoumáním efektivity v souvislosti s lektorem, formami a metodami. Tyto aspekty jsou hodnoceny podle předem stanovených kritérií z pohledu specialisty-koordinátora vzdělávání a účastníka vzdělávací akce.
Anotace v angličtině
In the broader definition the bachelor work deals with the adult education and is focused on teaching issue. In the narrower definition the work describes the adult education issue, mentions adult tutors and concentrates on forms and methods of adult learners education and its exploitation in practice. The theoretical description becomes a starting point for the analysis of educational events, which are mentioned in the practical part. It concerns with the tutor?s efficiency, forms and methods of education. These aspects are assessed according to pre-defined criteria from the education specialist-coordinator?s and the participant?s point of view.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, vzdělávací akce, účastník, vzdělavatel dospělých, forma vzdělávání dospělých, metoda vzdělávání dospělých, analýza vzdělávací akce, efektivita.
Klíčová slova v angličtině
Adult education, educational event, participant, adult tutor, form of adult education, method of adult education, analyse of educational event, efficiency.
Zásady pro vypracování
1. Při zpracování vycházet z metodických pokynů vydaných IMS.
2. Dodržovat zásady citací, odkazů při využívání literatury.
3. Zpracovaný projekt předložit do 30.4.2009 a po jeho schválení ho dodržovat.
Zásady pro vypracování
1. Při zpracování vycházet z metodických pokynů vydaných IMS.
2. Dodržovat zásady citací, odkazů při využívání literatury.
3. Zpracovaný projekt předložit do 30.4.2009 a po jeho schválení ho dodržovat.
Seznam doporučené literatury
Koubek, J. Řízení lidských zdrojů. 4 vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3
Armstrong, M. Řízení lidských zdrojů. 10 vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3
Vodák, J., Kuchaříková A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7
Horník, R. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1 vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8
Bednaříková, I. Psychologické základy vzdělání dospělých. 1. vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 40 s.
Bednaříková, I. Metodika vzdělávání dospělých. 1. vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 46 s.
Fišer, V. Péče o rozvoj osobnosti. 1 vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 53 s.
Hauser, J. Vzdělávání zaměstnanců. 1 vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 34 s.
Bartoňková, H., Šimek, D. Andragogika, studijní texty pro distanční studium. Olomouc: SDV, 2OO2, 64 s.
http://www.andromedia.cz/andra.php
(PhDr. Zdeňka Palána PhD. Lidské zdroje - Výkladový slovník, Academia, 2002)
Seznam doporučené literatury
Koubek, J. Řízení lidských zdrojů. 4 vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3
Armstrong, M. Řízení lidských zdrojů. 10 vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3
Vodák, J., Kuchaříková A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7
Horník, R. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1 vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8
Bednaříková, I. Psychologické základy vzdělání dospělých. 1. vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 40 s.
Bednaříková, I. Metodika vzdělávání dospělých. 1. vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 46 s.
Fišer, V. Péče o rozvoj osobnosti. 1 vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 53 s.
Hauser, J. Vzdělávání zaměstnanců. 1 vyd. Jihlava: VŠPJ-ICV, 2007, 34 s.
Bartoňková, H., Šimek, D. Andragogika, studijní texty pro distanční studium. Olomouc: SDV, 2OO2, 64 s.
http://www.andromedia.cz/andra.php
(PhDr. Zdeňka Palána PhD. Lidské zdroje - Výkladový slovník, Academia, 2002)